2025-10-11, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Minns nu att Marika, full så klart, sa nåt liknande "Rask jag har alltid gillat dig. Therese är så lycklig. Och barnen. Du är en bra man".

Ett tag senare var det fest igen hos Rask mamma och Marika var inte bjuden och där drog konflikten igång med att de väsnades, Rask var dålig pappa osv enligt henne. Då förtalade Rask Marika på sin kanal.

Alltså jag har hört att medviktarna hämtade en hårddisk hos denna Marika. Jag antar att det var inför den stundande dokumentären.

Jag undrar om Chrippa och Linnéa ska vara med i den. De gillar ju dokumentärer.
Citera
2025-10-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
räkan är misstänkt för mera brott. men dyker inte upp när han kallas till förhör om det. istället skiter han i det och missar dom två gångerna han blivit kallad.

Vet man vad det är för brott?
Citera
2025-10-11, 21:31
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Nej precis vad jag säger men du säger att man inte behöver dra skatten.
Det anses vara en löneutbetalning och ska skattas av företaget.
Detta eftersom utbetalningen sker pga. Arbete i detta fallet YouTube.
Jag säger att det sker som företag emellan, därför ska inte jocke betala skatt.

Här har du, det är en näringsverksamhet chrippa har
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Hahahahahaha!!!!
På riktigt??
Du använder anledningen att hon borde gått till polisen innan???????
Din idol då?
Vart ngn stans har jag sagt att Julia gjort rätt ang pengatvätten?
MEN hon tar ansvar IDAG!
Din idol anser fortfarande att han är oskyldig OCH fortsätter bedriva näringsverksamhet utan att betala skatt.

Luffare
Citera
2025-10-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Vet man vad det är för brott?

ja. men det skulle förstöra för polisen om man skrev om det här. det är inget vackert kan jag säga.
Citera
2025-10-11, 21:37
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Jag säger att det sker som företag emellan, därför ska inte jocke betala skatt.

Här har du, det är en näringsverksamhet chrippa har

Det förutsätter att Chrippa har fskatt vilket han självklart inte har. Då ska Jocke dra skatten.
Citera
2025-10-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
ja. men det skulle förstöra för polisen om man skrev om det här. det är inget vackert kan jag säga.

Jag förstår!
Citera
2025-10-11, 21:41
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Det förutsätter att Chrippa har fskatt vilket han självklart inte har. Då ska Jocke dra skatten.
Så vem var ansvarig för att dra skatten när pengarna gick direkt ifrån youtube till Chrippas näringsverksamhet om det inte är Chrippas eget ansvar?
Citera
2025-10-11, 21:42
Medlem
Herregud vad mycket skit utan substans som skrivits här senaste dygnen, nästan som man skulle kunna tro det är någon slags botar ... Folk ältar samma gamla skit som ältats under flera månader...

Hursomhelst, ser fram emot FUP...
Citera
2025-10-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Alltså jag har hört att medviktarna hämtade en hårddisk hos denna Marika. Jag antar att det var inför den stundande dokumentären.

Jag undrar om Chrippa och Linnéa ska vara med i den. De gillar ju dokumentärer.

Är det därför dom är där nu? såg att Rask hade fått en fråga om det 😅
Citera
2025-10-11, 21:44
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Så vem var ansvarig för att dra skatten när pengarna gick direkt ifrån youtube till Chrippas näringsverksamhet om det inte är Chrippas eget ansvar?

Ingen aning om hur YouTube fungerar så det får du kolla upp själv.

Men hur det fungerar att betala ut från ett AB till en person eller en enskild firma utan F-skatt är en googling bort.
Citera
2025-10-11, 21:49
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ingen aning om hur YouTube fungerar så det får du kolla upp själv.

Men hur det fungerar att betala ut från ett AB till en person eller en enskild firma utan F-skatt är en googling bort.
Jag hittar ett företag på Chrippa som har f- skatt. Men osäker om det är hans gamla eller nya.
Men eftersom chrippa fick hjälp av myndigheten att starta det nya just för att kunna deklarera och skatta korrekt så har jag svårt att tro att han inte har f-skatt.

Tillägg
Tydligen skatteverket som startades det åt honom, svårt att se att de skulle ignorerat f-skatt eftersom det gör det oanvändbart då

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)
Senast redigerad av Menethil 2025-10-11 kl. 21:54.
Citera
2025-10-11, 21:54
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Jag hittar ett företag på Chrippa som har f- skatt. Men osäker om det är hans gamla eller nya.
Men eftersom chrippa fick hjälp av myndigheten att starta det nya just för att kunna deklarera och skatta korrekt så har jag svårt att tro att han inte har f-skatt.

Jag tror inte han har F-skatt (om han nu någonsin haft det), då det förutsätter att han sköter sina deklarationer och betalning av skatter och avgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in