2025-10-11, 20:58
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadhanderhar
Vad någon tycker och tänker här gör det inte till sanning, släpp detta nu, även om ni skulle komma överens om något så betyder det inte att det är så, du ältar ju samma sak om och om igen,
Jag försöker förstå hur de menar.
De säger att saker har hänt i en viss ordning, vilket inte är möjligt eftersom det inte kan ske i den ordningen.
Antingen kan jag kalla dessa användare efterbliven idioter som är dumma i huvudet (så som dessa användare gillar att kalla andra användare)
Eller så kan jag ställa frågor och låta dessa användare försöka förklara hur de menar.
Citera
2025-10-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Hur skulle de kunna kolla upp det?
Kontaktades alla företag i Norrköping med förfrågan om de hade fått pengar ifrån chrippas youtubekanal?
Och varför tog det flera månader innan de kollade upp det? Chrippas YouTube kanals pengarna började gå in på Jockes företag i januari.

Jocke ville hjälpa chrippa att komma på fötter, fixade lgh, fixade så att YT pengar blev rätt skattade så C kunde börja göra rätt för sig, lånade ut bil o gav honom en mobiltelefon osv osv
Pengar från YT kommer inte förrän månaden efter alltså 1,5 mån efter , om jag förstått det rätt.
Chrippish valde då att gå tbx till L, hade henne olovligt i lgh osv
I denna veva skulle Chrippas YT pengar ut men då var ju allt i full snurr med eko, soc och gud o hans moster.
Såklart finns d noll anledning för Jocke att längre vilja hjälpa C på fötter o kan lika gärna ge dom till KFM.
Om det nu skulle vara J som kontaktat KFM, vilket jag personligen tycker va asbra isf så skattebetalarna fick tbx ngt.

Ni som säger att Jocke tvättat dom pengarna är delulu.
Citera
2025-10-11, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag undrar om han har ryggrad nog för att dyka upp när förtal ska avgöras. Han smiter ju undan hela tiden.

Där kommer han vara för då kan han ju få ut skadestånd och pengar vill han ju ha men dom kanske Kfm plockar direkt.
Citera
2025-10-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Erat vanliga argument.. börjar bli uttjatat.
När ska ni förstå att andra oftast inte har samma infallsvinkel som ni?

Det beror på att de flesta inte ser detta som personligt. Helikopterperspektiv är lite annorlunda än om man sitter i själva lejonkulan och håller i en kristallkula och hävdar att man vet allt och då exakt allt.

Faller i faller a faller alla.
Citera
2025-10-11, 21:04
Medlem
Citat:
Jocke ville hjälpa chrippa att komma på fötter, fixade lgh, fixade så att YT pengar blev rätt skattade så C kunde börja göra rätt för sig, lånade ut bil o gav honom en mobiltelefon osv osv
Pengar från YT kommer inte förrän månaden efter alltså 1,5 mån efter , om jag förstått det rätt.
I denna veva skulle Chrippas YT pengar ut men då var ju allt i full snurr med eko, soc och gud o hans moster.
Såklart finns d noll anledning för Jocke att längre vilja hjälpa C på fötter o kan lika gärna ge dom till KFM.
Om det nu skulle vara J som kontaktat KFM, vilket jag personligen tycker va asbra isf så skattebetalarna fick tbx ngt.

Utbetalningarna dessförinnan är utbetalade utan skatteavdrag och trots att KFM skulle ha gjort utmätning om de känt till dessa.
Citera
2025-10-11, 21:04
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Va? Teoretiskt :

Jocke vill inte betala svarta pengar
Chrippo börjar gråta på stream
Jocke blir kontaktad av KFM som säger att inget får betalas
Jocke kontaktar KFM och frågar hur han ska göra med ”lönen”
KFM tar pengarna.

Vafan är otydligt?
Vad för dig att det Jocke själv sagt är mer logiskt än det ni försöker påstå?

Så du menar att Jocke vad rädd att pengarna skulle ses som svarta, därför sa han till Chrippa att han inte tänkte betala ut pengarna, men Jocke kontaktade inte Skatteverket eller kronofogden för att se till att det blev rätt, utan istället behöll han pengarna själv.
Men sen kontaktades kronofogden honom och då tvingades han betala pengarna till kronofogden.

Varför kontaktade inte jocke själv skatteverket och kronofogden om han var rädd för svarta pengar?

Och pengarna var inte svarta, Jocke kunde lagligt ha gett pengar till chrippa, eftersom Chrippa inte är anställd av Jocke har jocke ingen skyldighet att betala skatt och liknande för Chrippa, det är Chrippas egna ansvar.
Men efter att kronofogden blev inblandade sågs pengarna som en tillgång som de tog för att betala Chrippas skulder.
Citera
2025-10-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Där kommer han vara för då kan han ju få ut skadestånd och pengar vill han ju ha men dom kanske Kfm plockar direkt.

Skadestånd brukar inte utmätas.
Citera
2025-10-11, 21:07
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vad för dig att det Jocke själv sagt är mer logiskt än det ni försöker påstå?

Så du menar att Jocke vad rädd att pengarna skulle ses som svarta, därför sa han till Chrippa att han inte tänkte betala ut pengarna, men Jocke kontaktade inte Skatteverket eller kronofogden för att se till att det blev rätt, utan istället behöll han pengarna själv.
Men sen kontaktades kronofogden honom och då tvingades han betala pengarna till kronofogden.

Varför kontaktade inte jocke själv skatteverket och kronofogden om han var rädd för svarta pengar?

Och pengarna var inte svarta, Jocke kunde lagligt ha gett pengar till chrippa, eftersom Chrippa inte är anställd av Jocke har jocke ingen skyldighet att betala skatt och liknande för Chrippa, det är Chrippas egna ansvar.
Men efter att kronofogden blev inblandade sågs pengarna som en tillgång som de tog för att betala Chrippas skulder.

Nu gör du så igen, du klagar på tidslinjen. Jag ger ett exempel på hur det kan ha gått till.
Vet du ens själv vad du undrar över? Var är hålen i tidslinjen som mitt exempel? Nej det är inte ett hål i tidslinjen för att Jocke eventuellt inte hade gjort som du vill.

Edit: hur menar du att Jocke & Jonna AB skulle betalat ut pengarna till Chrippa utan att först dra skatt? Det är ju knappast så att Chrippa kan fakturera honom.
Senast redigerad av DiViNE 2025-10-11 kl. 21:10.
Citera
2025-10-11, 21:08
Medlem
Menethils avatar
Citat:

Jag motsätter mig inte att Jocke kontaktade Skatteverket och Kronofogden eftersom han ville vara säker på att hans eget företag inte skulle få problem.
Jag motsätter mig inte heller att kronofogden tog pengarna, det var helt rätt.

Det jag motsätter mig är denna lögn som går emot det Jocke sagt, och som även framställer Jocke på ett dåligt sätt.
Citera
2025-10-11, 21:08
Medlem
Citat:
Jag utgår från att det snart kommer en blänkare från Expressen att Joakim Lundells okända bror är häktad.

Det hoppas jag verkligen att han blir så han/de inte kan ställa till med mer jävelskap! Det finns ett par alldeles specifika saker han/de sysslat/sysslar med som gör att han/de borde in utan att passera gå.
Citera
2025-10-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Japp! Offerkoftan borde ta en paus från tangentbordet nu! 😂

Offerkoftan behöver sticka en större offerkofta, för den behöver vara gigantisk😂
Citera
2025-10-11, 21:12
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Nu gör du så igen, du klagar på tidslinjen. Jag ger ett exempel på hur det kan ha gått till.
Vet du ens själv vad du undrar över? Var är hålen i tidslinjen som mitt exempel? Nej det är inte ett hål i tidslinjen för att Jocke eventuellt inte hade gjort som du vill.
Hålet är varför jocke plötsligt utan orsak vägrade betala ut pengarna till Chrippa.
Då försöker ni säga att Jocke var rädd för svarta pengar, men då är det konstigt att Jocke inte själv kontaktade Skatteverket och Kronofogden för att göra rätt. Det ni säger framställer Jocke på ett dåligt sätt.

Det Jocke själv säger saknar dock hål, verkar logiskt och framställer honom inte på ett dåligt sätt.
Jocke själv kontaktade Skatteverket och Kronofogden eftersom han ville vara säker på att allt gick rätt till och hans företag inte skulle få problem, kronofogden sa åt Jocke att hålla på pengarna, Jocke gjorde som han blev tillsagd och Chrippa blev arg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in