2025-10-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Ja det är rimligt. Den marknaden är till din fördel. Finns hur många småbarnsmammor som helst.

Skaffa tinder och skriv på din tinderprofil att du gärna blir extrapappa åt ett barn på 7+ år.
Jag lovar att du kommer få mängder med matchningar. Du behöver inte ens se bra ut.

Fick se en sådan profil "du får gärna ha barn sedan innan fastän jag inte har några".
Antog att personen var ett peddo.

TS får nog tänka till lite i hur han formulerar sig då..
Citera
2025-10-11, 19:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Fick se en sådan profil "du får gärna ha barn sedan innan fastän jag inte har några".
Antog att personen var ett peddo.

TS får nog tänka till lite i hur han formulerar sig då..
Hahahahaha

Ja. Alltså jag tänker att i det skedet som TS är i (gissningsvis mellan 25-40 år gammal) så letar man nog bara efter något som funkar. Så man kanske ska utrrycka det som något funktionellt för rollen, inte någon oklar störning.
Citera
2025-10-11, 19:59
Medlem
Är man så vek att man inte klarar av en blöja så är det helt rätt att ens gener dör ut.

Hur skulle du klara av WWIII om en blöja är för mycket? En riktig man kavlar upp ärmarna och gör vad som krävs oavsett om något är farligt, äckligt, läskigt. Uppdraget och långsiktighet är viktigast.
Citera
2025-10-11, 20:31
Medlem
Man bryr sig inte när det är ens egna barn. Du klarar väl av egna toabesök?
Citera
2025-10-11, 21:10
Medlem
Är det inte värre att behöva rengöra en potta än att snurra ihop en blöja?
Citera
2025-10-11, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Är man så vek att man inte klarar av en blöja så är det helt rätt att ens gener dör ut.

Hur skulle du klara av WWIII om en blöja är för mycket? En riktig man kavlar upp ärmarna och gör vad som krävs oavsett om något är farligt, äckligt, läskigt. Uppdraget och långsiktighet är viktigast.
Ja det är sant, känns lite omanligt faktiskt att sitta och gnälla över vad som är äckligt osv
Citera
2025-10-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nä men ett par klippningar och ett tandläkarbesök hinner man nog med på ett och ett halvt år. Detta råkar ju också vara en normal längd på en föräldraledighet, varav fyra månader är vikta åt pappan. Vem ska byta blöjor under hans föräldraledighet tänker du?

Jag ser det iaf inte som ett skäl att avstå från barn om man vill ha
Citera
2025-10-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag ser det iaf inte som ett skäl att avstå från barn om man vill ha
Nä. Gäller bara för ts att hitta en kvinna som är ok med att pappan till hennes barn är så tunnhudad att han inte klarar av helt vanlig omvårdnad av deras gemensamma barn.
Citera
2025-10-11, 23:01
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Jag har förlorat flera tjejer eftersom jag vägrat skaffa barn. Jag skulle aldrig klara av blöjbyte.
Jag har kompisar som har småbarn med blöja. Jag har då och då blivit medveten om då det är dags att byta bajsblöja. Det luktar.

Nån annan som har upplevt samma känslor men kommit över det?

Om du blivit bjuden på mat hos en familj med små barn då kan du förvänta dig att mamman har bajsrester under naglarna. I början kan hon vara noga med hygienen men efter 100 bajsblöjor, bryr man sig inte så mycket längre.
Citera
2025-10-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Jag har förlorat flera tjejer eftersom jag vägrat skaffa barn. Jag skulle aldrig klara av blöjbyte.
Jag har kompisar som har småbarn med blöja. Jag har då och då blivit medveten om då det är dags att byta bajsblöja. Det luktar.

Nån annan som har upplevt samma känslor men kommit över det?

Du borde nog låta dina gener dö ut, så allt verkar helt fine. Byt inga blöjor tönt.
Citera
2025-10-11, 23:39
Medlem
Om det är enda anledningen så är det nog dags att ta tag i det. Det går ju med all sannolikhet att träna bort.

Om det är en del av anledningen och du inte vill ha barn spelar det ingen roll. Men då kan man fundera på varför du tar upp just det.

Jag vill inte ha barn heller men det är ju inte en enda orsak till det, särskilt inte en såpass liten sak i sammanhanget.
Citera
2025-10-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Bra att du är ärlig med det i alla fall....

Ja, för å vad hemskt om det uppdagades efter barnets födelse eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in