Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
Du har nästan enbart klagat på ”sekten” som tycker att det är bra att de hängs ut och inte på metoderna. Som jag har skrivit innan så agerar dessa män i verkligheten med.
Man kan inte heller blir lurad till att vilja ligga med en minderårig då normala män inte tänder på barn
Jag tycker snarare att det är dom som inte står upp för Dumpen som visar att de fortfarande kan tänka själva. Det är lätt att gå med i hyllningskören men dom har mycket svårare att säga ”vänta lite, det här känns inte rätt”.
Att kritisera Dumpen handlar inte om att försvara övergrepp, det handlar om att värna något större - rättssäkerhet, proportionalitet och anständighet. Det borde inte vara kontroversiellt att säga att uthängningar, skam och folkdomstolar är fel väg. Eller?
Du säger att de här männen “agerar i verkligheten”. Absolut. Men Dumpen gör också det - genom att publicera, peka ut och driva på ett klimat där människor jagas och tar sina liv. Att stå bakom det utan att se baksidan är inte mod, det är bara blind lojalitet.
Vi som vågar säga emot är inte “på fel sida”. Vi är bara trötta på att leva i ett samhälle där hat säljer bättre än rättvisa min vän.