2025-10-11, 17:20
Medlem
Finns knappast något äckligare godis än dumle. Segt och kladdigt och fastnar i tänderna och överallt. Smaken är inte god heller. Är det någon som överhuvudtaget käkar dumle frivilligt?
Citera
2025-10-11, 17:22
Medlem
Ja det är det!
Citera
2025-10-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Finns knappast något äckligare godis än dumle. Segt och kladdigt och fastnar i tänderna och överallt. Smaken är inte god heller. Är det någon som överhuvudtaget käkar dumle frivilligt?
Nej den görs bara som utfyllnad i hyllorna..
Citera
2025-10-11, 17:34
Medlem
Det är väl helt okej, föredrar såna där dumlesnacks över vanlig dumle dock.
Citera
2025-10-11, 17:36
Medlem
Crabbofixs avatar
dumble betyder dum i huvudet
Citera
2025-10-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Nej den görs bara som utfyllnad i hyllorna..
Exakt det finns ju hur mycket annat som är godare.
Citera
2025-10-11, 17:41
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Lägg av. Dumlen har efter 25 års frånvaro fått uppleva sin renässans i min godispåse. Det finns endast två kategorier människor som tycker om Dumle: knattar, eller äldre raffinerade människor i sina bästa år (jag tillhör med all tydlighet den senare).
Citera
Avslutad
Jag har aldrig förstått mig på knäck som man bakar/tillagar och Dumle liknar ju knäck litegrann i konsistensen. Tycker dock att Dumle är helt okej ändå, men jag föredrar Center.
Citera
Avslutad
Jag noterade en dam i övre medelåldern som plockade fram en påse Dumle i tunnelbanan. Inte på ett tåg men på perrongen. Det var rätt så blåsigt den dagen. Inte sådär jätteblåsigt men ändå. Hade man tappat ett kolapapper hade det varit svårt att hinna ifatt det och slängt det i papperskorgen. Eller om det inte fanns papperskorg hade man ju stoppat det i fickan. Hon i alla fall stoppade i sig minst tre stycken dumle och hon log lite sådär som att hon tyckte de var goda. Hon stoppade papprerna i fickan antagligen för att det blåste som jag tidigare försökte beskriva. Jag tror, som hobbyprogramerare och historiker att det kan finnas fler som gillar att äta Dumle då jag för en tid sedan sett andra sitta på bio och äta sådana. Jag har även sett papper från dumle i en påse som låg på en bänk där jag satt och väntade på min farmor som var i affären. Då blåste det inte alls.
Citera
2025-10-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Lägg av. Dumlen har efter 25 års frånvaro fått uppleva sin renässans i min godispåse. Det finns endast två kategorier människor som tycker om Dumle: knattar, eller äldre raffinerade människor i sina bästa år (jag tillhör med all tydlighet den senare).
Är 50 år och har,aldrig gillat Dumle. Är nog fan det tråkigaste godis som finns. Minns med fasa fiskedammarna som barn. Nog fan skulle det alltid ligga några dumle i.

Är nog bara tråkiga gubbar som gillar det.
Citera
2025-10-11, 17:53
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det finns massor av godis som man undrar vem som äter det. Plopp, Kick, Skotte, Riesen, Mars, Toffifee och den största gåtan av alla: Merci.

Vem FAN äter Merci?
Citera
2025-10-11, 17:58
Medlem
Och det mesta är från typ 60-70 talet, rekvisita som är lite extra rekvisita bland alla horn. 1+ for effort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in