2025-10-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Är du RIKTIGT, RIKTIGT säker på det?.....Va ? 🤥
Jag tror det funkar så att Chrippa har / hade ett avtal med Youtube där chrippa signar på att han själv betalar in skatt på pengarna han tjänar... Sluta ljug jäkla 🤡

Förväntar mig att du tar reda på hur youtube i Sverige fungerar och levererar ett svar där du säger att jag har fel, alternativt med en dementi på det du skrev ovan.

De gjorde upp om att ta det genom J&J AB och Jocke var delaktig i upplägget.

Jag fråntar inte Chrippa hans ansvar och jag försöker definitivt inte att mörka Jockes delaktighet.
Citera
2025-10-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Av ren nyfikenhet, vad anser du om nedan:
https://youtu.be/BykISAcrykU?si=RoU8x5Bbn30LsNBl

https://youtu.be/aVs6j-CX7qg?si=XvIp1WdmCd_PtEHq
Ifall du är öppen som en bok är det där Linneas och Chrippas första videos. Scrolla bakåt så får du veta. Igår la jag fram bevisning för att Chrippa och Anjo ljög där precis som han själv berättat flera gånger.

Vad anser du om att det är bevisat att Chrippa ljög om Linnea i den videon? Raseras allt för dig? Godnatt.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-11 kl. 09:51.
Citera
2025-10-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kontakta Jocke KFM? Tror mer på att KFM kontakta Jocke iomd att ingen skatt kom in?

Det var Jocke som kontaktade KFM.

Sedan drog Jocke av någon märklig anledning ut på tiden med att betala in de där pengarna.

Var han tvungen att skrapa ihop dem först?

Eller bara förvirrad?
Citera
2025-10-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Exakt. Hyllar du en idiot så kommer jag att svara att både du och han är idioter.

Det är ju den dynamiken som håller igång den här tråden.

Jag har inte hyllat någon i mina inlägg.
Citera
2025-10-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Var har dom gått ut med det?

Anjo har bla nämnt det i någon video.

Tänker inte leta upp vilken det var och minns inte när I tid det var. Anjo har sagt så mycket i så många videor.
Citera
2025-10-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Källa: Trust me bro!

Som vanligt eller?

Det har pratats om i videor.
Citera
2025-10-11, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Pallal kämpar på 😅😅🤞🤞

Känns ju som om Chrippa är livrädd för att sitta ngt år eller två 😅

Han som är så tuff 🤣

Bicepsen kommer ju tyna bort där inne och L kommer ligga med niggers, klart det duger kräftan!!

Han borde ju bara brösta det och gå till polisen när han är kallad och ska göra det men som du säger han är väl livrädd för att sitta dock skulle han tänkt på det lite tidigare.
Undra om han är efterlyst idag?
Citera
2025-10-11, 10:30
Medlem
Tänk att ha Kräftans självbild " en av Sveriges största influencers" men inte ens kan skrapa ihop typ 10 k visningar längre vad han än slänger upp på YT ✌️
Citera
2025-10-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
1. Tack, men varför skulle jag vara arg?? Jag är inte direkt personligt investerad i detta drama 😂
2. Återigen, nej jag är inte ens upprörd, än mindre arg. Snarare fnissig över att du är så förbannat korkad! Det är såna som du som skapar en massa trådsanningar genom att påstå saker, som om du visste. Mao du sitter och ljuger. Du inte bara ljuger, du begår själv förtal när du påstår att Jocke glatt betalat ut pengar i månader och därmed "skyddat chrippa" när de var vänner. DU LJUGER. Kan du inte bara fatta att du är genomskådad för länge sen träskalle?!
3. Huruvida Jocke är en ögontjänare, får stå för honom.... och dig såklart!
4. Nej det har jag inte. Och vi vet alla att jag aldrig kommer att få svar för du är uppe på vinden och trampar ärtor. Dvs det är ingen idé att ens försöka nå fram till dig samt att det är högt över ditt huvud och förmåga att förstå och att ta reda på saker och ting.
5. I really, really don´t give a rats ass vad du kallar mig 😂😂

Pss: Skönt att mina kvalificerade gissningar ALDRIG sviker mig.

Ja det är skönt för dig så du slipper vidga dina vyer.

Det är faktiskt ingen hemlighet hur de körde sitt upplägg med betalningar via Jockes bolag.
Citera
2025-10-11, 10:39
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Ja det är skönt för dig så du slipper vidga dina vyer.

Det är faktiskt ingen hemlighet hur de körde sitt upplägg med betalningar via Jockes bolag.

Tror många håller med mig om att det är precis tvärtom, hahahahaha

Efter att själv ha fått till mig hur det fungerar/eller fungerade, för ett par år sedan så ska du få ett gott råd: läs på lite om Youtube Sverige, hur är det avtalat att skatt ska betalas in osv. Spelar ingen roll till vilket bolag chrippas s.k "lön" kommer in. HAN behöver signa avtal m youtube för att överhuvudtaget FÅ lön och det är HANS eget ansvar att betala skatten, inte bolagets. Det är nämligen reglerat i avtalet man signar.
Förstår du eller krävde jag för mycket nu igen...
Senast redigerad av Summer24 2025-10-11 kl. 10:49.
Citera
2025-10-11, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Den enda som var oförstående var hennes numera make som t.o.m lånade pengar till flygbiljetterna av sin elaka storebror, så att han och stackars Linnea kunde följa med.

Ja just det han kunde inte betala själv ens, då kunde dom ju stannat hemma så Linnea kunde gå till jobbet istället.
Att Jocke tvingade henne är ju bara bullshit det var ju Chrippa som ville åka.
Citera
2025-10-11, 10:43
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det har pratats om i videor.

Nej det har det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto