2025-10-11, 05:31
Medlem
StoreSvartes avatar
Besökte Flashback utan mitt lager av adblocker och shit idag. Kollade på vilka servrar som kontaktades. Det var Google och Bing.

Förståeligt att Flashback måste ha reklam för att existera. Men det faktum att Googles script körs när du besöker hemsidan får mig att ifrågasätta hur anonymt mitt konto är?

Kan det vara så att orsaken till att Polisen inte frågar Flashback när det krävs identifikation av ett konto är att det är mycket enklare att fråga Google eller Bing?
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-10-11 kl. 05:35.
2025-10-11, 06:41
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Besökte Flashback utan mitt lager av adblocker och shit idag. Kollade på vilka servrar som kontaktades. Det var Google och Bing.

Förståeligt att Flashback måste ha reklam för att existera. Men det faktum att Googles script körs när du besöker hemsidan får mig att ifrågasätta hur anonymt mitt konto är?

Kan det vara så att orsaken till att Polisen inte frågar Flashback när det krävs identifikation av ett konto är att det är mycket enklare att fråga Google eller Bing?
Google eller bing kommer inte tala om vem du är.
2025-10-11, 07:10
Medlem
BOMB-CPs avatar
Vill man vara anonym på internetz så får man precis som allt annat här i livet anstränga sig lite själv.
Din tråd är inte unik utan liknande gnäll / konstateranden är gjorda många gånger och många år före dig.
2025-10-11, 07:12
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Google eller bing kommer inte tala om vem du är.
Det kan dom absolut göra, på många sätt mer än att bara konstatera vem som för tillfället äger IP-adressen.
2025-10-11, 09:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte

Hur tänker du att Google/Bing sammankopplar din IP-adress med ditt FB-konto?
2025-10-11, 10:18
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Det kan dom absolut göra, på många sätt mer än att bara konstatera vem som för tillfället äger IP-adressen.
Nej det kan dom inte, klart slut.
2025-10-11, 11:02
Moderator
Maviels avatar
Diskuterats rätt omfattande redan här. Hänvisar till denna tråden och låser den här då inget nytt tillkommit.

(FB) Hur polisen kan spåra användare och vad Flashback kan göra åt saken

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in