Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Trump har ju snarare uttalat sig positivt om att använda statsmakten för att censurera TV-kanaler på detta sätt, så vad Carr gjorde var nog Trump med på hela vägen.
Som om det vore någon överraskning att Trump skulle motsätta sig yttrandefrihet så fort det var något som väckte anstöt hos honom själv.
Men big tech har ju sagt att det var under Biden de fick samtal från vita huset gång efter annan, eftersom de lät fel inlägg på plattformen (i många fall då de lät påståenden som senare visade sig vara sanna). Har du hört något liknande om Trump? Trump har självklart stämt en massa medier som snackat skit om honom, då han är en fullblodsnarcist. Men han går väl absolut inte omkring och (i likhet med Obama) arresterar journalister som skriver fel saker?
Ingen Demokrat som jag ser upp till tror att Trump skulle vara tillräckligt korkad att ligga bakom kritiken mot Kimmel. Folk gör narr av Trump dagligdags på TV och ingen bryr sig.
Kritiken av Kimmel kom från någon korkad fotsoldat som trodde att han kunde ställa sig in hos Trump genom att överreagera baserat på att Kimmel hade fem rörande Charlie Kirks dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Jag måste hålla med flaskback.
Trump verkar inte vara en kämpe för yttrandefriheten direkt...
Jag ser en massa problem med Trump. Men jag tycker inte att yttrandefriheten är ett särskilt problematiskt område.