2025-10-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Vilket korthus menar du föll igår?

Om du syftar på Anjos påstående om att Chrippa eventuellt inte skulle ha känt till att dokumentären även innefattar Anjo och Jocke så lär du nog bli besviken.

Det här är en seriös produktion och de skulle inte skjuta det etiska åt sidan för att föra Chrippa bakom ljuset.

Ehh det etiska? Vi talar om SVT
Citera
2025-10-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Jag tror det drar lite i luftslotten.

Det gör det. Det är dags att riva så det går att bygga upp det i bättre skick.
Citera
2025-10-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det hoppas jag verkligen inte att de gör. De ska inte ta ställning.

Ja jag tror att korthuset föll för Chrippa. Jag tror inte att han visste. De kan ha sagt något till honom men han är ju inte mottaglig alltid. Det skulle bli hans tid i rampljuset.

Nu har inte jag sparat någon av Chrippas storys men han lade ut en häromdagen.

Där framgick det att dokumentären inte enbart handlade om honom.

Men jag håller med. Tror inte heller att det kommer vara vinklat åt något håll.
Citera
2025-10-10, 14:08
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Det gör det. Det är dags att riva så det går att bygga upp det i bättre skick.

Du behöver bara blåsa på det så rasar det. Att dom skulle bygga nåt i bättre skick, det tåget har nog lämnat stationen för länge sen.
Citera
2025-10-10, 14:12
Medlem
DiViNEs avatar
Bra drag på alla Chrippisar här, de har även fått lite förstärkning ser jag. Har det hänt något som inte uppskattas av chrippo?
Citera
2025-10-10, 14:29
Avslutad
Citat:
Det hoppas jag verkligen inte att de gör. De ska inte ta ställning.

Ja jag tror att korthuset föll för Chrippa. Jag tror inte att han visste. De kan ha sagt något till honom men han är ju inte mottaglig alltid. Det skulle bli hans tid i rampljuset.

Tror inte denna dokumentär kommer bli som han hoppats på folk kommer inte ändra sina åsikter ändå.
Korthuset har redan fallit.
Citera
2025-10-10, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Att driva och gå till åtal är inte samma sak.
Det är alltid en åklagare som styr en utredning som polisen rapporterar till.
Åklagaren kan när som helst bestämma sig för att han/hon inte kommer nå en fallande dom, beroende på vad som kommer in i fallet under utredningens gång.
Kommer det in kompletterande uppgifter alt att A o R:s advokater tagit tid på sig att lämna sitt underlag, så ska dom oxå in i utredningen.
Att detta tagit så lång tid är mest troligt att fallet inte är högprioriterat samt att försvaret har behövt gå igenom allt material, filmer o screenshots osv som C o L lagt ut under hela tidsperioden för att motbevisa anklagelser och hur dom själva betett sig och vad dom själva lagt ut.
Sen måste åklagaren förhålla sig till det materialet och göra nya bedömningar hur vidare hon fortsättningsvis bedömer att en fällande dom skulle kunna uppnås.
Så tills den dagen det har kommit en slutdelgivning i fallet så kan förundersökningen läggas ner.
Med det sagt så innebär inte en rättegång ändå att en det blir en fällande dom i den.
Var i det jag skriver får dit att tro att jag inte förstår skillnaden på förundersökning och åtal?

Däremot är det skillnad på om man själv vill driva ett fall (enskilt åtal) och på om åklagaren vill ta över det eller om det faller under allmänt åtal.
Du behöver inte berätta för gången för mig - jag vet hur det fungerar.
När det handlar om ett mål där åklagaren väljer att kliva in och peka ut en målsägande som själv inte anmält brottet så kan du känna dig ganska övertygad om att åklagaren planerar att väcka åtal.
Åklagaren har beslutat att de brott som riktas mot Chrippa faller under allmänt åtal och därför angett Chrippa som ytterligare en målsägare.
Citera
2025-10-10, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Chrippa håller på hota mig i pm, via kontot johanwestlund.

Först lekte han någon annan sen när jag börja mobba han så flippa han som chrippa gör.

Jag var en arbetslös horunge som var fattig och han slösar lika mycket pengar som jag gör på en månad på en lunch.

Det är ju just detta som gör att många tycker att han är en stor idiot och såklart även ekobrotten.
Citera
2025-10-10, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Så länge Rasks videor om Chrippa och Linnea ligger ute och får visningar är spridandet av grovt förtal pågående.

Det är åklagaren som får bedöma om Rask ska åtalas för spridning av Fru Medvikts bilder. Det utreds som integritetsintrång.

Det som ligger Rask i fatet är att han är både återfallsförbrytare och vaneförbrytare.

Ja det är väl klart att det är åklagaren som bestämmer det men du frågade mig om vad jag tyckte om bilder på fru medvikt och jag svarade på din fråga.

Det kan absolut bli så för Rask har inte påstått något annat hade jag blivit förtald och det går upp i rätten hade jag inte suttit på Flashback eller någon annanstans och pratat om den personen tycker det ser rätt illa ut.
Citera
2025-10-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon kunde ju inte behålla jobbet eftersom hon pressades med på Jockes resor. Om du helt har missat vad som hänt kanske du ska avstå från att kommentera.

Sluta med ditt skit snack!!
Linnea fick ju jobb långt efter att hon blev "tvingad" att resa utomlands. Varför började hon aldrig med det?
Stoppklossen heter Christofer fd Berg Lundström. Linnea fick flera "jobb" medans Christofer satt häktad. Men så fort han kom ut så försvann hennes möjligheter att påbörja dom.

SÅ SLUTA OCH PÅSTÅ ATT DET VAR JOAKIM LUNDELL SOM TVINGADE HENNE!!

Ja jag skriv det med stora bokstäver så du kanske förstår, men jag tvivlar på att det går in i din skalle.

Linnea är en vuxen kvinna som borde kunna fatta sina egna beslut, men tyvärr så är hon fast så länge Christofer är på fri fot.
Även om hon ser ut att vara lycklig så tror jag innerst inne att hon inte är det.
Citera
2025-10-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det är väl klart att det är åklagaren som bestämmer det men du frågade mig om vad jag tyckte om bilder på fru medvikt och jag svarade på din fråga.

Det kan absolut bli så för Rask har inte påstått något annat hade jag blivit förtald och det går upp i rätten hade jag inte suttit på Flashback eller någon annanstans och pratat om den personen tycker det ser rätt illa ut.

Vem som är förtalad sitter och skriver om det på flashback?
Citera
2025-10-10, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Ja hemsk bror som vill ha med broderns nya flickvän

Jäklar vad det ljugs och hur de försöker förändra historien i tråden just nu från användaren du svarar på och schäfern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in