2025-10-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Då undrar jag var bomben ska släppas?
Jag vill veta vad dagen har i sitt sköte.
Dagen D är här helt enligt nedräkningen.

Den blåsiga hösten och korthuset som föll…och dagen är här 14/14

Bröderna Berg kom igen nu!
Citera
2025-10-10, 13:42
Medlem
Citat:
Samma för Chrippa då antar jag! Han har lämnat ut sekretess material innan vilket då har hintats om bla här.
Rätt ska vara rätt.

Reagerade du på det då?
Citera
2025-10-10, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har de lagt ner utredningen menar du? Hur vet du det?
Och det jag besvarade var gällande om en åklagare skulle driva fallet eller inte .. Svaret är att ebbe hade fel - en åklagare driver redan fallet.

Att driva och gå till åtal är inte samma sak.
Det är alltid en åklagare som styr en utredning som polisen rapporterar till.
Åklagaren kan när som helst bestämma sig för att han/hon inte kommer nå en fallande dom, beroende på vad som kommer in i fallet under utredningens gång.
Kommer det in kompletterande uppgifter alt att A o R:s advokater tagit tid på sig att lämna sitt underlag, så ska dom oxå in i utredningen.
Att detta tagit så lång tid är mest troligt att fallet inte är högprioriterat samt att försvaret har behövt gå igenom allt material, filmer o screenshots osv som C o L lagt ut under hela tidsperioden för att motbevisa anklagelser och hur dom själva betett sig och vad dom själva lagt ut.
Sen måste åklagaren förhålla sig till det materialet och göra nya bedömningar hur vidare hon fortsättningsvis bedömer att en fällande dom skulle kunna uppnås.
Så tills den dagen det har kommit en slutdelgivning i fallet så kan förundersökningen läggas ner.
Med det sagt så innebär inte en rättegång ändå att en det blir en fällande dom i den.
Citera
2025-10-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Reagerade du på det då?

Om det är viktigt för dig att veta så ja.

Det är inte jag som har dubbelmoral.
Citera
2025-10-10, 13:52
Medlem
Citat:
Jag hoppas att det hållits slutförhör med Anjo och Rask denna vecka och att åklagaren lämnar in åtalet.

Ska bli enormt kul att ta del av reaktionerna.

Hundra procent kommer det bli intressant.
Det är tydligen bråda dagar för flera denna veckan.
Citera
2025-10-10, 13:53
Medlem
Citat:
Om det är viktigt för dig att veta så ja.

Det är inte jag som har dubbelmoral.

Utåt sett så har du dubbelmoral.

Kanske har jag tolkat dig fel?
Citera
2025-10-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Den blåsiga hösten och korthuset som föll…och dagen är här 14/14

Bröderna Berg kom igen nu!

Ett korthus föll i går. Vi får se om ett annat korthus föll i dag och om det finns fler korthus som behöver rivas.
Citera
2025-10-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ett korthus föll i går. Vi får se om ett annat korthus föll i dag och om det finns fler korthus som behöver rivas.

Det tror jag med.
Citera
Medlem
Citat:

Vilket korthus menar du föll igår?

Om du syftar på Anjos påstående om att Chrippa eventuellt inte skulle ha känt till att dokumentären även innefattar Anjo och Jocke så lär du nog bli besviken.

Det här är en seriös produktion och de skulle inte skjuta det etiska åt sidan för att föra Chrippa bakom ljuset.
Citera
Medlem
Citat:
Utåt sett så har du dubbelmoral.

Kanske har jag tolkat dig fel?

Ja det har du verkligen gjort.

Jag välkomnar tex en rättegång kring förtal oavsett hur det sedan går.
Jag hejar inte på någon. Jag tycker att det är bra om det utreds var förtal mellan kreatörer går och vad som krävs och när gränsen går när det kommer till spegling.
Citera
2025-10-10, 14:00
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Jag tror det drar lite i luftslotten.
Citera
2025-10-10, 14:01
Medlem
Citat:
Vilket korthus menar du föll igår?

Om du syftar på Anjos påstående om att Chrippa eventuellt inte skulle ha känt till att dokumentären även innefattar Anjo och Jocke så lär du nog bli besviken.

Det här är en seriös produktion och de skulle inte skjuta det etiska åt sidan för att föra Chrippa bakom ljuset.

Det hoppas jag verkligen inte att de gör. De ska inte ta ställning.

Ja jag tror att korthuset föll för Chrippa. Jag tror inte att han visste. De kan ha sagt något till honom men han är ju inte mottaglig alltid. Det skulle bli hans tid i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in