2025-10-09, 16:52
Medlem
Insändare: Män ska inte hyllas för att de städar eller lagar mat

S-kvinnor Piteå

Det behövs både politik och förändrade normer. Män ska inte hyllas för att de städar eller lagar mat, det borde ses som en självklar del av ett jämställt liv.

https://www.pt.se/insandare/artikel/man-ska-inte-hyllas-for-att-de-stadar-eller-lagar-mat/r4p46m8r

Är det verkligen någon som hyllar män för att de städar eller lagar mat? Jag har aldrig stött på detta. Har ni? Det ses väl redan som en självklar del av ett jämställt liv. Är inte detta att slå in öppna dörrar?
Citera
2025-10-09, 16:57
Medlem
triptykens avatar
Eftersom artikeln är låst antar jag att dom syftar på att män, av nån nånstans, hyllades för att dom var vuxna människor och lagade mat mm - och det är det insändaren reagerar på?

Svårt att veta dock eftersom du länkat till just en låst artikel.,
Citera
2025-10-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Eftersom artikeln är låst antar jag att dom syftar på att män, av nån nånstans, hyllades för att dom var vuxna människor och lagade mat mm - och det är det insändaren reagerar på?

Svårt att veta dock eftersom du länkat till just en låst artikel.,

Nej de nämner inte någon källa på sitt påstående förutom detta. Resten av artikeln hackar på regeringens politik. De tar upp försäkringskassans statistik att kvinnor oftare blir sjukskrivna än män.

Men kan bjuda på två citat. till. Artikeln är inte särskilt lång så vill inte bryta mot upphovsrätten genom att citera för mycket.

Citat:
Det är år 2025 – men Sverige är fortfarande långt ifrån jämställt. En ny rapport från Försäkringskassan visar att kvinnor i snitt har nästan dubbelt så många sjukpenningdagar som män.

Orsakerna finns både i arbetslivet och i privatlivet. Rapporten pekar på att förbättrade arbetsvillkor och ökad jämställdhet är avgörande för att minska skillnaderna.

Citat:
Det är inte svårt att förstå varför fler kvinnor blir sjukskrivna. Många kvinnor bär fortfarande huvudansvaret för hushållet, efter en arbetsdag 8–17 väntar ofta ett ”andra jobb” i hemmet. Trots att kvinnor länge varit en självklar del av arbetsmarknaden, tar många män fortfarande inte det ansvar som krävs för ett mer jämställt samhälle.
Citera
2025-10-09, 17:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Är det verkligen någon som hyllar män för att de städar eller lagar mat? Jag har aldrig stött på detta.

Jag har sett detta massvis med gånger uttrycka sig på olika sätt. Allt från debattprogram till vanligt folk man träffar i olika situationer. Mycket vanligt faktiskt.

Givetvis är det korkat att en man som diskar ska hyllas som om han vore på högre nivå intellektuellt än andra män. Det är en manshatarkultur och måste stoppas.
Citera
2025-10-09, 17:18
Medlem
Loikkaris avatar
Men vi män måste hylla kvinnor för i princip allt. I jämnlikhetens namn uppmanar jag alla karlar att sluta med att ge beröm för kvinnor vad gäller sysslor i hemmet.
Citera
2025-10-09, 17:55
Medlem
Finansvargens avatar
Jag visste inte att män städade och lagade mat.

Män beställer väl pizza när de inte har en fru som lagar åt dem?
Citera
2025-10-09, 17:58
Avstängd
buhbyes avatar
Men själva vill de ha komplimanger för minsta lilla som de gör i hemmet..

Snälla ni S-kvinnor i Piteå som vägrar vara snäll mot män... Vi kan skriva under på att aldrig någonsin ge varandra komplimanger för något någonsin. Män går nämligen runt hela livet och får aldrig höra något fint sagt om sig till skillnad ifrån er. Så vilka tror ni egentligen och på riktigt kommer att lida mest?

När ska ni fatta att erat beteende bara är glorifierat självhat ifrån er egen sida, och leder till självskadebeteende för eran egen del?
Senast redigerad av buhbye 2025-10-09 kl. 18:02.
Citera
2025-10-09, 18:11
Medlem
Citat:

S-kvinnor Piteå

Det behövs både politik och förändrade normer. Män ska inte hyllas för att de städar eller lagar mat, det borde ses som en självklar del av ett jämställt liv.

https://www.pt.se/insandare/artikel/man-ska-inte-hyllas-for-att-de-stadar-eller-lagar-mat/r4p46m8r

Är det verkligen någon som hyllar män för att de städar eller lagar mat? Jag har aldrig stött på detta. Har ni? Det ses väl redan som en självklar del av ett jämställt liv. Är inte detta att slå in öppna dörrar?

Dessa S-märkta feminister lever i sin egen lilla bubbla, i en alternativ verklighet.
De drivs av hat, hat och mera hat. Och bitterhet.
Och "millimeterrättvisa".

Måtte de aldrig mer få politisk makt i Sverige.
Citera
2025-10-09, 18:14
Medlem
Graavargs avatar
Incels är skojiga...
Citera
2025-10-09, 19:20
Medlem
bithaxs avatar
Män ska hyllas för att de är lediga med familjen på sin familjevecka som S ska fixa åt dem.
Detta utöver att de tar ut halva föräldraledigheten i enighet med lag och jobbar 6 timmar om dagen med bibehållen lön såklart.
Senast redigerad av bithax 2025-10-09 kl. 19:22.
Citera
2025-10-09, 20:38
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:

S-kvinnor Piteå

Sedan går S-kvinnorna i Piteå hem och lagar mat till sina män och barn.
Citera
2025-10-10, 12:58
Avstängd
StaffanescuArarats avatar
Citat:

S-kvinnor Piteå

men vafan värför annars ska man städa å ta hand om barnen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in