2025-09-28, 17:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Clarks bouppteckning har kommit nu, enligt den fanns inga kända tillgångar som ens kan täcka begravningskostnader Hans barn i Belgien och 2 okända barn var dödsbodelägare och en person från socialtjänsten i Arvika kommun intygade detta.

Vad hände med storfräsarens miljoner och stora yacht förtöjd någonstans i världen men han visste inte var?
Blåst allt på alkohol och kokain samt konfiskerat av kriminalvården? Hade han allt stashat svart och barnen fick en skattkarta att gräva upp guldtackor i en skogsdunge?
Det sägs att han var så oerhört begåvad (jag tvivlar) men något ekonomiskt sinne hade han knappast och hans uppenbara impulsbristkontroll gjorde ingenting lättare.
Lätt fånget, lätt förgånget.
Citera
2025-09-28, 17:50
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Clark fick 1.5 mille för serien vitt, säkert en del under bordet också. Men det brände han nog fort som man bör. Man får inget ta med sig när man dör.

Ja det var inget kvar av de pengarna i bouppteckningen iaf, han hade inga tillgångar som täckte begravningskostnaderna ens. Han körde runt i gamla 15-20 år gamla häckbilar. Jag tror inte på han fick 1.5 miljon. Jag har 1.5 miljon och kör inte runt i en gammal häck värd 20 000 kr och bor i en barack i skogen som Clark gjorde sista tiden i livet.
Citera
2025-09-28, 17:59
Medlem
NoTruces avatar
Staten borde gå in och finansiera hans begravning, med tanke på att han ändå satt Sverige på kartan internationellt.
Citera
2025-09-29, 14:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja det var inget kvar av de pengarna i bouppteckningen iaf, han hade inga tillgångar som täckte begravningskostnaderna ens. Han körde runt i gamla 15-20 år gamla häckbilar. Jag tror inte på han fick 1.5 miljon. Jag har 1.5 miljon och kör inte runt i en gammal häck värd 20 000 kr och bor i en barack i skogen som Clark gjorde sista tiden i livet.
Han var bilentusiast och skulle aldrig hoppa in i någon värsting Audio.
De kostar att leva lagligt, det är klart pengar har bränts.
Svarta pengar är ju dock inget bouppteckningar räknar upp .
Citera
2025-09-29, 14:29
Medlem
Citat:
Clarks bouppteckning har kommit nu, enligt den fanns inga kända tillgångar som ens kan täcka begravningskostnader Hans barn i Belgien och 2 okända barn var dödsbodelägare och en person från socialtjänsten i Arvika kommun intygade detta.

Vad hände med storfräsarens miljoner och stora yacht förtöjd någonstans i världen men han visste inte var?
Blåst allt på alkohol och kokain samt konfiskerat av kriminalvården? Hade han allt stashat svart och barnen fick en skattkarta att gräva upp guldtackor i en skogsdunge?
Frun och barnen i Belgien fick ju ett stort hus som han betalade. Det finns säkert mer pengar som inte redovisas.
Citera
2025-10-08, 14:44
Medlem
Nån som har Clarks kompletta personnummer? Vill ha ut bouppteckningen.
Citera
2025-10-08, 15:59
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Nån som har Clarks kompletta personnummer? Vill ha ut bouppteckningen.
Måhända du är intresserad av en gammal filmaffisch från 1977?

https://www.nordicposters.se/movie-poster/historien_om_clark_olofsson_77.jpg

Huruvida uppgifterna på den stämmer eller ej vet jag inte.
Citera
2025-10-08, 16:36
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Måhända du är intresserad av en gammal filmaffisch från 1977?

https://www.nordicposters.se/movie-poster/historien_om_clark_olofsson_77.jpg

Huruvida uppgifterna på den stämmer eller ej vet jag inte.
Jag gjorde ett försök så får vi se!
Edit jag fick ut den nu! Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Challenger1996 2025-10-08 kl. 16:38. Anledning: Tillägg
Citera
2025-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Har du bouppteckningen??
Citera
2025-10-08, 16:41
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Har du bouppteckningen??

Det är bara beställa ut via skatteverkets e-tjänst så mejlas den ut. Clarks personummer kan du få tag i via folkbokföringen först.
Citera
2025-10-08, 22:49
Medlem
Citat:
Det är bara beställa ut via skatteverkets e-tjänst så mejlas den ut. Clarks personummer kan du få tag i via folkbokföringen först.
Har läst den nu
Citera
2025-10-08, 22:56
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Har läst den nu

Härligt, kanske inte så mycket att läsa? Den var ovanligt kortfattad och såg ut som random socialfalls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in