Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-08, 21:03
Medlem
PumpBabyPumps avatar
Ja för Sverige finns det faktiskt inget alternativ endast ambition. Tyskland däremot har ett alternativ.
Citera
2025-10-08, 21:23
AfS är vad jag vet det enda svenska partiet som är för en Swexit. Det är en fråga som ger ett berättigande. Men eftersom de år efter år inte lyckas locka i närheten av det antal röster som krävs för nån form av inflytande kan de kanske lika gärna lägga ned.
Citera
2025-10-08, 21:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
TS är en autistisk SDare med ett patologiskt AfS-hat.
Tråden fylls sedan på med vänsterdrägg.

Alternativ för Sverige behövs i allra högsta grad.

De har det för Sverige och svenskarna det absolut bästa partiprogrammet.
Med avsevärda skillnader mot SD.
Swexit. Vilket är ett måste i allt ifrån migrationsfrågan, makten tillbaka till folket, demokratin i Sverige till kraftförsörjningen.
Tvingande livstids utvisning av alla kriminella invandrare plus deras familjer och klaner.
NATO-frågan.

Här kan ni läsa vad AfS vill.
Många kommer bli förvånade över att det är partiet de letat efter

https://alternativforsverige.se/politik/
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2025-10-08 kl. 22:12.
Citera
2025-10-08, 22:01
Medlem
Hade föredragit deras politik men ja givetvis rätt att lägga ner det då chansen att växa till 4% är förbi. SD för också rätt mycket av deras politik just ju och rampar upp det sakta men säkert så de fyller inte lika stor funktion längre.
Citera
2025-10-08, 22:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Hade föredragit deras politik men ja givetvis rätt att lägga ner det då chansen att växa till 4% är förbi. SD för också rätt mycket av deras politik just ju och rampar upp det sakta men säkert så de fyller inte lika stor funktion längre.
Tog SD 22 år att komma in i riksdagen

Föredrar du AfS politik ska du rösta på dom. En röst är ALDRIG bortslängd.

AfS har punkter SD inte ens är nära.

Läs på länken. Följ dom på facebook. Så kommer du förstå

Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2025-10-08 kl. 22:19.
Citera
2025-10-08, 22:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
TS är en autistisk SDare med ett patologiskt AfS-hat.
Tråden fylls sedan på med vänsterdrägg.

Alternativ för Sverige behövs i allra högsta grad.

De har det för Sverige och svenskarna det absolut bästa partiprogrammet.
Med avsevärda skillnader mot SD.
Swexit. Vilket är ett måste i allt ifrån migrationsfrågan, makten tillbaka till folket, demokratin i Sverige till kraftförsörjningen.
Tvingande livstids utvisning av alla kriminella invandrare plus deras familjer och klaner.
NATO-frågan.

Här kan ni läsa vad AfS vill.
Många kommer bli förvånade över att det är partiet de letat efter

Kan du inte istället förklara varför Erik Berglund har fel, det är trots allt han som varit med i Afs, inte jag.
Citera
2025-10-08, 22:27
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kan du inte istället förklara varför Erik Berglund har fel, det är trots allt han som varit med i Afs, inte jag.
Jag bryr mig inte om fd medlemmar och interna stridigheter som utmynnar i pajkastning.

Jag röstar sakpolitiskt din imbecill.
Det borde fler göra.
Personkulter hör inte hemma i en bra fungerande demokrati.
Citera
2025-10-08, 22:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag bryr mig inte om fd medlemmar och interna stridigheter som utmynnar i pajkastning.

Jag röstar sakpolitiskt din imbecill.
Det borde fler göra.
Personkulter hör inte hemma i en bra fungerande demokrati.

Det finns nationalister som hävdar att om Afs verkligen är bättre än SD så kommer de förbjudas, likt som man gjort i Tyskland och Belgien.
Citera
2025-10-08, 22:44
Medlem
PingPongZongs avatar
Brukar tänka på Nationaldemokraterna (ND) när jag ser AfS nuförtiden. Aldrig stora partier i valen. Men i starten hade dom många aktivister. Och ND höll ut länge. Eller Marc Abramsson gjorde det. 2014 valde han och lägga ner. Och då hade dom gjort ett katastrof val till riksdagen. 2010 när SD kom in i riksdagen. Så fick ND 1 141 röster, vilket motsvarar 0,02 procent. I 2006 års riksdagsval gick det ju inte bra i heller. 3 064 eller 0,06 procent. Men det var mandaten dom fick i Södertälje kommunfullmäktige och den där papperstidningen dom hade presstöd för som höll ND vid liv till 2014. Helt otroligt.

AfS misslyckades för stort i riksdagsvalet 2018 och i Europaparlamentsvalet 2019. Nu håller dom på och gör bort sig i kyrkoval. Där mindre än 80% av de röstberättigade röstar. Och ändå klarar dom inte att få 2% ens.

Att dom fortsätter ställa upp i val. Gör ingen skillnad för något annat parti. Inte ens för SD. Är några promille av rösterna i riksdagsval som går till AfS. Kan bli så illa så det blir valresultat som ND hade i slutet. Istället för 0.något så blir det 0.0något.

AfS har väl aldrig ens fått ett mandat i något kommunfullmäktige val? Helt otroligt. Och det finns dom som tror dom ska komma in i riksdagen? Tror inte ens på 2% i kyrkovalet 2029.
Citera
2025-10-08, 22:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Det finns nationalister som hävdar att om Afs verkligen är bättre än SD så kommer de förbjudas, likt som man gjort i Tyskland och Belgien.
Den dagen den sorgen. Då tar vi det då.
Finns lösningar på sånt också.
Citera
2025-10-08, 22:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Brukar tänka på Nationaldemokraterna (ND) när jag ser AfS nuförtiden. Aldrig stora partier i valen. Men i starten hade dom många aktivister. Och ND höll ut länge. Eller Marc Abramsson gjorde det. 2014 valde han och lägga ner. Och då hade dom gjort ett katastrof val till riksdagen. 2010 när SD kom in i riksdagen. Så fick ND 1 141 röster, vilket motsvarar 0,02 procent. I 2006 års riksdagsval gick det ju inte bra i heller. 3 064 eller 0,06 procent. Men det var mandaten dom fick i Södertälje kommunfullmäktige och den där papperstidningen dom hade presstöd för som höll ND vid liv till 2014. Helt otroligt.

AfS misslyckades för stort i riksdagsvalet 2018 och i Europaparlamentsvalet 2019. Nu håller dom på och gör bort sig i kyrkoval. Där mindre än 80% av de röstberättigade röstar. Och ändå klarar dom inte att få 2% ens.

Att dom fortsätter ställa upp i val. Gör ingen skillnad för något annat parti. Inte ens för SD. Är några promille av rösterna i riksdagsval som går till AfS. Kan bli så illa så det blir valresultat som ND hade i slutet. Istället för 0.något så blir det 0.0något.

AfS har väl aldrig ens fått ett mandat i något kommunfullmäktige val? Helt otroligt. Och det finns dom som tror dom ska komma in i riksdagen? Tror inte ens på 2% i kyrkovalet 2029.

Precis. ND hade kommunala mandat, det har inte Afs.
Citera
2025-10-08, 22:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nu är ju inte AfD förbjudna i Tyskland och mig veterligen har Sverige inga möjligheter att förbjuda politiska partier utan att ändra grundlagen först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in