Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Jo jag kan sympatisera med det ställningstagandet. Nu valde dock Tyska regeringen att verkligen hylla Israel vilket kan jag anser ändrar på det.
Alltså upplevelsen är inte att regeringen hade en sorgedag för offren för den 7 okt utan demonstrerade sitt blinda stöd till Israel under rådande folkmord vilket gör premisserna annorlunda från vad du beskrev.
Fair, men man måste ge Tyskarna det, dom har en litet tryckt position här. Samtidigt finns det Palestinademos i Tyskland, Tyskland har (i viss mån) protesterat mot behandlingen av Palestinier i Gaza.
Att hoppa till att det inte finns yttrandefrihet blir snabbt komplext dock. Dom har begränsat en plats och det är ju inte udda direkt. Det sker här med.
Angående språkförbudet - ja det är tokigt konstigt meeeeeeeeeen och det här är BARA jag, jag hade litet uppskattat det ibland. Man går några tusen och helt plötsligt hojtar nån nåt på Serbokroatiska och man är inte riktigt hundra på vad karln kan ha sagt naturligtvis.
Men ja, det är sjukt underligt ändå, en bekant i en judisk förening i Tyskland var med på demon där dom grep en kvinna som läste en dikt på Hebreiska om fred för ett tag sen och... ja stämningen efter det var ju helt annorlunda än när dom gripit nån grabb som spelade musik med arabisk text på en demonstration.