2025-10-08, 01:09
Medlem
Tre raderade inlägg i tråden: Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Följande PM-diskussion har ägt rum med moderator, farbror_barbro:

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ämne: Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Antal inlägg: 3.
Citat:
Det är zionisterna som ligger bakom mordet på Charlie Kirk.
Citat:
Nej, Trump var/är helt säkert out of the loop. Dvs, det fanns/finns ingen anledning att blanda in honom i zionisternas smutsiga hantverk på hans hemmaplan.
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att Kirk och Trump låg i luven på varandra. Tvärtom med Kirk och zionisterna tiden innan mordet.

Och att det är zionisternas minst sagt väl etablerade MO att mörda sina motståndare, helst med en 'patsy' som får ta skulden.

Regel: 1.03 - Hets mot folkgrupp

Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
Zionism är en politisk ideologi vars ledare i dag är efterlysta av Internationella brottmålsdomstolen i Haag (ICC) för krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten på grund av deras pågående folkmord på palestinierna i Gaza, Palestina.

Dvs, zionisterna är INTE en folkgrupp och dess mest namnkunniga kritiker är etniska judar i diasporan, främst i USA.

Zionisterna har också bevisligen begått ett stort antal terrordåd, false flags, lönnmord på politiska ledare världen över och tillhör därför de huvudmisstänkta varje gång en av deras motståndare eller kritiker lönnmördas.

Du fortsätter med dina genomskinliga försök till censur och visar därmed att du INTE är anhängare av demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter.

Bra att veta, farbror_barbro.

Mvh
o.
Vill tillägga att majoriteten av dagens zionister utgörs av kristna fundamentalister, främst i USA och att zionismen från start var en kristen ideologi.

Dvs, att kristna och judiska zionister skulle vara medlemmar av samma "folkgrupp" torde vara svårt att leda i bevis.

Mvh
o.
Hallå? Hur går det?
Inläggen är raderade efter omröstning om 1.03.

fb /Mod
Så, "zionister" = folkgrupp?

Korrekt?
Hallå??
Hej,

Tre av dina inlägg pollades för 1.03 och utfallet blev radering. Således har du tydliga exempel vad du skall undvika om du vill slippa radering eller varning.

fb /Mod
Varför svarar du inte på min fråga? Är zionisterna ett exempel på en folkgrupp och som därmed är skyddade av lagen/forumregeln om "hets mot folkgrupp"?

Om ja, vad grundar du då det på?
Frågan är således om zionister utgör en "folkgrupp" och om så till äventyrs kan vara fallet, om jag "hetsar" mot "folkgruppen" i fråga i de tre raderade inläggen.

Och nej, att referera till mina tre raderade inlägg som "tydliga exempel på [vad] jag ska undvika om [jag] vill undvika om [jag] vill slippa radering eller varning", UTAN att förklara varför så är fallet är naturligtvis goddag yxskaft och förklarar just ingenting.

Igen:

1. Är zionisterna en folkgrupp?

2. Hetsar jag i så fall mot denna folkgrupp i mina tre raderade inlägg?

Tror du att du kan svara mig rakt och ärligt här, farbror_barbro?

Mvh
o.
Citera
2025-10-08, 07:10
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Det var trams och borde har raderats enligt 0.03
Citera
2025-10-08, 07:24
Bannlyst
Att påstå att zionister utgör en folkgrupp är väl likvärdigt med att påstå att alla aktieägare i SAAB tillhör en folkgrupp.
Citera
2025-10-08, 08:28
Avstängd
67arigGubbes avatar
Sjukaste jag hört, zionister är inte en folkgrupp patetiskt av denna mod.

Kan ju va så att han har nåt personligt för ideologin?

Förövrigt så även om de stod tex judar eller något annat ist för zionister så undrar jag hur dessa kommentarer går under hmf? Vad är det som gör att de går där? Bara för han nämner zionister? Det är ju ingen hets mot ideologin alls mer än att ts anklagar den för att vara mordisk?
Citera
2025-10-08, 09:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Sjukaste jag hört, zionister är inte en folkgrupp patetiskt av denna mod.

Kan ju va så att han har nåt personligt för ideologin?

Nu skedde ju raderingen efter en omröstning så det går inte att klaga på en enskild moderator.
Citera
2025-10-08, 09:07
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu skedde ju raderingen efter en omröstning så det går inte att klaga på en enskild moderator.

Jo det gör det då mod va han som beslutade att inleda en omröstning då han tog det som hmf, fattar du inte det själv eller?

Sen så går mods aldrig emot varandra ändå.
Citera
2025-10-08, 11:06
Medlem
Märkligt beslut av moderatorerna. Sionism är en nationalistisk politisk rörelse.
Citera
2025-10-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Men utan att någon besvarar min fråga om varför de menar:

1. Att zionister är en folkgrupp?

2. Att jag i mina tre raderade inlägg hetsar mot denna?

Har du någon idé om varför de inte gör det?
Citera
2025-10-08, 11:15
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Jo det gör det då mod va han som beslutade att inleda en omröstning då han tog det som hmf, fattar du inte det själv eller?

Nej, inte nödvändigtvis: Om inlägg 1.xx-RP:as är moderator skyldig att dra det till poll, det är inget beslut. Och inlägg kan RP:as i syfte att få till välgrundat friande.

Och moderatorer har lika individuella uppfattningar som användarna i öppet forum, men dryftar dem givetvis klart bakom dörren märkt ‘Endast personal’ för att kunna hålla enad – & förutsägbar! – front utåt. Så görs i alla organisationer som inte är hönshus.

Ett par onoponos frågor kvarstår förvisso, men rör annat.
Citera
2025-10-08, 11:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Det är inte så att vi har något val huruvida vi vill starta en omröstning eller ej om det finns någon misstanke om regelbrott föreligger.

Det händer också ganska ofta att inlägg frias vid en omröstning precis som det blir fällande utfall. Så ditt påstående stämmer inte riktigt.
Citera
2025-10-08, 11:47
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är inte så att vi har något val huruvida vi vill starta en omröstning eller ej om det finns någon misstanke om regelbrott föreligger.

Det händer också ganska ofta att inlägg frias vid en omröstning precis som det blir fällande utfall. Så ditt påstående stämmer inte riktigt.
Precis om ni misstänker regelbrott.
Därav gör fabror helt fel här som ens misstänker regelbrott.

Speciellt för regelbrottet hmf, skulle snarare vara trams eller falsk ryktesspridning isf men hmf finns de inte en chans på jorden att det är.
Citera
2025-10-08, 13:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Precis om ni misstänker regelbrott.
Därav gör fabror helt fel här som ens misstänker regelbrott.

Speciellt för regelbrottet hmf, skulle snarare vara trams eller falsk ryktesspridning isf men hmf finns de inte en chans på jorden att det är.

Det tyckte inte de som rapporterat tråden och uppenbarligen inte heller moderatorskollegiet.

Du får gärna vara arg på Farbro Barbro här, men då får du också vara arg på oss övriga och på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in