2025-10-08, 03:20
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Tror du rättegången kommer vara ett kommande avsnitt?
Vet inte men du kan lyssna på hela rättegången på Youtube.
Citera
2025-10-08, 03:22
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Om det är någon som likt mig tycker att det är jobbigt att bläddra bakåt för att hitta FUP så titta här:
Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim
Testa den här:
https://goo.su/zGOyIZK
Citera
2025-10-08, 03:28
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarndiket
Ursäkta att jag inte har läst hela tråden.

Vem är Malene (Emelie i dokumentären). Bilder?
Vem mer än henne dömdes för mordet?
Marlene Ahlqvist i Malå finns på Facebook (länk finns tidigare i tråden) och bilder finns.

Marlenes son William Ahlqvist, då 23 år, fick livstids fängelse. Marlenes pojkvän Robert Bengtsson fick två års fängelse för grovt skyddande av brottsling. Marlenes systerson/Williams kusin fick tre års ungdomsvård.

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Var kommer Robert ifrån? Måste vara Östgöte?

Norrköping.
Citera
2025-10-08, 03:28
Medlem
Den här Robert måste väl ändå vara intellektuellt funktionsnedsatt? Någon som vet om han är diagnosticerad? Eller är han bara efterbliven?

Eller är han typ som Patrik Sjöberg och blev tafsad på som barn och nu försöker kräva hämnd på allt och alla i någon slags vild och obehandlad psykos?
Senast redigerad av Pippi64 2025-10-08 kl. 03:31.
Citera
2025-10-08, 03:40
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Om det är någon som likt mig tycker att det är jobbigt att bläddra bakåt för att hitta FUP så titta här:
Det ser ut som om stackars Emanuel hade behövt lite boendestöd... Med tanke på bilderna från lägenheten.
Citera
2025-10-08, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det ser ut som om stackars Emanuel hade behövt lite boendestöd... Med tanke på bilderna från lägenheten.

Han hade nog uppskattat mer stöd när han låg döende i en blodpöl med en dryg 112 norrländsk larmoperatör i telefonen o en ambulanssjukvårdare som inte gick in o räddade honom..................

Som jag skrev i mitt förra inlägg det var ju ingen trevlig Göteborgare stackars emanuel fick prata med när han behövde hjälp som mest.

Jag vill veta mer om denna människa som jobbade som larmoperatör; ingen som har mer info om vem detta är. Tänk er själva om ni legat knivhuggen o håller på o förblöder o får prata med henne...........
Senast redigerad av goaglenn 2025-10-08 kl. 04:55.
Citera
2025-10-08, 06:09
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hänger inte med - har inte alla hus rivits där? Boliden hade väl någon gammal gruva där och allt fick rivas.
ÅT bor i Adak
Citera
2025-10-08, 06:18
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Den här Robert måste väl ändå vara intellektuellt funktionsnedsatt? Någon som vet om han är diagnosticerad? Eller är han bara efterbliven?

Eller är han typ som Patrik Sjöberg och blev tafsad på som barn och nu försöker kräva hämnd på allt och alla i någon slags vild och obehandlad psykos?

Synbart funktionsnedsatt. Hissen går inte ända upp.
Citera
2025-10-08, 06:18
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Då tänkte resten av Malå fel. Malå borde naturligtvis tagit tag i dåren Robert omedelbart. Men alldeles uppenbart var samhället alltför efterblivet och inavlat för detta.

Om en dylik dåre som Robert försökt leka sheriff i en större och mindre inavlad stad, hade han inte levt idag. Och Emanuel skulle leva.

Jag upprepar min åsikt: hela Malå kommun kan dra åt helvete.

Påminner om clintan-filmen "Mannen med oxpiskan" - eller hur?
Citera
2025-10-08, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Jag är skakad efter att ha sett denna serie (2 delen ikväll)

Jag bor i Vasastan i Göteborg o tänker att okej är det så här det ser ut i landsbygden o norrland?

O den där jävla 112 larmoperatören; sicken vidrig jävla människa. Jag blir helt skakig när jag hör hennes röst; iskall; helt utan känslor o empati (det var ingen go Göteborgare där inte, fy fan). Någon som har namnet på henne?

O ambulansföraren ska vi inte prata om.

Jag finner inga ord
Samtycker till 100% - vidriga människor i den hålan, får "wrong turn" -vibbar!
Citera
2025-10-08, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
jag har sett 2 avsnitt nu.
är det ingen av de som utgav sig för att vara oroliga som pratade med Emanuels mamma om hans sms?
var det ingen som förstod att han var lite bakom flötet (som robert) men utan samma våldskapital och att det inte går att behandla han som en vuxen?

Bara typ alla normala människor i Malå...
Citera
2025-10-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ambulansföraren kände troligen till ryktet om Emanuel som pedofil och tänkte därför att det kan kvitta. Hade det varit någon annan hade han antagligen gått in i lägenheten långt tidigare och inte stått utanför.

Ynkligt.

Det kan jag försäkra dig om att så inte var fallet. Det ryktet var något som endast Bengtsson och hans kompisar (inkl Marlene) själva hade hittat på för att ha någon att mobba.
Normala människor (och dit hör definitivt ambulanspersonalen) vet att Emanuel inte var pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in