2025-10-07, 23:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
På stenåldern var medellivslängden 29 år så det var ju tur för mänsklighetens utveckling att de fick ur sig några ungar innan, särskilt som säkert många kvinnor och barn dog vid förlossningarna.

Medellivslängden för en kvinna som överlevt puberteten var dock betydligt högre.
Citera
2025-10-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ferilitetsexperter? Feministiska aktivister menar du väl? Oetiskt att lura kvinnor på det sättet. Jag har klart och tydligt bevisat vid flera tillfällen att kvinnors fertilitet dyker snabbt efter 32 år, och att inte ens provrörsbefruktning kommer att fungera vid 45 år.

Citat:
Sedan vill jag dessutom understryka att åldern inte bara inverkar på möjligheten att bli gravid, utan den ökar även risken för allvarliga komplikationer:

Så feminismens lögner om att det är bra att vänta med att skaffa barn är direkt lögnaktiga och skadliga.

Och du har helt missat att jag hela tiden har skrivit att bästa tiden för barnafödande är mellan 20-29.
Så jag förstår inte riktigt vad du gaggar om.

Däremot så behöver ju kvinnor även veta att det är hög risk/chans att bli gravida även mellan 30-35, samt viss chans/risk efter 35 osv. Så att de skyddar sig om de inte vill bli gravida. Eller du kanske tycker man ska ljuga för kvinnor och säga "Efter 32 kan du sluta med dina p-medel!".
Skärpning!

Finns väldigt gott om kvinnor som har fått barn mellan 30-44 års ålder.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-10-07 kl. 23:44.
Citera
2025-10-07, 23:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du har helt missat att jag hela tiden har skrivit att bästa tiden för barnafödande är mellan 20-29.

Däremot så behöver ju kvinnor även veta att det är hög risk/chans att bli gravida även mellan 30-35, samt viss chans/risk efter 35 osv. Så att de skyddar sig om de inte vill bli gravida. Eller du kanske tycker man ska ljuga för kvinnor och säga "Efter 32 kan du sluta med dina p-medel!".
Skärpning!

Du skrev totalt missvisande information i ditt tidigare inlägg. Jag kan inte vara pedagogisk nog, när den biologiska klockan förnekas av feministiskt lagda kvinnor gång på gång. Extra sorgligt blir det när detta förstör för kvinnorna själva och deras medsystrar. Många kommer att ångra sina livsval, och det skapar en stor bitterhet och sorg.

Citat:

Ett totalt värdelöst påstående i sammanhanget större population.

Ladies: The Wall is Undefeated!
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-07 kl. 23:50.
Citera
2025-10-07, 23:51
Medlem
Citat:
Du skrev totalt missvisande information i ditt tidigare inlägg. Jag kan inte vara pedagogisk nog, när den biologiska klockan förnekas av feministiskt lagda kvinnor gång på gång. Extra sorgligt blir det när detta förstör för kvinnorna själva och deras medsystrar. Många kommer att ångra sina livsval, och det skapar en stor bitterhet och sorg.

Ladies: The Wall is Undefeated!

Så. Du tänker att kvinnor kan ha massivt med sex, utan p-skydd efter 32 års ålder? Är det en lögn du vill sprida? Jävla vad abortantalen skulle skjuta i höjden!

En av mina äldre släktingar fick 6 barn, mellan 29-44 års ålder. Det är liksom inget ovanligt. Friska och intelligenta barn, hela högen.

Både min partner och jag var över 32 år när vi fick våra barn.

Flera av mina kusiner, grannar, kollegor, vänner har fött Både 1 och flera barn efter 32 års ålder.

Men fortsatt: bästa tiden för barnafödande är mellan 20-29. Så är det. Men att ljuga och säga att det i princip är kört att få barn efter 32 är en stor fet lögn.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-10-07 kl. 23:59.
Citera
2025-10-08, 00:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så. Du tänker att kvinnor kan ha massivt med sex, utan p-skydd efter 32 års ålder? Är det en lögn du vill sprida? Jävla vad abortantalen skulle skjuta i höjden!

En av mina äldre släktingar fick 6 barn, mellan 29-44 års ålder. Det är liksom inget ovanligt. Friska och intelligenta barn, hela högen.

Nu försöker du blanda bort korten för att du hade fel. Jag har aldrig påstått att en kvinna inte KAN bli gravid vid den åldern. Det finns alltså ingen som påstått att kvinnor inte behöver preventivmedel om de inte önskar graviditet, även i en något högre ålder. Det skulle ju kunna bli en Downs eller andra allvarliga komplikationer som missfall, havandeskapsförgiftning och störtblödningar.

Det är inte samma sak som att vara yngre och med överväldigande sannolikhet föda ett friskt barn utan komplikationer. Du är en väldigt intellektuellt ohederlig debattör, och dina skrönor, anekdoter och lögner lägger jag helt åt sidan. Jag skulle lika gärna kunna säga: alla kvinnor över 35 år i min krets som försökt få barn har fått upprepade missfall. Värdelös information således.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-08 kl. 00:02.
Citera
2025-10-08, 00:08
Medlem
Citat:
Nu försöker du blanda bort korten för att du hade fel. Jag har aldrig påstått att en kvinna inte KAN bli gravid vid den åldern. Det finns alltså ingen som påstått att kvinnor inte behöver preventivmedel om de inte önskar graviditet, även i en något högre ålder. Det skulle ju kunna bli en Downs eller andra allvarliga komplikationer som missfall, havandeskapsförgiftning och störtblödningar.

Det är inte samma sak som att vara yngre och med överväldigande sannolikhet föda ett friskt barn utan komplikationer. Du är en väldigt intellektuellt ohederlig debattör, och dina skrönor, anekdoter och lögner lägger jag helt åt sidan. Jag skulle lika gärna kunna säga: alla kvinnor över 35 år i min krets som försökt få barn har fått upprepade missfall. Värdelös information således.

Över 35 ja, det är vida känt att risken för komplikationer etc ökar efter 35. Men du skrev 32. Och mellan 30-34 är det nästan lika hög chans att bli gravid som mellan 20-29. Och det brukar också gå bra med både graviditet och förlossning mellan 30-34. Det är du som är ohederlig och ändrar från 32 till 35.

Efter 35 vet alla kvinnor att det är ökade risker.

Men jag skrev som sagt: bästa tiden för barnafödande är mellan 20-29. Och mellan 30-34 är också en bra tid.
Citera
2025-10-08, 00:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Över 35 ja, det är vida känt att risken för komplikationer etc ökar efter 35. Men du skrev 32.

Nu ljuger du igen. Jag skrev att fertiliteten börjar störtdyka efter 32 års ålder, och jag beskrev sedan fertilitetsgraden vid olika ökande åldrar. Hur lång har din näsa blivit i nuläget?

Jag skrev i det aktuella inlägget som handlade om komplikationer:

Citat:
Sedan vill jag dessutom understryka att åldern inte bara inverkar på möjligheten att bli gravid, utan den ökar även risken för allvarliga komplikationer:

(FB) Försöker radikala vänsterfeminister påtvinga andra sina dåliga livsval?
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-08 kl. 00:17.
Citera
2025-10-08, 00:25
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen. Jag skrev att fertiliteten börjar störtdyka efter 32 års ålder, och jag beskrev sedan fertilitetsgraden vid olika ökande åldrar. Hur lång har din näsa blivit i nuläget?

Jag skrev i det aktuella inlägget som handlade om komplikationer:

(FB) Försöker radikala vänsterfeminister påtvinga andra sina dåliga livsval?

Fertiliteten stördyker inte vid 32.
Kolla min källa igen.

Efter 35 går fertiliteten markant nedåt. Vid 32 är den fortsatt rätt hög.
Citera
2025-10-08, 00:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Skärpning!

Mellan 30 - 44? Haha du kan ju lika gärna skriva mellan 30 - 72, vem försöker du lura?

Nåja. Evolutionen kommer ha sin gång. De kvinnor som väljer bort barn kommer inte generna leva vidare för.

Och mångfalden, kvoteringarna och favoriseringarna leder till ett stopp på innovation, havererad polis med masskriminalitet som följd, massa felbeslut om energiförsörjning och allt möjligt fattat på känslor istället för logik.
Och så havererat barnafödande pga karriärlajvande.

Jag bara väntar på att svenska unga män börjar emigrera till de bra delarna av USA.

Försöker radikala feminister påtvinga andra sina dåliga beslut? Yes. Vi har en genomsyrad statsfeminism som tutar i subversiv samhällsskadlig feministisk ideologi som är påväg att föra Sverige tillbaka till medeltiden. När vi väl är där dör feminismen då den bygger på skit.
Citera
2025-10-08, 00:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Fertiliteten stördyker inte vid 32.
Kolla min källa igen.

Efter 35 går fertiliteten markant nedåt. Vid 32 är den fortsatt rätt hög.

Grafen över fertilitet som jag länkade visade tydligt att det var exakt vid 32 års ålder som kurvan började gå brant nedåt. Granska grafen igen och ta dig en funderare. För du far med osanningar som gör att kvinnor kan hamna i villfarelsen att de har många år på sig när de i själva verket inte har det. Den biologiska klockan är obeveklig. Det är inget du eller andra fjollor kan snacka eller ljuga bort. Vill kvinnor fortsätta stoppa huvudet i sanden så drabbar det dem själva i slutändan. Det är det vi ser idag. En förstörd kvinnogeneration som inte fortplantar sig till reproduktionsnivå. Detta är till stor del feminismens fel. Vänsterextrema mainstream media eldar på lögnerna, och även kvinnliga överläkare, ofta själva barnlösa, deltar. I strid mot existerande vetenskaplig konsensus.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-08 kl. 00:36.
Citera
2025-10-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Mellan 30 - 44? Haha du kan ju lika gärna skriva mellan 30 - 72, vem försöker du lura?

Nåja. Evolutionen kommer ha sin gång. De kvinnor som väljer bort barn kommer inte generna leva vidare för.

Och mångfalden, kvoteringarna och favoriseringarna leder till ett stopp på innovation, havererad polis med masskriminalitet som följd, massa felbeslut om energiförsörjning och allt möjligt fattat på känslor istället för logik.
Och så havererat barnafödande pga karriärlajvande.

Jag bara väntar på att svenska unga män börjar emigrera till de bra delarna av USA.

Försöker radikala feminister påtvinga andra sina dåliga beslut? Yes. Vi har en genomsyrad statsfeminism som tutar i subversiv samhällsskadlig feministisk ideologi som är påväg att föra Sverige tillbaka till medeltiden. När vi väl är där dör feminismen då den bygger på skit.

Som sagt: bästa tiden för barnafödande är mellan 20-29. Det vet kvinnor om. De är inte lurade. Men de ska ha en bra man också, ett arbete, en bostad etc. Och då är det ju bra att de även kan få barn efter 30. Att det inte är kört.

Du kan ju kolla själv på SCB hur många kvinnor som får barn mellan 30-44.
Citera
2025-10-08, 00:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du kan ju kolla själv på SCB hur många kvinnor som får barn mellan 30-44.

Åldrarna 30-44 år är ett alldeles för brett spann då det händer jävligt mycket negativt med fertiliteten under den perioden. I synnerhet mellan 32-44 år. Säkerligen medveten vilseledning av våra aktivistiska myndigheter.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-08 kl. 00:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in