2025-10-07, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det hoppas jag att han gör för annars visar han att allt han gjort är ett spel för gallerian.

Eller har Linnea stängt av routern hemma 😆😆
Citera
2025-10-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, när man tittar på någon annans profil ser det ut så här..
https://postimg.cc/RJhjJWR4

Det här är något dåligt fejkat kladd https://postimg.cc/tZZCN6sN

Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Herregud...

Det är för det är 2 olika versioner. Mobil och data.

Eller så tar du reda på fakta innan du börjar böla om fejkade bilder.
Och om du sitter vid en dator all tid du lägger här är det ju ännu mer oroande.

Men det känns verkligen som att nu när bit för bit framkommer om Chrippa och Linnea som ändå visar på att du och ett antal andra här är de som kommit med bullshit och nu faktiskt har fel i mångt och mycket att det desperat börjar fäktas åt olika håll istället att det bara är så pinsamt.
Håll dig till Rask-tråden istället, där har du faktiskt ändå vissa poänger kan jag erkänna.
Citera
2025-10-07, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Tyckte precis du skrev säljer…inte väljer
My bad.
Du behöver inte förklara dina svårigheter att förstå vad du läser. De framgår tydligt utan att du säger något.

Men för att till och med du ska ha en möjlighet att hänga med i text och diskussion så:

Om hon väljer så är det inte han som säljer - om han äger henne och säljer henne så är det inte hon som väljer.

Jag antar att det blev för svårt nu också eftersom båda orden, "säljer" och "väljer" står med i texten - men nu har jag i alla fall varit bussig och gjort ett försök.
Citera
2025-10-07, 23:27
Medlem
Citat:
Varför tror du att han "säljer" henne? Han äger väl inte henne bara för att de gift sig - utan hon är vuxen och väljer väl själv.
Är det mer eller mindre moraliskt att fuska med skatten än att vara tungt kriminell och/eller sälja droger?

"Hon är vuxen ..." Jag ser henne verkligen inte som vuxen, vuxen är för mig inte en siffra utan handlar snarare om mognad och intelligens... Men även om hon vore "vuxen" så gör hon här uppenbart ett extremt dåligt val som hon uppenbarligen inte förstår konsekvenserna av.

Om han "äger" henne i förhållandet det vet jag ärligt talat inte, det kan vara så att han kontrollerar henne men det kan även vara tvärtom eller en kombination... Men tycker endå han har ett ansvar, han är äldre och vet nog innerst inne ibland, att han fuckat upp detta.

Bryr mig personligen inte om folk som små fifflar med skatt i Sverige, om man tar en titt på vart mycket av skattepengarna tar vägen. Men det är min åsikt, förstår att alla inte ser det på samma vis...
Citera
2025-10-07, 23:28
Avstängd
Citat:
38 min kvar lämna in uppgifter till FR om sin dotter. Bryr han sig om henne och gör det?

Var det det som var 14/14?
Sista dag för inlämning? 🤣🤣
Chrippa. Sen tar det väl ett tag att få ett beslut? 14 dagar till typ….
Citera
2025-10-07, 23:29
Avstängd
Citat:
Du behöver inte förklara dina svårigheter att förstå vad du läser. De framgår tydligt utan att du säger något.

Men för att till och med du ska ha en möjlighet att hänga med i text och diskussion så:

Om hon väljer så är det inte han som säljer - om han äger henne och säljer henne så är det inte hon som väljer.

Jag antar att det blev för svårt nu också eftersom båda orden, "säljer" och "väljer" står med i texten - men nu har jag i alla fall varit bussig och gjort ett försök.

Tack för förtydligandet ❤️ Du är ju klok som en bok.
Citera
2025-10-07, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Var det det som var 14/14?
Sista dag för inlämning? 🤣🤣
Chrippa. Sen tar det väl ett tag att få ett beslut? 14 dagar till typ….

Nää idag är dag 11/14 😆
Citera
2025-10-07, 23:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
"Hon är vuxen ..." Jag ser henne verkligen inte som vuxen, vuxen är för mig inte en siffra utan handlar snarare om mognad och intelligens... Men även om hon vore "vuxen" så gör hon här uppenbart ett extremt dåligt val som hon uppenbarligen inte förstår konsekvenserna av.

Om han "äger" henne i förhållandet det vet jag ärligt talat inte, det kan vara så att han kontrollerar henne men det kan även vara tvärtom eller en kombination... Men tycker endå han har ett ansvar, han är äldre och vet nog innerst inne ibland, att han fuckat upp detta.

Bryr mig personligen inte om folk som små fifflar med skatt i Sverige, om man tar en titt på vart mycket av skattepengarna tar vägen. Men det är min åsikt, förstår att alla inte ser det på samma vis...
Det är inte vad du "känner" som avgör om hon är vuxen eller inte.

Om man inte vet om det det sker med eller mot hennes vilja så bör man avstå från att påstå att han "säljer" henne i sexuellt syfte - eftersom det är att anklaga honom för brott utan tillstymmelse till bevis för att han begått det.
För du väl att koppleri är ett brott.

Tack för svar gällande skatten - vi är ganska överens där. Det gör också att jag har låg förståelse för de som framställer skattebrott som något värre än mord -- som somliga här i tråden gör.
Citera
2025-10-07, 23:40
Medlem
Vad är det då som avgör om hon är vuxen? Jag avgör mycket från min egen livserfarenhet och subjektiva upplevelse, inte vad något annan bestämt och skrivit på ett papper för 100 år sedan. Men vi glömmer det, blir lite väl OT.

Jag påstod eller anklagade inte, det var formulerat som en öppen fråga:

"Och nu ett par månader efter bröllopet, säljer han i princip hennes rövhål helt öppet?"

Bra vi är överens där, då är vi åtminstone överens om något

Citat:
Det är inte vad du "känner" som avgör om hon är vuxen eller inte.

Om man inte vet om det det sker med eller mot hennes vilja så bör man avstå från att påstå att han "säljer" henne i sexuellt syfte - eftersom det är att anklaga honom för brott utan tillstymmelse till bevis för att han begått det.
För du väl att koppleri är ett brott.

Tack för svar gällande skatten - vi är ganska överens där. Det gör också att jag har låg förståelse för de som framställer skattebrott som något värre än mord -- som somliga här i tråden gör.
Citera
2025-10-08, 00:01
Avstängd
Citat:
Nää idag är dag 11/14 😆

Hänger inte med i matten… 7/17?
Citera
2025-10-08, 00:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Vad är det då som avgör om hon är vuxen? Jag avgör mycket från min egen livserfarenhet och subjektiva upplevelse, inte vad något annan bestämt och skrivit på ett papper för 100 år sedan. Men vi glömmer det, blir lite väl OT.

Jag påstod eller anklagade inte, det var formulerat som en öppen fråga:

"Och nu ett par månader efter bröllopet, säljer han i princip hennes rövhål helt öppet?"

Bra vi är överens där, då är vi åtminstone överens om något
Det är inte en "öppen fråga" - det är ett påstående som du försöker göra till en fråga med ett frågetecken - men det är ett påstående du gör. Ett påstående som du inte har någon grund att göra, precis som du inte har någon grund för att degradera henne till ett dumförklarat barn.

Det som avgör om hon är vuxen är hennes ålder rent krasst. Din subjektiva upplevelse av dig själv gör INTE det.
Ska du utgå från det man utåt ser så är dessutom Linnea i allra högsta grad vuxen och kompetent att fatta egna beslut för sig. Det är lolldockan Julia som inte varit annat än bihang i sitt liv - utan Linnea är en ung kvinna som redan tidigare var kompetent, hade ordnat arbete, levde själv, bodde och arbetade utomlands osv. Så när du försöker degradera henne till ett barn blir det bara patetiskt.

Edit
Linneas förmåga att fatta egna beslut och hennes kompetens och erfarenhet av livet är knappast off-topic .. I synnerhet inte om man anser att grottande i deras kön och i deras sexliv är topic ..
Senast redigerad av micro113 2025-10-08 kl. 00:04.
Citera
2025-10-08, 00:15
Avstängd
Citat:
Det är inte en "öppen fråga" - det är ett påstående som du försöker göra till en fråga med ett frågetecken - men det är ett påstående du gör. Ett påstående som du inte har någon grund att göra, precis som du inte har någon grund för att degradera henne till ett dumförklarat barn.

Det som avgör om hon är vuxen är hennes ålder rent krasst. Din subjektiva upplevelse av dig själv gör INTE det.
Ska du utgå från det man utåt ser så är dessutom Linnea i allra högsta grad vuxen och kompetent att fatta egna beslut för sig. Det är lolldockan Julia som inte varit annat än bihang i sitt liv - utan Linnea är en ung kvinna som redan tidigare var kompetent, hade ordnat arbete, levde själv, bodde och arbetade utomlands osv. Så när du försöker degradera henne till ett barn blir det bara patetiskt.

Edit
Linneas förmåga att fatta egna beslut och hennes kompetens och erfarenhet av livet är knappast off-topic .. I synnerhet inte om man anser att grottande i deras kön och i deras sexliv är topic ..

Hänger inte med riktigt för du är något osammanhängande i din skrift….
Men summa summarum. Julia har varit ett bihang till Chrippa, som mamma till hans barn och nån som han förvägrade rätten till ett eget liv, eftersom hon skulle jobba för att tjäna pengar, fast inte fick jobba för hon skulle följa med honom utomlands, städa, passa barn och hålla käften? Dåligt av henne.
Medans Linnea är en fin och självgående kvinna, med utbildning, egen fri vilja och självförtroende, tror på kvinnors jämställdhet, alla är fina som de är … osv.
Vad tycker du om hennes nya karriär M?

https://fapello.com/linnealundstroms/

Inget svammel nu. Spara det till Axelchatten i morgon. Kan man få ett ärligt svar ? Oss kvinnor emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in