2025-10-04, 13:23
Medlem
Här kommer en mer detaljerad lista över vad jag förlorade i min hårddisk.
Kan såklart inte minnas allt jag hade inspelat över alla 100-tals/1000-tals med inspelningar.
Men skriver upp dem så gott jag kan och kan jag minnas från vilken kanal de är bandade ifrån nämner jag det med.
Så är det nån som har några gamla inspelningar med nåt av det här och vill dela med er av det, så skulle det verkligen göra min dag.
Jag är inte så noskalgiskt pedantisk att det måste vara från just de kanalerna jag hade det bandat ifrån, är såklart väldigt tacksam om ni har nåt av det inspelat från nån annan kanal också (fast det skulle vara grädden på moset om det var just från de kanalerna).
Men filmerna med svensk text bandade från TV1000 är jag just så noskalgiskt pedantisk för det är min favvokanal och de filmerna har jag ändå på DVD.

TV-serier:

Jaktmark Florida (1994) Thunder in Paradise (TV3)
Het sand (1994) High Tide (TV3)
Kära Susan (1996) Suddenly Susan (TV3)
The Drew Carey Show (1995) (TV3)
Våra värsta år (1987) Married... with Children (TV3)
Maktkamp på Falcon Crest (1981) Falcon Crest (SVT, Kanal 5 & Kanal 9)
Borta i rymden (1988) Red Dwarf (TV4 och SVT)
Tvillingarna på Sweet Valley High (1994) Sweet Valley High (TV3 och ZTV)
Clarissa Explains It All (1991) (SVT)
Kenan & Kel (1996) (Nickelodeon)
I nöd och lust (1995) Unhappily Ever After
Duckman: Private Dick/Family Man (1994) (TV1000)
I Coopers klass (1992) Hangin' with Mr. Cooper (Kanal 5)
Pang i plugget (1989) Saved by the Bell (Kanal 5)

Tecknat, serier (svensk dubbning):

Teenage Mutant Ninja Turtles (1987) (TV3 och TV1000)
Familjen Flinta (1960) The Flintstones (TV3, Cartoon Network & Boomerang)
Top Cat (1961) (TV3 och Boomerang)
Familjen Jetson (1962) The Jetsons (TV3, Cartoon Network & Boomerang)
Hong Kong Phooey (1974) (Boomerang)
Stoppa Duvan! (1969) Dastardly and Muttley in Their Flying Machines (TV3)
James Bond Jr. (1991) (TV3)
Dundermusen (1981) Danger Mouse (TV3 och SVT)
Yogis skattjakt (1985) Yogi's Treasure Hunt (TV3 och Cartoon Network)
Spirou (1992) (TV3 och TV1000)
Smurfarna (1981) The Smurfs (TV3)
Simpsons (1989) (TV3) The Simpsons
Yo Yogi (1991) (TV3)
Knatte, Fnatte & Tjatte på Äventyr / Ankliv (1987) DuckTales (TV3, SVT, Disney Channel)

Tecknat, filmer (svensk dubbning):

Daffy Ducks fantastiska ö (1983) Daffy Duck's Movie: Fantastic Island (TV3)
Gallavanterna (1984) Gallavants (TV1000)
Snövit och de sju dvärginnorna (1989) Happily Ever After (TV1000)
Top Cat i Beverly Hills (1988) Top Cat and the Beverly Hills Cats
Familjen Flinta möter Jetsons (1987) The Jetsons Meet the Flintstones
Familjen Flintas julsaga (1994) A Flintstones Christmas Carol
Flintas Jul (1993) A Flintstone Family Christmas (TV4)
Vår man Fred Flinta (1966) The Man Called Flintstone (Boomerang)
Daffy Duck's Thanks-for-Giving (1980) (TV3)

Tecknat, kortfilmer (svensk dubbning):

Yogi Björn (Yogi Bear) (TV3)
Huckleberry Hund (Huckleberry Hound (TV3)
Karl-Alfred (Popeye)
Tom & Jerry (Cartoon Network)

Svenska serier och program:

Jul med Kristin Kaspersen (TV4) (det gick mitten av 90-talet och hon var värd för ett liknade program som det på SVT med Kalle Anka, hon skulle förbereda för julen med Piff & Puff i en fjällstuga och visade tecknade filmer emellanåt)
Pippi Pelikan (SVT)
Äntligen Måndag / Egentligen Måndag (SVT)
Älskade Lotten (TV3)
Sommarlovsmorgon med Peter & Fredde (SVT)
Sommarlovsmorgon Volrammos (SVT)
Sommarlovsmorgon Tippen, årgång 1 & 2 (SVT)
Kusiner i kubik (SVT)
Tre Kronor (TV4)
Playa del Sol - säsong 3 (Kanal 5)

Filmer med svensk text:

Polisskolan (1984) Police Academy (TV1000)
Susan's Plan (1998) (TV1000)
Spioner i familjen (1994) I Spy Returns (TV1000)
En stor stark... till! (1993) Mr. Nanny (TV1000)
Critters (1986) (TV1000)
TV-terror (1992) Stay Tuned (TV1000)
Super Mario Bros. (1993) (TV1000)
Risto Rappare och coola Venla (2012) Risto Räppääjä ja viileä Venla
Askepop - The Movie (2003)

Tecknat, filmer (svensk text):

Familjen Jetson (1990) The Jetsons (TV3)
Citera
2025-10-04, 13:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Kan du inte restaurera hårddisken, finns väl folk som gör det?
Citera
2025-10-04, 14:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TV1000
TV-serier:

Jaktmark Florida (1994) Thunder in Paradise (TV3)
Het sand (1994) High Tide (TV3)
Kära Susan (1996) Suddenly Susan (TV3)
The Drew Carey Show (1995) (TV3)
Våra värsta år (1987) Married... with Children (TV3)
Maktkamp på Falcon Crest (1981) Falcon Crest (SVT, Kanal 5 & Kanal 9)
Borta i rymden (1988) Red Dwarf (TV4 och SVT)
Tvillingarna på Sweet Valley High (1994) Sweet Valley High (TV3 och ZTV)
Clarissa Explains It All (1991) (SVT)
Kenan & Kel (1996) (Nickelodeon)
I nöd och lust (1995) Unhappily Ever After
Duckman: Private Dick/Family Man (1994) (TV1000)
I Coopers klass (1992) Hangin' with Mr. Cooper (Kanal 5)
Pang i plugget (1989) Saved by the Bell (Kanal 5)
I stort allt det här går att få tag på igen. Jag har själv haft Unhappily, Red Dwarf, Drew Carey och Married... nerladdade i sin helhet. Har det släppts på fysisk media så går det nästan alltid att få tag på. Tre Kronor har jag också haft nerladdat men osäker på om det går att få tag på hela igen. Det som blir svårt att få tag på är ju det som är svenskdubbat.

Men som sagt, jag är rätt säker på att företaget klarar av att rädda din disk, i alla fall till största delen.
Citera
2025-10-04, 14:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Här kommer en mer detaljerad lista över vad jag förlorade i min hårddisk.
Jag har komplett uppsättning av:
Simpsons
DuckTales
Tre Kronor

Dock utan vare sig dubbning eller text och sån skit.
Citera
2025-10-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kan du inte restaurera hårddisken, finns väl folk som gör det?

Är i kontakt med datalabbet Ontrack, som jag ska skicka in den till och hoppas på att de ska kunna rädda den. Men lika bra att börja dubbelgardera sig med att försöka få tag i allt på annat håll, så gott det går. Men jag hoppas innerligt att de kommer kunna rädda allt. För det betyder väldigt mycket för mig. För det är inte bara inspelningar, det är en hobby och ett livsverk som jag spenderat över 30 år av mitt liv på. Sen all tid jag lagt på redigering och restaurering av gamla VHS inspelningar till data. Så jag hoppas verkligen de kommer kunna rädda allt, iallafall det viktigaste.
Citera
2025-10-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I stort allt det här går att få tag på igen. Jag har själv haft Unhappily, Red Dwarf, Drew Carey och Married... nerladdade i sin helhet. Har det släppts på fysisk media så går det nästan alltid att få tag på. Tre Kronor har jag också haft nerladdat men osäker på om det går att få tag på hela igen. Det som blir svårt att få tag på är ju det som är svenskdubbat.

Men som sagt, jag är rätt säker på att företaget klarar av att rädda din disk, i alla fall till största delen.

Jo, det svenskdubbade är ett stort bekymmer. Går ju endast att få tag på från folks gamla inspelningar.
Samma gäller även det mesta av de svenska programmen, som Jul med Kristin Kaspersen från TV4 och Sommarlovsmorgonprogrammen från SVT.
Citera
2025-10-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dock utan vare sig dubbning eller text och sån skit.

Det var synd. Det är såklart bra på original med. Men det är med den gamla svenska dubben jag är intresserad av att få tillbaka Simpsons och Ankliv på.

Men Tre Kronor, har du den som gamla inspelningar då eller?
Citera
2025-10-04, 20:03
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Det var synd. Det är såklart bra på original med. Men det är med den gamla svenska dubben jag är intresserad av att få tillbaka Simpsons och Ankliv på.

Men Tre Kronor, har du den som gamla inspelningar då eller?

Komplett Tre Kronor finns som torrent (44gig) att ladda ner på Torrentleach, merparten av det du söker finns där, eller på Piratebay. Varför installerar du inte bara Utorrent eller Qtorrent på datorn och laddar ner själv?
Citera
2025-10-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Komplett Tre Kronor finns som torrent (44gig) att ladda ner på Torrentleach, merparten av det du söker finns där, eller på Piratebay. Varför installerar du inte bara Utorrent eller Qtorrent på datorn och laddar ner själv?

Jag tror tyvärr du har missat poängen, att jag letar efter gamla svenska tv inspelningar. Det är därför jag vänder mig till folket. För jag förlorade ju alla mina gamla inspelningar och vill försöka återställa det så gott jag kan. Så jag hoppas att andra ska ha samma inspelningar som jag hade, eller åtminstone liknande. Men allra helst vill jag ju ha från samma kanaler som jag själv hade. Men tack för tipset om Tre Kronor iallafall.
Citera
2025-10-07, 16:22
Medlem
Jag har lyckats få tag i några vänliga själar som hade lite inspelningar av en del som jag hade, så nu har jag iallafall lite återställt, även om det bara är en bråkdel. Men många bäckar små.
Citera
2025-10-07, 16:25
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag tror tyvärr du har missat poängen, att jag letar efter gamla svenska tv inspelningar. Det är därför jag vänder mig till folket. För jag förlorade ju alla mina gamla inspelningar och vill försöka återställa det så gott jag kan. Så jag hoppas att andra ska ha samma inspelningar som jag hade, eller åtminstone liknande. Men allra helst vill jag ju ha från samma kanaler som jag själv hade. Men tack för tipset om Tre Kronor iallafall.

Jag har inte missuppfattat.

Du vill att folk ska fildela till dig (begå illegal handling) istället för att du själv ska ladda ner från sidor. Rätt osympatiskt i flera led. Majoriteten av det du söker, finns som sagt tillgängligt på de mest namnkunniga torrent-sidorna, bara att ladda ner.

Mig veterligen, är det inte okej att fildela på Flashback, oavsett om man delar eget material eller nedladdat material. Tråden borde slängas i papperskorgen.
Citera
2025-10-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag har inte missuppfattat.

Du vill att folk ska fildela till dig (begå illegal handling) istället för att du själv ska ladda ner från sidor. Rätt osympatiskt i flera led. Majoriteten av det du söker, finns som sagt tillgängligt på de mest namnkunniga torrent-sidorna, bara att ladda ner.

Mig veterligen, är det inte okej att fildela på Flashback, oavsett om man delar eget material eller nedladdat material. Tråden borde slängas i papperskorgen.

Vad pratar du om? Det är TV inspelningar. Gamla TV inspelningar från 90-talet av saker som inte finns utgivet på hemvideo. Förutom vissa saker, och de äger jag redan på antingen VHS eller DVD, eller både och i de fall de finns utgivna på bägge. Det såldes ju tomma inspelningsband för att man skulle kunna banda saker från TV:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in