2025-10-07, 02:17
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Många killar och män i samhället har gjort mindre lämpliga saker inför kamera. Det innebär inte att de sitter och skickar olämpligt material till småflickor.

Som jag även sagt så är det väldigt olämpligt att ge sig på en person som kanske befinner sig på ett mellanstadiebarns mentala nivå för att få fram sexuellt material och att man anser att det är okej för att någon är känd, kan räknas som "ful" och dessutom är mycket kontaktsökande, gör inte det mer okej.

Man får inte ge sig på barn som anses vara "fula" och därmed inte heller intellektuellt funktionsnedsatta för att de inte är söta och gulliga till det yttre.

Hans mentala ålder spelar en väldigt stor roll i hela den här historien.

Man får inte trakassera barn eller människor på barns nivå med sexuellt material eller sådant som de upplever som särskilt obehagligt.

Han kan kämna mycket rädsla och oro och reagera på vis som inte anses rimliga för normalfungerande människor men det är just det med att han faktiskt inte är normalfungerande. Hans reaktioner vid stresspåslag behöver därmed inte innebära att han utsatt barn.

Vad ni inte förstår är att det är han som är utsatt för sexuella trakasserier om han aldrig uppträtt olämpligt mot barn.

Om vi leker med tanken att det Saga STQ säger skulle vara sant, att tjejer i 12 årsåldern har fått nakenbilder från någon som vid tillfället var över 18 år gammal. Hon påstår också att han frågat om nakenbilder från tjejer som var 12-13 år gamla. Är det fortfarande han som är det utsatta barnet här?
Senast redigerad av Stalker. 2025-10-07 kl. 02:53.
Citera
2025-10-07, 03:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ända sättet att få stopp på sånt här skit är att tjejer som ljuger om våldtäkt och dylikt får ta ordentliga konsekvenser.

I dagsläget kommer dom undan alldeles för lätt.

Ibland kommer de inte undan.

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
Citera
2025-10-07, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
På den punkten är vi åtminstone helt eniga, fast jag skulle säga att det är fel så fort någon "tar lagen i egna händer", oavsett vem denne "någon" är och oavsett vem som drabbas. Vill man se en samhällsutveckling av det slaget finns det redan idag en massa u-länder att överväga flytt till.

Tyvärr så har vi tagit in en mängd människor från dessa u-länder och många av dessa har barn som är födda här som beter sig som något jag aldrig sett förut. Och även mer nyimporterade. Kolla t.ex på Tiktok, där spyr dessa ut sit hat mot allt som inte är som dom, bland annat den här Nuggetsmannen får mkt hat men är långt ifrån ensam. Man spyr ut hat mot Sverige, svenskar, politiker (höger endast) kristendom, homos, vita människor och deras kultur. Är förbluffande att se faktiskt och framtiden ser inte ljus ut alls. Sånt här kommer att bli sjukt mycket vanligare.
Citera
2025-10-07, 07:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ibland kommer de inte undan.

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Ja de finns några fall. Tyvärr är de säkert 1% av alla som går till åtal.
Citera
2025-10-07, 07:50
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalker.
Om vi leker med tanken att det Saga STQ säger skulle vara sant, att tjejer i 12 årsåldern har fått nakenbilder från någon som vid tillfället var över 18 år gammal. Hon påstår också att han frågat om nakenbilder från tjejer som var 12-13 år gamla. Är det fortfarande han som är det utsatta barnet här?

Självklart inte men om jag påstår att du har skickat nakenbilder till småbarn ska vi bara anta att det jag säger är sant eller tycker du att det ska utredas av rättsväsendet?
Citera
2025-10-07, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Självklart inte men om jag påstår att du har skickat nakenbilder till småbarn ska vi bara anta att det jag säger är sant eller tycker du att det ska utredas av rättsväsendet?

Jag hävdar att det inte ens är utrett av rättsväsendet förrän Saga STQ blir förtalsanmäld, vilket inte verkar ha skett. När jag faktiskt ser en utredning där Saga STQ blir dömd så lovar jag att krypa till korset och be om ursäkt till Chickennuggetsmannen.
Citera
2025-10-07, 10:33
Medlem
Citat:

Men igen är det sant? Det är rättsväsendet som avgör det för samhällets räkning, inte folkdomstolen. Tills annat är bevisat är han offret i det här fallet.
Citera
2025-10-07, 10:38
Medlem
Citat:
Jag hävdar att det inte ens är utrett av rättsväsendet förrän Saga STQ blir förtalsanmäld, vilket inte verkar ha skett. När jag faktiskt ser en utredning där Saga STQ blir dömd så lovar jag att krypa till korset och be om ursäkt till Chickennuggetsmannen.

Om hon blir polisanmäld för förtal är det sannolikt att åklagaren beslutar om att starta en förundersökning. Däremot kommer de troligen inte utreda om hon talar sanning.

De tittar på om han påtalats vara klandervärd eller brottslig samt spridningen av ryktet. De kan utreda sanningshalten om det anses finnas ett allmänintresse men knappast indet här fallet. Han är också redan utredd och friad från anklagelserna.

Om det går att koppla en person till kontot kommer denne bli fälld för grovt förtal med stor sannolikhet.
Citera
2025-10-07, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Han är också redan utredd och friad från anklagelserna.

Då ser jag fram emot att du visar utredningen från rättsväsendet?
Citera
2025-10-07, 10:50
Medlem
Citat:
Då ser jag fram emot att du visar utredningen från rättsväsendet?

Ja du kan kontakta polisen själv och be om förundersökningen men den kommer vara ordentligt maskad alternativ omfattas av sekretess. Jag skulle aldrig lägga ut det offentligt, särskilt när det inte lett till åtal och förundersökningen lagts ned.
Citera
2025-10-07, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Ja du kan kontakta polisen själv och be om förundersökningen men den kommer vara ordentligt maskad alternativ omfattas av sekretess. Jag skulle aldrig lägga ut det offentligt, särskilt när det inte lett till åtal och förundersökningen lagts ned.

Jag har kontaktat alla tingsrätter i hela Stockholm och Södermanland (där han numera står skriven), enda träffen jag fått är en olaga hot-utredning från 2023.
Citera
2025-10-07, 11:05
Medlem
Citat:
Jag har kontaktat alla tingsrätter i hela Stockholm och Södermanland (där han numera står skriven), enda träffen jag fått är en olaga hot-utredning från 2023.

Du får kontakta polisen eller åklagarmyndigheten beroende på vilken myndighet det är som tog beslutet om att starta förundersökning. De för arkiv för nedlagda förundersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in