2025-10-06, 18:08
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mark, Carola och Mauro äger ingen HD enligt Ratsit, åtminstone inte privat.

dom har nämnts som hd ägare vid ett eller annat tillfälle, men visst dom är väl säkert inga hd-entusiaster utan kanske snarare exempel på folk som 'hoppat på hd-trenden' vid nåt tillfälle (kan ha varit bra många år sen vid det här laget)
Citera
2025-10-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Vad är det som gäller då, är det Honda Gold Wing ?
Så mycket häftigare ljud i en boxersexa.
Citera
2025-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Sporthojen har en kort hjulbas, det gör den svår att dra 0-100kmt med, lite det man även ser på carwow när dom tar tävling snabba bilar vs super sporthoj, där hojen ofta får stryk mot dagens bilar, 0-100 och även 400 meter.

När du testar olika hojar märker du snabbt att en längre hjulbas känns tryggare att ösa på med som normal gasglad, man får även snabbare 0-100. korta sporhojen är som du berätta just för snabba kurvor.

Men att HD slår dom vid trafikljusen är mycket vanligt

Vad som ändå är intressant att TS ändå tittar efter dessa HD hojar, efter jag kört sporthoj kolla jag inte ens på eller ens bryr mig om en sporthoj just för jag är totalt less på dom o vet vad det handlar om, inget som intressera mig idag. Men som TS kan jag snegla på en HD.
Men om man ger sporthojen (en GSXR) en längre hjulbas, då djäklar!

https://www.youtube.com/watch?v=PZF6sSW3tVY
Citera
2025-10-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?
De som åker Harley bryr sig inte i regel ett skit om vad andra ska tycka eller tro om dem. Så om någon Svensson som passerar förbi ett rödljus och hittar tre gubbar som kör Harley med stora magar och säger "bingo" som någon verkligen smart person kommenterade i tråden så kan de inte bry sig mindre. De som kör Harley gör det för att de gillar att köra Harley Davidson helt enkelt. Så att det skulle vara "töntigt" är djävligt töntigt att säga helt enkelt.
Citera
2025-10-06, 20:10
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De som åker Harley bryr sig inte i regel ett skit om vad andra ska tycka eller tro om dem. Så om någon Svensson som passerar förbi ett rödljus och hittar tre gubbar som kör Harley med stora magar och säger "bingo" som någon verkligen smart person kommenterade i tråden så kan de inte bry sig mindre. De som kör Harley gör det för att de gillar att köra Harley Davidson helt enkelt. Så att det skulle vara "töntigt" är djävligt töntigt att säga helt enkelt.

vi har redan konstaterat att så inte är fallet.

folk som kör harley generellt bryr sig mer än andra om vad folk tycker.
Citera
2025-10-06, 20:13
Medlem
Citat:
vi har redan konstaterat att så inte är fallet.

folk som kör harley generellt bryr sig mer än andra om vad folk tycker.
Exakt de som kör Harley är fria likt vinden.
Och bryr sig inte ett skit om vad du tycker.
Citera
2025-10-06, 20:14
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Exakt de som kör Harley är fria likt vinden.

eller snarare, dom som kör harley är dom mest korkade, grundlurade offren för marknadsföring som finns.
Citera
2025-10-06, 20:20
Medlem
Citat:
eller snarare, dom som kör harley är dom mest korkade, grundlurade offren för marknadsföring som finns.
Varför då? Det har alltid varit populärt att åka omkring på en Harley Davidson sedan generationer tillbaka, har de alltid varit korkade och även under hela 1900 talet menar du? Fram till nu 2025.....,.!??
Citera
2025-10-06, 20:58
Medlem
HDåkning och diabetes typ 2 går hand i hand.
Citera
2025-10-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
Varför tror du att de flesta som har den typen av diabetes inte är HD åkare. 😂
Citera
2025-10-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Din smak när det gäller män var inte del av diskussionen :P

Nä jag vet. Det var bara ett skämt. Vi diskuterade att HD och elsparkcyklar el vad man ska kalla dom ser nördigt ut
Citera
2025-10-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight

Hur får du ihop det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in