Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Att Greta skulle vara så populär har varit ett önsketänkande från vänstermedia. Minns förstämningen i media när förstagångsväljarna valet 2022 röstade klart och tydligt åt höger. Trots att det hade satts en bild om att det var en "Generation Greta" på ingång. I stället visade det sig vara "Generation ordning", ungdomsbarometern idag visar att Jesus, religion, traditionella värderingar, familjeliv ökar bland ungdomarna.
Det ska sägas att historiskt har ungdomar nästan alltid röstat väldigt mycket vänster. Så valet 2022 var ett historiskt brott mot det.
Generation Greta är 65+. När gymnasieskolan i min hemstad gav eleverna ledigt en fredag eftermiddag för att klimatdemonstera utanför stadshuset så var det 1% som gick dit. Resterande 99% tackade för en tidig helg. Mina barn är jämnåriga med Greta, så jag vet hur snacket går i den generationen. Greta är
inte populär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrflink
Du kanske har en liten bekantskapskrets som är involverade i bevara våtmarkerna?
På jobbet där vi är ca 100 pers så är det ingen som gillar det hon gör. Oavsett politisk åskådning hos personerna.
Greta är inte populär bland folk som arbetar för sin försörjning. Bland bidragsförsörjda vänsterextremister däremot kan man hitta en hel del fans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Greta anser väl att hon i egenskap av 'världskändis' ska få 'special treatment'.
Som man bäddar...... Greta!
Dags att hon slänger sin palestinasjal. Nu har hon misslyckats både som fredsaktivist och klimataktivist när hon trotsar internationella lagar och dessutom FLYGER hem.
Aja baja, Greta! Nu ryker drömmer om ett Nobelpris.
Där ligger nog t.o.m. Trumpen steget före i ordningen.
Greta har flugit betydligt mer än vad jag hade gjort i den åldern. Jag har inte flugit alls de senaste 10 åren. Men det är tydligen OK när hon gör det. Varför kan hon inte åka tåg hem från Grekland?
Och det här tål att upprepas: Varför hoppade hon inte av båtresan när bögarna tvingades bort av islamisterna? Är hennes engagemang för HBTQ så ytligt att hon genast viker ner sig för muslimernas böghat?