• 1
  • 2
2025-10-06, 15:53
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Vad är era tankar om polyamori?
Har inga direkta erfarenheter av det själv så kommenterar inte fenomenet.

Känner ett fåtal figurer som talar sig varma för det.
Min personliga åsikt är nog att dessa personer jag träffat i alla fall är ganska speciella personer.
De vill inte vara exklusiv med sin partner, drivs av kuken/muffen. I alla fall just de jag känner är ganska själviska och manipulativa människor.
De sätter en massa namn och termer på saker, men i grunden handlar det bara om att de vill knulla andras partners och accepterar att bli cuckade.
Sedan kanske inte de jag känner är bra representanter för fenomenet, men kan inte utgå från något annat.

Andra här kanske har bättre koll än mig. Swingers etc. kanske är helgon.

Min personliga hållning är nog att jag hade gått och hämtat hagelbrakaren om någon föreslog att de skulle stoppa korven i min partner. Varför skall de det liksom?
Kan de inte hålla korven för sig själv och sin egen kärring?
Citera
2025-10-06, 15:58
Medlem
67arigGubbes avatar
Onormalt och stört.

Man kan undra vad för typer du umgås med eftersom du känner ett fåtal som talar varmt om det.
Citera
2025-10-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Onormalt och stört.

Man kan undra vad för typer du umgås med eftersom du känner ett fåtal som talar varmt om det.

Det är tidigare kollegor långt tillbaka. Inga jag umgås med idag eller ens ville umgås med på den tiden.
Citera
2025-10-06, 16:05
Medlem
Har varit i ett polyförhållande och för mig är det lite svårare än monogami men inte helt omöjligt. Beror nog på om man har någon form av primärpartner att vara med eller inte också. Det är väl inte helt fel egentligen att vara öppen med det istället för att som de flesta gör, vara otrogen.

De som det fungerar för är det bra. Man måste bara respektera att alla är olika och vissa föredrar det före att låsa sig till en person sina resterande 40-50-60-70 år eller vad det nu är.

Att vara trångsynt är jävligt tråkigt. Vuxna människor med samtycke får göra precis vad de vill.

Vill din partner att någo nanna ska knulla henne är det nog något ni får ta och diskutera. Knappast som att det är ovanligt med folk som drömmer sig bort med andra?
Citera
2025-10-06, 16:05
Medlem
Det känns frihetligt och härligt... men jag undrar om det verkligen är så livet är för dessa?
Citera
2025-10-06, 16:06
Medlem
Personligen är det inget jag vill hålla på med eller hade accepterat hos min partner.

Men samtidigt kan man ju fråga sig hur länge vi människor levt med tvåsamhetens exklusivitet som norm? Är det 1000 år, 10.000 år eller kanske 100.000 år? Är det kulturen eller är det generna som styr detta? Om det främst är en kulturell norm så kanske vi helt enkelt lever fel (i strid med våra gener), men jag har ingen aning.
Citera
2025-10-06, 16:17
Medlem
halaltarzans avatar
Är väl egentligen inget som tilltalar mig, men ibland kan jag faktiskt känna att min kärring skulle allt förtjäna att få en rejäl jävla rundsmörjning av en riktig karl då och då. Är snart 60 och gubbe, och tycker att jag inte alltid kan leverera i bingen, plus att jag inte är direkt manlig i kroppen längre. Men jag skulle förmodligen få smaka på stekpannan om jag föreslog det.
Citera
2025-10-06, 16:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Har varit i ett polyförhållande och för mig är det lite svårare än monogami men inte helt omöjligt. Beror nog på om man har någon form av primärpartner att vara med eller inte också. Det är väl inte helt fel egentligen att vara öppen med det istället för att som de flesta gör, vara otrogen.

De som det fungerar för är det bra. Man måste bara respektera att alla är olika och vissa föredrar det före att låsa sig till en person sina resterande 40-50-60-70 år eller vad det nu är.

Att vara trångsynt är jävligt tråkigt. Vuxna människor med samtycke får göra precis vad de vill.

Vill din partner att någo nanna ska knulla henne är det nog något ni får ta och diskutera. Knappast som att det är ovanligt med folk som drömmer sig bort med andra?
Vill min kvinna knulla någon annan får hon gå och aldrig komma tillbaka, vilket hänt.

Annars får folk göra vad de vill så länge de är bekväma med det. Böga loss eller vara polly, skiter i vilket. Inget för mig i alla fall.
Citera
2025-10-06, 16:28
Medlem
triptykens avatar
Inget för mig men känner några och förutom att det verkar vara en jävla massa diskussioner så verkar dom må bra.

Så länge alla är vuxna och med på det är det genuint inga problem självklart och folk får väl älska som dom känner för det?

Sen tror jag man ska akta sig för att förenkla ner det till bara sex. Men det KAN ju vara mest om det också och det är väl gött det med?

Känns som om livet är tungt och världen är fylld av krig och andra jävligheter så hur folk vill syssla med nåt så fint som sex lust och kärlek är väl inget farligt?
Senast redigerad av triptyken 2025-10-06 kl. 16:32.
Citera
2025-10-06, 16:42
Medlem
ZZQWrsds avatar
Har endast provat när det var öppet för mig, men stängt för henne. Vet inte om det klassas som polygami, men vi tyckte det fungerade bra. Vi gjorde dock slut, men av andra anledningar.
Citera
2025-10-06, 16:52
Medlem
Oftast är det väl folk som är lite knepiga från början som håller på med detta. Dom som generellt har svårt att greppa vad relationer är.
Citera
2025-10-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

Ja jag skiter i vad andra gör, men kan inte låta bli att märka ett mönster av att argumentationen brukar gå sådär. Trångsynt pratar man ofta om.
Vad hette den där amerikanska sekten nu igen där den där pajsaren ordnade så han kunde knulla på den där bruden från Smallville?
Hur många tusen sådana fall finns det? Kan komma på ett par tre dussin rent spontant.

Någon annan nämnde att deras kärring förtjänar en rundamörjning av en riktig karl. Lol alltså brukar cuckmännen vara så menar du? De flesta jag sett har varit rena definitioner av udda mesmän.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in