Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
Ja din beskrivning av det lät ju fin. Ungarna börjar aldrig bråka eller skrika alltså?
Alltså, det hela blir ju vad man gör det till. Återigen med all respekt verkar du ha en något egendomlig uppfattning av att om man nu dejtar en person med barn, så kommer de dumpa ungarna i ditt knä och säga
"Ta hand om mina ungar nu!". Och där sitter man med en unge som vrålskriker och bråkar som du nu måste ta hand om.
Jag vet inte. Det är ju lite som att dejta en tjej som har hund. Inte fan kräver hon att du nu ska gå ut med hunden tre gånger om dagen. Om du ens får hälsa på hunden. Men visst, om du faktiskt visar intresse kanske hon till slut låter dig hålla i kopplet på en promenad. Men om hunden börjar bråka kommer hon helt enkelt ta kopplet från dig och läxa upp hunden.
Jag är inte säker på var du får tankarna om rena klappmongos till män där någon stackars kvinna tvingas att ta hand om hans bråkiga barn hon måste laga smörgåsar åt medan hon gråter och snyftar. Det låter lite som någon countryballad med Willie Nelson.
Ogillar man barn dejtar man ju självklart inte någon med barn. Det är ganska enkelt. Det är liksom inte 1945 längre. Du kan faktiskt utgå från att kvinnor som är bonusmammor är det av helt egen vilja och faktiskt gillar det.