Citat:
Intelligens är i en diskussion att kunna se om någon lyssnar på deras argument, och inte att kunna framföra dem tusen gånger till folk som inte vill ha fel, vilket då blir en social intelligens att kunna läsa av folk och hur de beter sig på ett tidigt stadium.
Man bör läsa en tråd början till slut innan man ens ger sin i en diskussion, då det är svårt att se helt enkelt vad som egentligen pågår då det oftast i många fall bara är ett par stycken som har fastnat i en loop som har låst sig någonstans på vägen i 10-1000 inlägg, kan se ut som något liknande intelligens med referenser och städat språk av att bara sett sista sidan och kanske vet en hel del i ämnet som de har missat och kan bidra med har man inbillat sig.
Att helt enkelt vara smart nog att inte ens diskutera något som ändå inte är lönt att slösa sin tid på.
En empati är något som psykopater som inte har någon väldigt lätt kan få folk at tro att de har jättemycket av, då de tvingats spela med hela livet av vara som precis alla andra, och är även något som personer med en släng på ett spektrum av NPF kan ha lärt sig bra på ett liknade sätt, lärde jag mig faktisk av en på youtube som har det och ger hela bilden, samt är väldigt smart på sitt sätt att kunna vara det mycket bra genom att tala om dessa saker till andra som honom.
Och även till oss som kommer närmare deras värld inne eller är det utanför våran bubbla, och med det sagt blir jag själv smartare av att studera folk och lära sig hur vi människor fungerar. kanske av hur någon diskuterar och tänker om en fråga är själva svaret och inte att ifrågasätta att de har fel i en sak för då blir man en av dem jag talade om tidigare och som inte är någon form av intelligens alls.
Det är att kunna ta sig genom livet så bra det går och kunna se alla fällorna andra inte kan se som de fastnar i helt i onödan, och är en begåvning i ett samhälle oavsett om man är född med den eller fattat det på andra sätt, en insikt helt enkelt som man är smart nog att kunna ta till sig. Politiker är världsbäst på att vara av denna sort kan jag tillägga.
Där fick ni min syn på saken och nöjer mig med att jag kan se det så för att vinna en diskussion som jag inte ens vill delta i, då den är för dum helt enkelt under ytan men samtidigt lärorik att se på och upptäcka nya fällor som hela tiden skapas nya av i samma takt som vår nyhetsrapportering ger oss materialet alla har något de tvunget måste tycka något om man redan på förhand vet att de kommer att säga om saken.Det låter som detta forum i ett nötskal, men jag talar nu om hela vår mänsklighet i ett spektrum där inte är sämst iallafall.
Det är jag smart nog att kunna inse

Senast redigerad av Bilderberg78 2025-10-03 kl. 21:05.
Senast redigerad av Bilderberg78 2025-10-03 kl. 21:05.