2025-10-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Jag tycker det stora problemet är media. Sådana här videos bör bara publiceras om det följs av en förklaring så att kreti och pleti inte får hjärnblödning.

Det är väl helt okej om dom uppdaterar med material så snart dom kan som förtäljer en rättvis bild

Tråkigt att det "goda" hatet skall attackera så hårt på en kommentar utifrån materialet som fanns tillgängligt för gemene man vid aktuell tidpunkt så det smutsar ner trådar med OT trams som detta.

Aftonbladet/Expressen har väl en ständig kamp om att vara den som först kan publicera insändarfilmer och gör dem antagligen slarvigt/överdrivet pixlade till en början så situationer kan se helt förvrängda ut.
Citera
2025-10-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Polismannen som ställer sig på motorhuven och börjar slå som ett kränkt barn på framrutan av bilen EFTER att föraren har säkrats verkar ha valt lite fel yrke..

Känns som våran poliskår bara blir mindre och mindre proffesionella för var dag som går..
De försöker fortfarande få ut passageraren. Men visst, lite väl överoptimistiskt att försöka forcera framrutan med batong (de tål oftast en hel del).

edit: gissningsvis skapligt med adrenalin i den poliskroppen parat med orutin.
Senast redigerad av P-o-beln 2025-10-04 kl. 19:12.
Citera
2025-10-04, 19:26
Medlem
Polisen har som taktik att alltid slå på/sönder rutan vid stopp efter biljakter. Detta då det ska skapa distraktion vid stopp (ofta mindre krock då jaktbilen står stilla). Vid biljakter är det ofta fler radiobilar som tar efterföljande och då om båda sidorutorna samt framrutan blir inslagna/får slag på sig så kan man väl tänka sig att det lyckats åtminstonde en liten del.

https://youtu.be/tZMG-PX2GF0?si=9IlfSySqCDPmZPhC 6:50 in i videon är ett exempel.
Citera
2025-10-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiReturns
Finns det personer kvar i bilen när polismannen går bananas med batongen? Jag kan möjligtvis förstå syftet att försöka skrämma ut kvarvarande passagerare men om bilen är tom så är beteendet enbart ett okontrollerat och hysteriskt vansinnesutbrott. Det känns faktiskt som att kvaliteten på Polisen sjunkit till en oroande låg nivå.

Ja, det sitter en person i passagerarsätet.
Polisen gör så för att skrämma samt att förstöra rutan så ingen kan köra iväg.
Citera
2025-10-04, 21:48
Medlem
Polisen måste vara tuffare än banditerna. När dom hanterar annat bös gör dom det på annat sätt.

Vad menar folk egentligen? Busarna gör allt i sin makt att undkomma polisen. Dom kör påtända
utsätter andra för fara och chockartade möten, så dom vet vad som gäller.
Citera
2025-10-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Om vi vänder på detta, såg du första filmen som låg på aftonbladet/expressen? Det var något helt annat än vad som finns tillgängligt idag.

Jag har ALDRIG sagt att agerandet från polisen är fel utifrån det materialet som finns tillgängligt idag.

Nej jag menade vad jag skrev, försök inte övertala mig om att det är något man skall se som normalt om en polis slår sönder materiella ting efter att situationen har säkrats - för det är så jag tolkar ditt förra svar.

Vi är nog eniga egentligen då.

Försöker inte övertala någon. Skriver hur jag ser på saker och ting. Kallas väl diskussion.
Citera
2025-10-05, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Nej du har helt fel. Det är en farlig situation med två personer, drogpåverkade, som inte stannar på polisens uppmaning. Och som inte heller går ur frivilligt då bilen stoppats. Bankandet på rutan, och hela ingripandet från början till slut, är helt enligt skolboken. Mycket professionellt och bra jobbat av poliserna.

Haha nä inte det minsta proffsigt, vad ska han slå på framrutan för? Kom han igenom den? Ja undra varför han ska ställas inför åklagaren då. Hm 😲 för sitt proffsiga sätt kanske haha
Citera
2025-10-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Personen? Du vet om att det inte bara var en person i bilen hoppas jag? När han svingar mot vindrutan finns det fortfarande folk kvar inne i bilen, folk som de som ska ha ut honom inte har en aning om vilka de är, ifall de är beväpnade osv.

Ja och om dom hade varit beväpnade hade dom väl ganska enkelt kunna skjuta polisen genom rutan eller hur?! Du vet den rutan polisen inte kommer igenom med batongen, vet du varför han inte kommer igenom rutan med batongen? För det är en framruta på en bil.
Han hade kunnat stå och slå på den i 24 Tim och inte komma igenom den med en batong 😂
Verkligen proffsigt, är du så dum att du inte förstår det?
Citera
2025-10-05, 10:28
Medlem
Hade det varit Murica hade det varit 100 hål i plåten istället för en trasig ruta..

Vet inte om det hade varit bra eller dåligt då jag inte vet vilka som satt i bilen.
Citera
2025-10-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Haha nä inte det minsta proffsigt, vad ska han slå på framrutan för? Kom han igenom den? Ja undra varför han ska ställas inför åklagaren då. Hm 😲 för sitt proffsiga sätt kanske haha

För att distrahera de som är kvar i bilen. Spelar ingen roll om rutan håller eller ej.
Citera
2025-10-05, 17:24
Medlem
DonLatinos avatar
Killen som blev tagen är bror till den livstidsdömde. Jobbar även på en glassbilsfirma enligt källor.
Citera
2025-10-05, 18:40
Medlem
Föraren kan skicka fakturan till polismannen som skadar fordonet extra mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här