2025-10-04, 21:57
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Ja det är väl ingen som på allvar tror att hundstackaren lever.
Hade hunden "bara" försvunnit hade P haft många axlar att gråta mot.
Men tyvärr värmde han upp swishkontot på en gråtsida på facebook vilket visade sig vara
precis fel sätt att sköta hela spektaklet.
Övriga delar bilspår, filmer och tv reportage var bara att sminka grisen.
Att anklaga tidigare anställda var liksom att öppna pandoras ask.
Jag tror inte tråden kan kryssa alla rätt på alla "bevis" men den ligger närmare sanningen
än Mr P gör.
Staketet utgör gränsen för hela dramat. Svårare än så är det inte.
Helt rätt!!!
HH eller assistenter har inget med Essies försvinnande att göra,
Jag tycker familjen hade ett ansvar över henne att gå ut och påstå hon blev stulen tror jag inte på. Varför låta henne gå fritt på tomten sen kväll utan GPS.

Att skylla ifrån sig är bara att flytta fokus.
Kameror som sägs stänga av några minuter för att köra in med bilen , parkera, kalla på Essie ta in henne i bilen och sedan köra därifrån, låter för mig inte trovärdigt. Varför sågs eller hördes inte bilen av boende som satt ute mittemot? Detta var en kväll i Juli strax efter 22, även många hade altanen öppen.

Sedan dessa konstiga hjulspår är knappast från denna kväll, det ser man tydligt, ingen dagg denna kväll/ natt i Enköping.

Jag misstänker att familjen sitter på fler svar än de erkänner, men väljer att spela offer istället. Att jag dessutom fått skulden av Pixel här att jag samarbetar med HH och är inblandad i den sk stölden är en grov anklagelse.
Trodde det fanns gränser vad man får skriva här!!!

Jag håller fullständigt med Essie är död!!

Ps; Pixel, Om du inte fått bekräftat från P än att dessa mål jag fått del av är nerlagda som rör assistenterna och HH skickar jag dig gärna dem. Hör bara av dig via PM så jag vet vart jag ska sända de.
Senast redigerad av Olle.58 2025-10-04 kl. 22:16.
Citera
2025-10-05, 16:54
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shernefjord
Man kan inte gradera död ju. Antingen är man levande eller så är man död. Ämnet hör inte hit. Men för den som gång på gång ältar att alla måste tycka att Essie är stendöd ,så vore det ju bra om den förklarar HUR i hela fridens dar det hände. Den måste väl ha en egen teori då ,om hur det hela gått till. Så hur menar den? Fram med teorin tack.
Ja det har du rätt i, antingen är man död eller så lever man.
Efter Essie nu varit försvunnen i 16 månader så vore det med alla uppgifter som kommit fram helt sannolikt att Essie är död enligt mig.
Jag har kommit med min teori ett flertal ggr, vad är din teori om det hela?
Citera
2025-10-09, 00:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Inte varit inne här i Essietråden på några månader, hur går det egentligen för PappaPsykopatPengakåt, har ngn lyckats avslöja vad han gjort med Essie ännu?
Är fortfarande hans fru kvar vid hans sida eller har hon lämnat honom, antar ju att detta med Essies "försvinnande" blev en betydligt större sak än vad de hade kunnat drömma (mardrömmar) om!
Citera
2025-10-09, 14:47
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Kan jag inte tänka mig det har.
Det är unga flickor som varit assistenter i Essies hem. Tror inte de skulle ha koppling med gängkriminella.
Det som förvånar mig att de valt ett bolag som ligger 55 mil härifrån. Detta bolag har ingen koll eller ens gjort ett hembesök som andra bolag gör. Besöken ska ske regelbundet så de ser assistansen fungerar som den ska.

Nej det som ligger kvar nu efter Essies fall blev nerlagt är annat. / Olle
En misshandlad assistanshund är ett allvarligt brott där en assistanshund utsätts för våld eller vanvård, vilket kan leda till att hunden skadas eller försvinner. Fallet med assistanshunden Essie i Enköping illustrerar detta problem, där assistenter anmälde att hunden blivit slagen och sparkad och att föräldrarna dessutom raderade avvikelserapporter, vilket ledde till en anmälan om djurmisshandel. Det är viktigt att anmäla sådana situationer till Länsstyrelsen och Hundhjälpen för att skydda assistanshundar från misshandel och vanvård.
Citera
2025-10-09, 14:51
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Helt rätt!!!
HH eller assistenter har inget med Essies försvinnande att göra,
Jag tycker familjen hade ett ansvar över henne att gå ut och påstå hon blev stulen tror jag inte på. Varför låta henne gå fritt på tomten sen kväll utan GPS.

Att skylla ifrån sig är bara att flytta fokus.
Kameror som sägs stänga av några minuter för att köra in med bilen , parkera, kalla på Essie ta in henne i bilen och sedan köra därifrån, låter för mig inte trovärdigt. Varför sågs eller hördes inte bilen av boende som satt ute mittemot? Detta var en kväll i Juli strax efter 22, även många hade altanen öppen.

Sedan dessa konstiga hjulspår är knappast från denna kväll, det ser man tydligt, ingen dagg denna kväll/ natt i Enköping.

Jag misstänker att familjen sitter på fler svar än de erkänner, men väljer att spela offer istället. Att jag dessutom fått skulden av Pixel här att jag samarbetar med HH och är inblandad i den sk stölden är en grov anklagelse.
Trodde det fanns gränser vad man får skriva här!!!

Jag håller fullständigt med Essie är död!!

Ps; Pixel, Om du inte fått bekräftat från P än att dessa mål jag fått del av är nerlagda som rör assistenterna och HH skickar jag dig gärna dem. Hör bara av dig via PM så jag vet vart jag ska sända de.
eftersom det hotats i inlägg på Flash så kan dessa polisanmälas om de innehåller brottsligt innehåll, till exempel förtal, hot eller andra brott mot lagen. Du kan göra en anmälan antingen genom att besöka en polisstation, ringa 114 14 eller använda polisens webbformulär för digital anmälan. Kom ihåg att spara bevis som skärmdumpar för att underlätta utredningen.
Citera
2025-10-09, 22:14
Medlem
Ni upprepar påståenden som redan är motbevisade, och dessutom formulerar ni dem som om ni satt på fakta – vilket ni bevisligen inte gör.

1. Polisutredningen:
Polisen har varit tydlig, även offentligt via Enköpings-Posten: familjen är inte misstänkt. Förundersökningen är nedlagd, och inga öppna ärenden rör familjen. Att fortsätta antyda motsatsen är inte bara respektlöst – det är att aktivt sprida desinformation.

2. Ansvar och händelseförlopp:
Att insinuera att en familj ”borde ha haft koll” när de förlitat sig på både utbildade assistenter och ett hundhjälpsprogram är ett sätt att flytta skulden. Ni bortser samtidigt från alla frågetecken kring HH:s hantering, där uppgifter och rutiner inte stämmer överens med deras egna dokumenterade uppdrag.

3. Assistenternas roll:
Det finns flera vittnesmål och dokument som visar på motsägelser mellan vad som rapporterats av HH:s representanter och vad som framkommit i efterhand. Att försöka radera det spåret genom att tala om ”unga flickor utan koppling” är både naivt och farligt. Det är inte åldern som avgör ansvar – det är handlingarna.

4. Avvikelsehantering:
Rapporter har bevisligen INTE försvunnit, dokumentation har INTE ändrats i efterhand, Att fortsätta påstå det ska ifrågasättas– inte familjens agerande som varit korrekt.

5. Det juridiska:
Att gång på gång försöka knyta familjen till brott, trots att både polis och åklagare avskrivit det, är ett potentiellt förtalsbrott. Ni riskerar faktiskt att gå över den gränsen nu, särskilt när ni namnger, spekulerar och utmålar skuld utan grund.

Det ni gör här är att försöka skapa en ny berättelse – men varje gång ni gör det styrker ni bara varför fokus måste flyttas tillbaka dit det hör hemma: till HH:s agerande, dokumentationen, och de oklarheter som fortfarande saknar svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
En misshandlad assistanshund är ett allvarligt brott där en assistanshund utsätts för våld eller vanvård, vilket kan leda till att hunden skadas eller försvinner. Fallet med assistanshunden Essie i Enköping illustrerar detta problem, där assistenter anmälde att hunden blivit slagen och sparkad och att föräldrarna dessutom raderade avvikelserapporter, vilket ledde till en anmälan om djurmisshandel. Det är viktigt att anmäla sådana situationer till Länsstyrelsen och Hundhjälpen för att skydda assistanshundar från misshandel och vanvård.

Citat:
eftersom det hotats i inlägg på Flash så kan dessa polisanmälas om de innehåller brottsligt innehåll, till exempel förtal, hot eller andra brott mot lagen. Du kan göra en anmälan antingen genom att besöka en polisstation, ringa 114 14 eller använda polisens webbformulär för digital anmälan. Kom ihåg att spara bevis som skärmdumpar för att underlätta utredningen.
Citera
2025-10-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Inte varit inne här i Essietråden på några månader, hur går det egentligen för PappaPsykopatPengakåt, har ngn lyckats avslöja vad han gjort med Essie ännu?
Är fortfarande hans fru kvar vid hans sida eller har hon lämnat honom, antar ju att detta med Essies "försvinnande" blev en betydligt större sak än vad de hade kunnat drömma (mardrömmar) om!
Vad jag har tolkat allt som så har PPP klarat sig i från allt. , och då vet jag inte OM han anmält till försäkringsbolaget att essie var stulen att hon var stulen. den anmälan har jag förstått är nedlagd, Sen är det svajig info om stölden är anmäld till försäkringsbolaget? jag hade hoppats så var fallet, satte min tilltro till färsäkringsbolagets särskilda utredare. men även där verkar inget skett, PPP har väl försökt dölja sin adress. han finns på vissa sidor . jag tror Olle58 har träffat rätt i sin spekulation. helt klart kan jag tycka är att essie den stackars hunden inte lever, En sak jag funderar på är hur PPP kan i t,ex press och TV4 få framföra sina spekulationer om allt möjligt hur han anser " stölden gått till " och anmäler detta. i min värld borde detta falla under falsk angivelse eller obefogad angivelse enligt 15 kap. 6 § brottsbalken (1962:700). . sen finns det användare här som antytt samma sak så att t,ex olle58 skulle vara inblandad ,och han får ju påsående om atthan är inblandad med HHH när man läser i tråden. av bl.a pixel som tycks fått fortsätta med sina påhopp utan bli avstängd.

c
0,
Citera
2025-10-09, 23:23
Medlem
Alba007s avatar
Svar

Citat:
Ursprungligen postat av PixelSamuai
Att hänvisa till ”det står på nätet” är inte en källa, och definitivt inte ett försvar för att sprida påståenden som saknar grund. Internet innehåller allt från verifierad fakta till rena lögner, och ansvaret ligger hos den som publicerar vidare – inte den som ”bara överförde texten”.

Om du väljer att dela material utan att kontrollera källan, sammanhanget eller sanningshalten, då tar du också ansvar för spridningen. Det är så förtal och desinformation uppstår, och det är därför juridiskt irrelevant att skylla på att något redan står online.

Kort sagt: att något går att googla gör det inte sant. Det gör det bara enklare att spåra vem som fortsätter sprida det.
tror de flesta söker på nätet om man vill ta reda på något.
Angående polisanmälan så antar jag att polisens hemsida inte ljuger. Nu gällde det anmälningar på inlägg på Flash. Och ville dela med mej till andra.Den sk spridningen som du nämner är en effekt. Den utgörs av en händelse som av sitt värde väcker i sej självt ett intresse. Och ju större intresse desto mer skrivs det och blir därigenom större spridning. Många som engagerar sej och vill veta mer därigenom kommer ju spekulationer och teorier till. Tyvärr! Det är bara den som sitter inne med sanningen som borde uttala sej.
Senast redigerad av Alba007 2025-10-09 kl. 23:49. Anledning: Ville lägga till text
Citera
2025-10-09, 23:52
Medlem
Citat:
tror de flesta söker på nätet om man vill ta reda på något.
Angående polisanmälan så antar jag att polisens hemsida inte ljuger.
Jag är övertygad om att den påstådda kvarstående sekretessbelagda förundersökningen gällande någon av de inblandade är om assistansbolaget eller/och deras anställda och deras kopplingar till gängkriminella eller organiserad brottslighet.

2022–2023 hade de 62 största assistansbolagen vardera 22 personliga assistenter aktiva eller kopplade till den typen av kriminalitet enligt f-kassan och polisen vid sammkörning av registerutdrag.

Jag går inte över ån för att hämta vatten, att hunden lägligt försvinner när assistenterna blir uppsagda pga misskötsel....tja det får var och en ha åsikter om.
Citera
2025-10-10, 13:44
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag är övertygad om att den påstådda kvarstående sekretessbelagda förundersökningen gällande någon av de inblandade är om assistansbolaget eller/och deras anställda och deras kopplingar till gängkriminella eller organiserad brottslighet.

2022–2023 hade de 62 största assistansbolagen vardera 22 personliga assistenter aktiva eller kopplade till den typen av kriminalitet enligt f-kassan och polisen vid sammkörning av registerutdrag.

Jag går inte över ån för att hämta vatten, att hunden lägligt försvinner när assistenterna blir uppsagda pga misskötsel....tja det får var och en ha åsikter om.
Men vad skriver du?
Det var assistenterna som uppmärksammade LS att Essie inte hade det bra hos familjen.
Det har vi ju läst i den läckta arbetschatten hur de stred för att Essie skulle bli väl behandlad.
Om Essie hade det så bra varför behövde de ha möte stup i kvarten om Essies situation? Svara på det!!
Lägg av med snacket om att det sekretessbelagda som ligger skulle gälla assistenterna och deras kopplingar till kriminella.
Assistenterna blev inte uppsagda pga de misskötte sitt arbete! Var har du hört det ifrån? Har facket då blivit informerade?
Assistenter blev sparkade pga de vågade säga ifrån och det passade inte familjen!
De t.o.m. kallade P för chefen, vadå chefen?
Det försvann avvikelserapporter ja, dessa skrevs inte digitalt utan på blanketter.
Det var ju t.o.m. flera assistenter som skrev avvikelserapporter ihop.
Vet du hur noga det är att skriva en avvikelse?
Att inte en enda skulle ha gjorts förstår alla att det inte är sant.
Som pixel tex var med när Essie fick en spark, det skulle skrivas en avvikelserapport där. Varför gjordes inte det?
Sedan vill jag påminna om att alla ärende gällande assistenter och HH blev nerlagda.
Citera
2025-10-10, 14:35
Medlem
Citat:
Men vad skriver du?
Det var assistenterna som uppmärksammade LS att Essie inte hade det bra hos familjen.
Det har vi ju läst i den läckta arbetschatten hur de stred för att Essie skulle bli väl behandlad.
Om Essie hade det så bra varför behövde de ha möte stup i kvarten om Essies situation? Svara på det!!
Lägg av med snacket om att det sekretessbelagda som ligger skulle gälla assistenterna och deras kopplingar till kriminella.
Assistenterna blev inte uppsagda pga de misskötte sitt arbete! Var har du hört det ifrån? Har facket då blivit informerade?
Assistenter blev sparkade pga de vågade säga ifrån och det passade inte familjen!
De t.o.m. kallade P för chefen, vadå chefen?
Det försvann avvikelserapporter ja, dessa skrevs inte digitalt utan på blanketter.
Det var ju t.o.m. flera assistenter som skrev avvikelserapporter ihop.
Vet du hur noga det är att skriva en avvikelse?
Att inte en enda skulle ha gjorts förstår alla att det inte är sant.
Som pixel tex var med när Essie fick en spark, det skulle skrivas en avvikelserapport där. Varför gjordes inte det?
Sedan vill jag påminna om att alla ärende gällande assistenter och HH blev nerlagda.
var det Åklagare som lade ner fallen? ingen förundersökningsledare?. jag antar man inte kan få ut " slasken"? men den vore intressant att läsa.
Citera
2025-10-10, 15:02
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
var det Åklagare som lade ner fallen? ingen förundersökningsledare?. jag antar man inte kan få ut " slasken"? men den vore intressant att läsa.
Ja det var Kammaråklagaren som lade ner ärendena.
Jag fick ut dessa från Polisen att de var nerlagda samma dag de la ner ärendet kring Essie 12/7-25. Att Pixel påstår jag ljuger om detta förstår jag inte! Pixel är ju en före detta assistent men verkar försvara familjen där Essie bodde med näbbar och klor.
Samma sak gäller att Pixel skriver i ett av inläggen att Polisen gått ut och sagt att de sekretessbelagda ärendena som ligger öppna inte har med familjen att göra!! Och att det skulle ha stått i EP också! Det som ligger sekretessbelagt går inte polisen ut med vad det är för något. Men däremot det som blivit nerlagt kan och får de gå ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in