Citat:
Ursprungligen postat av
Barbellecrew
Ålder: 25
Vikt: 90
Längd: 1,83cm
Uppskattad BF%: 15%
Medicinska problem: N/A
Träningserfarenhet: 9 år
Tidigare kurer: testo only 15 veckor / test+ mast 18 veckor
Eget förslag till kur: test 300mg e3,5d i 20v + Deca 200mg e3,5d i 17v
Eget förslag till PCT: nolva ?
Mål med kuren: bygga så mycket fettfri massa som möjligt
Hur tycker ni detta ser ut ? Kommer bli min första kur med en 19nor har lite funderingar just kring prolaktinet och östrogen tidigare kurer har jag inte haft några bekymmer med östrogena sidoeffekter men som jag förstår så är det svårare att kontrollera på just 19nor då detta inte omvandlas till östro.
Skulle ni rekommendera att inta en ai som Aromasin under kurens gång för att hålla ned östro som kanske minskar risken för prolaktinet ? Jag ber om ursäkt om jag låter okunnig ni som är mer insatta i detta får mer än gärna vägleda mig genom detta. Har satt nolvadex som pct funkar det lika bra efter en test/Deca kur som efter en test only kur?
Älskar Deca, men räkna med 6 månader minst innan du är återställd. Stänger av dig stenhårt och är en lång ester, skulle kört NPP första kuren på 19nor om jag var du. Annars måste du cruisa bara testo en bra stund innan du börjar PCT.
Sen... Sen finns det lika många sett som det finns byggare. Jag är av skolan att Testot är det som ökar östro och prolaktinet så kör låg dos testo, typ 125mg brukar jag köra o sen pumpa upp det anabola preppet som NPP eller Deca. Senast körde jag 125/600. Du slipper prolaktin, östroproblem och "deca dick" som kommer av prolaktinet. Dock är det väldigt anabolt i kroppen med inte så mycket androgen aktivitet, så om du mår dåligt på 19nor kan jag rekommendera 25-50mg Proviron om dagen, Stenhård fysik, stenhård kuk och kött det byggs av Nandrolone kan jag lova.
Men som sagt det finns lika många sett som byggare. En sak är säkert iaf. skulle köra NPP om jag var du om du vill doppa tårna i 19nor första gången. Lättare att justera doser etc då det är var 3e dag stick. PCT blir som med Testo E/C typ