2025-10-05, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Kan du hänvisa till nån källa på dina påståenden?
Får ni inte använda Google på din särskola?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hamburger
Citera
2025-10-05, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Får ni inte använda Google på din särskola?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hamburger
Kan du citera var i din länk dina påstående stöds, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hamburgare var från början en macka med pannbiff från Hamburg i Tyskland. Maträtten spred sig med invandringen till USA. Den var enkel och billig. Det finns ingen äkta hamburgare. Det var ett plagiat från första "burgarn".
Citera
2025-10-05, 05:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Hawaii är ju bästa pizzan, däremot är africana inte en pizza

Africana är ju bästa pizzan! Däremot är Calzone inte en pizza. Det är en pirog typ.
Citera
2025-10-05, 06:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det har hänt att jag glömt halva middagen, t ex klyftpotatisen. Som står kvar i kylen nästa dag. Lika rå, bara mer saggig och blöt.
Problemet är att jag kan bara fokusera på en sak i taget så antingen får gästerna sitta och hålla käften eller så får de ingen vettig middag.
Haha va? Du märker det heller inte när du ska äta maten? Att halva maträtten fattas liksom? "Hmmmm, det var någonting mer men jag kan inte komma på vad det var". Bästa jag läst på länge. Måste vara ett äventyr att vara på bjudning hos dig, ena gången får man bara en köttbit, nästa gång bara potatis eller sallad.
Citera
2025-10-05, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det har hänt att jag glömt halva middagen, t ex klyftpotatisen. Som står kvar i kylen nästa dag. Lika rå, bara mer saggig och blöt.
Problemet är att jag kan bara fokusera på en sak i taget så antingen får gästerna sitta och hålla käften eller så får de ingen vettig middag.
Haha, Kul! Att jag glömt att servera eller tillaga något händer, men inte en så stor del av måltiden som potatisen.

Tycker det är festligt med smårätter, och det har hänt att lite kalla grillspett eller någon smarrig sås står kvar på balkongen som jag upptäcker någon dag efter.
Citera
2025-10-05, 06:57
Medlem
Lite kul med kommentarer om att en "ham" burger enbart ska innehålla nöt. Vart är referensen på den ?

Nötkött med en rejäl näve fläskfett och du har en schysst greasy burger. Givetvis med mängder ost, två skivor bacon, picklad gurka och gärna picklad rödlök. Kanske ett salladsblad om det finns tillgängligt.

Din köttskapelse är en hamburgare om det är en hamburgare för dig. Hade gärna avskalat en.
Citera
2025-10-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag hade en 'dialog' med en användare här på Flashback, faktiskt ett par, om att jag faktiskt inte gjort hamburgare. Utan jag har lagat pannbiffmackor i full uppfattning av att dessa var gourmé-burgare.

Färs, gullök, dijonsenap, ägg, mandelmjöl etc.

De har alltid fått goda recensioner men Skämskudden är nu framme när jag inser att det inte var egentliga börjare.

Mitt burgar moment

Vad är era skämskuddar? Bacon och ostsås gör inte en carbonara. Pannkaka är inte crepe. Hawaii är inte en riktig pizza osv.
Jag köper gifflar ibland.
Citera
2025-10-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Eftersom människan är omnivor går det egentligen inte att göra fel, utöver att äta giftiga saker.

Testa att säga den meningen efter du ätit kinesisk fermenterad tofu
Citera
2025-10-05, 08:16
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Jo, bra mat var det. Men det var ju inte burgare jag lagade tydligen
Efter vad du skriver så har du svängt ihop ett gäng Dallasburgare.
Citera
2025-10-05, 08:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men varför var det inte burgare du hade gjort? Vad var argumentet för det?
Jag beskrev ju det: jag gjorde pannbiffar, inte börjare
Citera
2025-10-05, 08:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Den var i.

Då är det en pannbiff, inte en hamburgare.
Citera
2025-10-05, 08:34
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EncoEnlu
Lite kul med kommentarer om att en "ham" burger enbart ska innehålla nöt. Vart är referensen på den ?

Nötkött med en rejäl näve fläskfett och du har en schysst greasy burger. Givetvis med mängder ost, två skivor bacon, picklad gurka och gärna picklad rödlök. Kanske ett salladsblad om det finns tillgängligt.

Din köttskapelse är en hamburgare om det är en hamburgare för dig. Hade gärna avskalat en.
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fqnhyxfxnrdr71. jpg

Vart i grafen hamnar min börhje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in