2025-10-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Flera vittnesmål om detta har kommit men det som är förvånansvärt är att folk här i tråden sitter och hejar på det. Är ni verkligen så ignoranta att ni missar poängen med att Israel gör detta för att visa Sverige deras plats? Jag tycker att Greta är ett förståndshandikappat barn men i detta fall representerar hon svensk nationalitet i ett land styrt att psykopater och narcissister
Israel visar inte sverige ett skit dom visar greta att deta kommer bli hennes liv nu. Blanda inte in sverige vi har fan inget med hennes terror resa att göra
Citera
2025-10-04, 22:22
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan

Det är fascinerande att så många konservativa västerlänningar är så underdåniga och hyllande i sin hållning till Israel. Detta lilla MENA-land som beter sig precis som de MENA-iter de här boomergubbarna annars hatar. Det är ingen skillnaden alls på Israel och någon av de övriga IS-kalifaten som styrs med våld och järnnäve och som inte respekterar sina grannländers gränser (för att återknyta till en annan käpphäst som brukar beridas flitigt).
Inte alls så konstigt: stark militär, framstående inom teknik och IT, ser ut som oss, ser ner på andra folk samt har ordning och reda.
Ungefär detsamma som samma grupperingar såg upp till hos Hitlertyskland.
Man identifierar sig helt enkelt med dem.

Det enda som egentligen skiljer dessa åt är att israeliterna också är duktiga på engelska, men å andra sidan var väl tyskan då snudd på ett världsspråk (ivf i Sverige).
Citera
2025-10-04, 22:25
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Inget annat kan anses lämpligt.

Jo tuffe Uffe bör skicka några Jas Gripen till Sinai
Citera
2025-10-04, 22:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
"Den turkiska journalisten Ersin Celik är en av deltagarna på Global sumud flotilla som har släppts av Israel. På Istanbuls flygplats säger han att Greta Thunberg förnedrats i israeliskt fängelse.
– Hon tvingades att kräla och kyssa den israeliska flaggan, berättar han för en reporter, enligt ett videoklipp som publicerats på Instagram."
Det tror jag inte ett ord av. Det finns inte en chans att Greta hade ställt upp på att göra något sådant ens om hon hade haft en laddad k-pist emot huvudet. Hon vet ju dessutom att Israel inte kan skada henne på riktigt eftersom det skulle diskvalificera dem från en mängd samarbeten med väst.

Nej, jag tror att den här turken ljuger så att skägget skakar.
Citera
2025-10-04, 22:37
Medlem
Tratten52s avatar
Jag tycker hon är jävligt tuff och modig till skillnad mot alla muppar som sitter här och skriver en massa skit.
Citera
2025-10-04, 22:39
Medlem
Gaspodins avatar
Nej detta kan inte gälla "våran Greta".
GT är ju den fånge/aktivist som har världspressens öra, hon kommer därför att behandlas som en om inte hedersgäst så iaf som en VIP-fånge.
Citera
2025-10-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Jag tycker hon är jävligt tuff och modig till skillnad mot alla muppar som sitter här och skriver en massa skit

Glömt hur blixtsnabbt hon skrev på pappren förra gången för att slippa titta på oktober-filmen?
Citera
2025-10-04, 22:41
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Flera vittnesmål om detta har kommit men det som är förvånansvärt är att folk här i tråden sitter och hejar på det. Är ni verkligen så ignoranta att ni missar poängen med att Israel gör detta för att visa Sverige deras plats? Jag tycker att Greta är ett förståndshandikappat barn men i detta fall representerar hon svensk nationalitet i ett land styrt att psykopater och narcissister

Är dessa "flera vittnesmål" också från muslimska aktivister?

Att blint lita på sanningshalten i detta är lika korkat som att blint lita på det IDF säger.
Citera
2025-10-04, 22:46
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Är dessa "flera vittnesmål" också från muslimska aktivister?

Att blint lita på sanningshalten i detta är lika korkat som att blint lita på det IDF säger.
Enligt korrespondens mellan svenska UD och Thunberg samt advokater har det rapporterats övergrepp ja (även om det handlar om mildare sådana )
Citera
2025-10-04, 22:51
Medlem
JagHarEnStorTjorres avatar
Som musik i mina öron, låter helt underbart om det stämmet
Citera
2025-10-04, 22:59
Medlem
Ändå respekt att bli torterad av IDF!

Kommer skrivas många böcker och filmer om hennes liv.
Citera
2025-10-04, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Vad har hon där att göra, det är inte hennes strid? If you can't stay the heat, stay out of the kitchen!

Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
"Den turkiska journalisten Ersin Celik är en av deltagarna på Global sumud flotilla som har släppts av Israel. På Istanbuls flygplats säger han att Greta Thunberg förnedrats i israeliskt fängelse.
– Hon tvingades att kräla och kyssa den israeliska flaggan, berättar han för en reporter, enligt ett videoklipp som publicerats på Instagram."

https://www.etc.se/utrikes/turkisk-j...s-i-faengelset

Bakom betalvägg.

Var det rätt av ockupationsmakten att förnedra Greta eller bör Sverige reagera och skicka hem den israeliske ambassadören?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in