2025-09-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det har inte blivit några stjärnor av senaste årens vinnare av Idol. Saga Ludvigsson som kom tvåa 2023 har en bra utstrålning och karisma och fick i alla fall framträda på RIX FM-festivalen i somras, och bättre än så har det inte gått för Idol-deltagarna på sistone.

https://www.rixfmfestival.se/artist/saga-ludvigsson

Var också med i årets mello så har nog gjort lite mer.
Citera
2025-09-30, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Var också med i årets mello så har nog gjort lite mer.
Det har du rätt i, jag glömde hennes medverkan i Mello. Saga har åtminstone gjort några framträdanden och synts lite mer än vinnaren 2023, Cimberly, och vinnaren förra året, Margaux. Dom två tycker jag att det varit väldigt tyst om.
Citera
2025-09-30, 16:45
Medlem
Tittarsiffrorna avsnitt 6:
Tv4 lördag: 557
Tv4 play lördag: 239 tusen
Tv4 play söndag: 98 tusen
894 tusen tittare helgen ut.
Citera
2025-10-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Hon har överlevt hittills, det är dags för duetter på lördag alltså andra momentet. Hon hoppas jag tävlar live, hon tillför lite credd.
Synd att hon åkte ut i duettmomentet.
Citera
2025-10-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Synd att hon åkte ut i duettmomentet.
Japp, håller med.
Citera
2025-10-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det har du rätt i, jag glömde hennes medverkan i Mello. Saga har åtminstone gjort några framträdanden och synts lite mer än vinnaren 2023, Cimberly, och vinnaren förra året, Margaux. Dom två tycker jag att det varit väldigt tyst om.
Margaux var iaf med på Diggiloo turnen i somras! Hon framträdde också i Bingolotto i söndags!
Citera
2025-10-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Margaux var iaf med på Diggiloo turnen i somras! Hon framträdde också i Bingolotto i söndags!
Men hon har ännu inte släppt något album eller släppt en av juryn specialskriven låt. Får man inte ett skivkontrakt om man vinner Idol?
Citera
2025-10-03, 20:53
Medlem
Jag kollade upp info, jag tror inte att dom får. Ingen av dom ligger på samma skivbolag som Margaux. Det är hennes team (med henne) som bestämmer nästa steg. Det som juryn sade förra året i en artikel var att dom ville skriva vinnarlåten men fick inte, då blev denna nästa låt målet.
Senast redigerad av flashbaker95 2025-10-03 kl. 20:58.
Citera
2025-10-04, 11:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Att binda sig till dessa TV4-samarbeten med noll popcred är anledningen till varför man inte vill vinna Idol. Det är en bra exponeringsyta att vara med i, men vinnarens kontrakt med TV4 är inte fördelaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Men hon har ännu inte släppt något album eller släppt en av juryn specialskriven låt. Får man inte ett skivkontrakt om man vinner Idol?
Man får inte skivkontrakt; nya artister förväntas mest släppa singlar i dagens streamingvärld. Man får dock en specialskriven singel och det fick Margaux också. “I’ll Write Your Name Across The Sky” heter den. Sedan dess har hon släppt en singel, för drygt en månad sedan. Ingen jätteproduktivitet.
Citera
2025-10-04, 11:39
Medlem
Jo, hon skulle fått en specialskriven låt utöver vinnarlåten:
https://www.musikindustrin.se/2024/12/09/margaux-flavet-vinnare-i-idol-2024/

Detta är det sista inlägget jag skriver om detta.
Citera
2025-10-04, 12:17
Medlem
Margaux har annat för sig förutom artisteriet, hon har blivit en talesperson för autism. Hateless släpptes i samarbete med Friends.
Senast redigerad av flashbaker95 2025-10-04 kl. 12:21.
Citera
2025-10-04, 20:06
Medlem
Börjat tröttna på detta wokeprogram. Den kaxiga blatten går vidare bara för att han är blatte trots att duetten sög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in