2025-10-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Men tjalla då om du stör dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Varför valde inte Chrippa att lägga förhållandet med Linnea på is eftersom det var den stora frågan ang hon och barnet? Om det var menat att de skulle vara tillsammans och kärleken var äkta hade hon väntat. Han kunde tagit tag i sina skulder, fixat boende (han hade klarat allt detta utan att välja Julia som ni brukar gilla att påpeka) tills sig och barnet och SEDAN när allt är stabilt och det var totalt utagerat att det ev inte var borta problem med L och barnet , först då, ta tag i sin relation med Linnea? Varför valde han istället att köra på med den damen med lyxvanor för pengar man eg inte har och resor och destruktivt leverne? Det är i mina ögon det enda valet han tog; att köra på med Linnea och det destruktiva liv de verkar leva. Catch me of you can, Wolf of Wallstreet komplexen ställer ju till det.

Du skriver det som vi alla oxå undrar😅
HUR kan man välja bort sitt barn.
Det är ju just detta som folk i grunden stör sig på, allt han gjort som i slutändan skadar barnet.
För att välja Linnea över barnet är att inte se till sitt barns bästa, speciellt i denna makabra situation.
Citera
2025-10-03, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Tror du kan va lugn då det är f.k som betalar ut sjukpening (och andra bidrag) som själva räknar ut din SGI.
Så dröm vidare

För att ha en SGI så ska man ha arbetat.
Citera
2025-10-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna länka till var det står, för när jag googlar står det att det räcker med att personen dömts till fängelse.

Hovrätt | Åklagarmyndigheten https://share.google/vkXLJm8W8KHcBNWQt
Citera
2025-10-03, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Snälla lilla du....
Socialtjänsten är ingen lekstuga. Socialtjänsten är en myndighet man inte bara dribblar över efter tycke och smak.

Flickan skulle LVU:as, du menar att chrippa hade ett val?
Nej det hade han inte för hade han inte skrivit över vårdnaden på Julia så hade båda förlorat henne. Kallar du det ett val????

Det var vad som behövdes göras och hade han inte gjort det så hade Socialtjänsten tagit flickan!!!
Att sen Socialtjänsten nöjde sig med att Julia ansågs kunna ta hand om flickan bevisar mkt, annars hade dom tagit flickan från båda.

Det är fullt möjligt vet du
Du försöker få det till att Chrippa kunde bestämma, nej det kunde han inte utan han fick rätta sig i ledet.
Ja, det var definitivt ett val att avstå sin del av vårdnaden för att barnet inte skulle LVU:as p g a samarbetssvårigheter.
Julia sket fullständigt i barnet och hade kört in i kaklet och förlorat vårdnaden hellre än att samarbeta med eller göra eftergifter mot Chrippa för barnets skull.

Chrippa valde att sätta barnet först. Julia har aldrig gjort det.

Nej, när Chrippa avstod vårdnaden så kunde inte nämnden längre yrka på LVU på grund av samarbetssvårigheterna .. Så utfallet var inget godkännande av Julia - utan berodde på att Chrippa backade och att motiveringen samarbetssvårigheter då föll.
Citera
2025-10-03, 21:01
Avslutad
Citat:
Du skriver det som vi alla oxå undrar😅
HUR kan man välja bort sitt barn.
Det är ju just detta som folk i grunden stör sig på, allt han gjort som i slutändan skadar barnet.
För att välja Linnea över barnet är att inte se till sitt barns bästa, speciellt i denna makabra situation.

Ja det är den stora frågan! Jag fattar att Linnea vill leva livet och inte behöva bromsa, men man får kanske ta det i tanken när man dejtar en äldre kille med barn…att då går man inte först.
Citera
2025-10-03, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
För att ha en SGI så ska man ha arbetat.
För att kunna få en SGI behöver du
tjäna minst 14*100 kronor per år. ha ett jobb som ska pågå i minst 6*månader i följd där du jobbar minst någon gång varje månad, eller ha perioder av jobb som återkommer varje år. Och du är helt 100 på att hon aldrig arbetat?
Citera
2025-10-03, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag fattar inte, varför är du så inställd på att sätta dit Julia? Efter Linneas live där hon trashade Julia grovt så har du bara varit inne på det spåret.

Jag diskuterar här och kontaktar ingen utanför flashback som så många andra verkar göra.
Citera
2025-10-03, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hovrätt | Åklagarmyndigheten https://share.google/vkXLJm8W8KHcBNWQt
Läs igen.

Om tingsrätten har dömt en person till böter eller frikänt personen för ett brott som kan ge högst sex månaders fängelse,

Dvs att om åklagaren vill överklaga ett frikännande som kan ge högst sex månaders fängelse så krävs prövningstillstånd.

Om en person dömts till fängelse och överklagar så krävs INTE det.
Citera
2025-10-03, 21:06
Avslutad
Citat:
Ja, det var definitivt ett val att avstå sin del av vårdnaden för att barnet inte skulle LVU:as p g a samarbetssvårigheter.
Julia sket fullständigt i barnet och hade kört in i kaklet och förlorat vårdnaden hellre än att samarbeta med eller göra eftergifter mot Chrippa för barnets skull.

Chrippa valde att sätta barnet först. Julia har aldrig gjort det.

Nej, när Chrippa avstod vårdnaden så kunde inte nämnden längre yrka på LVU på grund av samarbetssvårigheterna .. Så utfallet var inget godkännande av Julia - utan berodde på att Chrippa backade och att motiveringen samarbetssvårigheter då föll.

Men hur kan du bevisa detta? Allt du kan säga är vad Julia ”Hade gjort”. Medans med Chrippa har han själv bevisat, för oss alla, att vad han har gjort angående att sätta barnet först. Ta exempelvis överenskommelsen med att han inte skulle ta in Linnea i lägenheten han hade med Jocke förens saken med barnet och L var utagerat. Han tog ju dit Linnea ändå? Han väljer ju Linnea hela tiden, vilket är fint , men är kärlek så stark och det är meningen att man ska vara ihop så kunde den vänta tills allt var utagerat med situationen
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2025-10-03 kl. 21:17.
Citera
2025-10-03, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
För att kunna få en SGI behöver du
tjäna minst 14*100 kronor per år. ha ett jobb som ska pågå i minst 6*månader i följd där du jobbar minst någon gång varje månad, eller ha perioder av jobb som återkommer varje år. Och du är helt 100 på att hon aldrig arbetat?

För länge sedan.

Med avbrott förlorar du din SGI.
Citera
2025-10-03, 21:08
Medlem
Citat:
Jag uppfattar henne inte som tjurig alls. Mer stark och motiverad och det kan ju finnas skäl till det

ja hon måste ju plocka upp räkan från golvet nu när han bölar och snyftar.
Citera
2025-10-03, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Jag diskuterar här och kontaktar ingen utanför flashback som så många andra verkar göra.

Ja jag har då aldrig kontaktat någon utanför Flashback och tycker det är helt sinnesjukt med dom som söker sig mot personerna. Men jag undrar bara varför du är så hård mot henne? Du pratar ju som du har insider information men då du skriver att du inte kontaktar någon privat så antar jag att du bara spekulerar? Men du skriver som det är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in