2025-10-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Mycket bra. Dessa personer fifflar och lever på samhällets resurser.

De är inga offer, de är parasiter.

Kan inte annat än hålla med dig men i Sverige gäller att alla ska med oavsett ryggsäck. Alla ska inte med när man bygger sunda samhällen. Vill man hålla på med svarta pengar etc. får man helt enkelt söka sig till andra samhällsbyggen där slikt är legio.

Mycket bra att myndigheterna tar tag i detta. Spärras man ute från banker så blir det fort gatan som gäller eller en flytt till varmare trakter.

Ingen kommer att sakna dessa personer.
Citera
2025-10-02, 13:20
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Inte en dag för tidigt. Sverige är för naivt. Vi såg det inte komma är väldigt överensstämmande med Svenska politiker. De som såg det komma var konstigt nog nazister el rasister el av annat tillmäle med nedsättande betoning.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan inte annat än hålla med dig ...

Ni tror inte ni tänker lite för enkelt här? Några politiker bara öppnade gränserna för att araber är så trevliga? snygga? intelligenta? .... och nu plötsligt så har politikerna insett sina fel? och infört extrema metoder som att stänga bankkonton? Sätta upp bevakningar absolut överallt? Ett massivt övervakningssystem?
Du känner inte själv på dig att något är fel med detta resonemang? Något är riktigt riktigt fel?
Citera
2025-10-02, 14:00
Medlem
..en ai hade rett ut detta på 5 min. Samt hittat 500 inblandade till. Plus advokater, främmande nationer och säkerhetstjänster. Samt dolda islamiska penganätverk..

Men låt oss sätta bankpersonal på det.. Vi vill ju inte nysta upp mer än nödvändigt..
Citera
2025-10-02, 14:03
Medlem
Synd om bankerna, de tjänade väl bra med kosing i penningtvättavgifter
Citera
2025-10-02, 14:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hmmm, de verkar inte ha det. Har för mig att de måste ha det.

Givetvis har de inte det. Har du inget bankID måste du ta dig till ett fysiskt kontor.
Citera
2025-10-02, 14:08
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushKushNomNom
Jag blev avstängd från både Swedbank och Forex bank för ekonomisk brottslighet. Jag gick utan bankkonto i ungefär 3 år innan jag fick öppna ett igen. Det första året hade jag inget konto dom sista 2 så fick jag ett kort som socialtjänsten ägde och hade kontroll över som jag återlämnade när jag fick öppna konto hos Handelsbanken.

Numera lever jag lagligt och har inga problem med banken 😂

Hur var det med bankID?
Citera
2025-10-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men brukar inte de där tälje-lirarna vara tämligen driftiga och uppfinningsrika? Och det skulle inte förvåna mig det minsta om det finns ett typ parallellt banksystem där i staden.
Ja exakt, gangstrarna är nog inte dumma i huvet när det kommer till att trixa med pengar, det är väl nån Svensson som gjort något svartarbete för nån tusenlapp som fått kontot spärrat
Citera
2025-10-02, 14:11
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men brukar inte de där tälje-lirarna vara tämligen driftiga och uppfinningsrika? Och det skulle inte förvåna mig det minsta om det finns ett typ parallellt banksystem där i staden.

Ja men så är det redan. Många syrianer är rika och dom lånar pengar av varandra, finansierar både lagliga och olagliga verksamheter åt varandra. Sen har dom ju spelklubbar också kan tänka mig att det tvättas en hel del pengar där också.
Citera
2025-10-02, 14:17
Medlem
En bekant gjorde det smarta draget och tog emot pengar som skulle swishas vidare.
Swedbank
På 30 sekunder var kontot svart
Pengarna som fanns på kontot kom sen på avi från banken

Men hon skaffade Revolut utan problem
Citera
2025-10-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Man kan ändå säga att Sverige är ett land som mobbar och sparkar på folk som har problem.
Om du en gång blir utslängd och får BankID stoppat så är du rökt.
Du kan inte logga in på Försäkringskassan Skatteverket och alla andra myndigheter.
Det innebär att man går tillbaka 100 år tillbaka i tiden.
Om du snor någonting och kommer med i registret så får du troligen inte något arbete.
Det innebär att när du ligger ner så sparkar man lite till. Man kan undra om detta verkligen kan vara lagligt.
Helvetes jävla banker ska vara glada för att man ska få ta hand om folks pengar.
Det känns som att banker har alldeles för mycket koll och regler. Nu verkar det som att man inte kan Swisha för mycket. Om man flyttar över för mycket pengar så får man massa jävla frågor.
Man kan undra vad världen är på väg i Sverige.

O.T
Därför Sverige vill få bort kontant hanteringen. Så bankerna kan bestämma vad du får och inte får göra med dina egna pengar. Dyster framtid för Sverige som verkligen strävar mot att bankerna ska få bestämma över folks eget surt förvarade slantar idag. Svenskarna vill ju tydligen inte använda kontanter längre? Då blir det sådant här samhälle vi tyvärr får leva med i framtiden. Där bankinstitut får äga folks tillgångar.
Citera
2025-10-02, 14:26
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Ni tror inte ni tänker lite för enkelt här? Några politiker bara öppnade gränserna för att araber är så trevliga? snygga? intelligenta? .... och nu plötsligt så har politikerna insett sina fel? och infört extrema metoder som att stänga bankkonton? Sätta upp bevakningar absolut överallt? Ett massivt övervakningssystem?
Du känner inte själv på dig att något är fel med detta resonemang? Något är riktigt riktigt fel?
Instämmer helt i ditt resonemang.
Gängkriminella har gett politikerna alibi för ett riktigt övervakningssamhälle. Övervakningskamera i varannan hörna och iom att Sverige är det land där personer mest betalar digitalt går det också att ha hel kontroll på en människas inköp och vanor. Här har vi verkligen "Storebror staten" ser dig.
Svensken är otroligt naiv och rätt korkad faktiskt.

Jag hade under en period sålt rätt mycket lösöre på Tradera som jag hade liggandes. Jag var inne på en bank och banktjänstemannen blev väldigt misstänksam att jag hade så många udda transaktioner. Jag förklarade orsaken till det. Han gick upp till chefen och diskuterade saken och de lät det vara.
Så här kommer det nog bli. Säljer du lite privata prylar på blocket, marketplace, tradera etc och du inte kan exakt redovisa eller bevisa så riskerar du att få dina konton spärrade.
Var det verkligen så här vi vill ha det?
Citera
2025-10-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Givetvis har de inte det. Har du inget bankID måste du ta dig till ett fysiskt kontor.
Vad är det för "givetvis" med att de inte har svenska pass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in