Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Ni tror inte ni tänker lite för enkelt här? Några politiker bara öppnade gränserna för att araber är så trevliga? snygga? intelligenta? .... och nu plötsligt så har politikerna insett sina fel? och infört extrema metoder som att stänga bankkonton? Sätta upp bevakningar absolut överallt? Ett massivt övervakningssystem?
Du känner inte själv på dig att något är fel med detta resonemang? Något är riktigt riktigt fel?
Instämmer helt i ditt resonemang.
Gängkriminella har gett politikerna alibi för ett riktigt övervakningssamhälle. Övervakningskamera i varannan hörna och iom att Sverige är det land där personer mest betalar digitalt går det också att ha hel kontroll på en människas inköp och vanor. Här har vi verkligen "Storebror staten" ser dig.
Svensken är otroligt naiv och rätt korkad faktiskt.
Jag hade under en period sålt rätt mycket lösöre på Tradera som jag hade liggandes. Jag var inne på en bank och banktjänstemannen blev väldigt misstänksam att jag hade så många udda transaktioner. Jag förklarade orsaken till det. Han gick upp till chefen och diskuterade saken och de lät det vara.
Så här kommer det nog bli. Säljer du lite privata prylar på blocket, marketplace, tradera etc och du inte kan exakt redovisa eller bevisa så riskerar du att få dina konton spärrade.
Var det verkligen så här vi vill ha det?