Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Jag är närmare 60 år. Har bland annat två vuxna söner. Min yngsta son är i 20-årsåldern, och är ganska blyg och tillbakadragen. Kanske lite lätt autistisk. Ändå en väldigt fin och smart kille som läser till civilingenjör. Ser normal ut, inte överviktig, och tränar kampsport, och är tydligen väldigt begåvad inom sporten.
Min fråga: vi alla inom den närmaste familjen försöker uppmuntra honom. Även unga kvinnliga släktingar som tar honom ut på klubben för shots och drinkar. Har ni några tips för den unge mannen?
Jag var också en blyg tonåring, vågade inte ens bjuda en ung tjej på bio, hahaha. Hade ingen tjej förrän jag var 20 år Mamma tyckte jag var konstig, som inte gick ut för att träffa flickor! "Flickor? Tyckte jag, tråkigt! Satt hellre hemma och mixtrade med radioapparater och kemiexperiment. Lärde mig radioteknik och elektronik genom att låna böcker på biblioteken. En kunskap, som jag haft stor nytta av! Vi var några killar, som ALLTID GICK HEM UTAN TJEJER, från varje tonårsparty, trots att vi inte var fulla eller betedde oss illa, vi t o m skojade med varandra om detta!