2006-01-10, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander
Peter Oldin, vann J-Vm guld i längdhopp under 90-talet och hoppade nästan 8 meter, vad hände?

Simon Angel, nån som har några historier om honom? Han skulel ju bli den nye Waldner, men åkte ner i knarkträsket vad jag hört, försökte göra comeback...men sen inte hört så mycket mer

Denis Oreskovic, tror han hette så, var andremålis bakom Andreas Isaksson i junior-landslaget, senast jag hörde nåt om han så spelade han i div 4, vad hände där?

Peter Oldin, som fyller 35 i år, tvingades lägga av i förtid på grund av belastningsskador i bland annat knäna, som hindrade honom från att varken löpa sprint eller hoppa längd.
Men om du är den Yngve Wahlander jag tror du är, borde du väl själv ha koll på friidrottarna
Citera
2006-01-10, 20:16
Medlem
Hehe, nu är jag la kanske inte den Yngwe men jag vet vilken Yngwe du menar, jag har dock faktist rätt bra koll på kulstötarna
Citera
2008-08-21, 20:39
Medlem
Bengt Barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander
Simon Angel, nån som har några historier om honom? Han skulel ju bli den nye Waldner, men åkte ner i knarkträsket vad jag hört, försökte göra comeback...men sen inte hört så mycket mer

Död är han visst.

http://www.halmstadbtk.com/iframes/hem/senastenytt.html

Minns i min ungdom (född samma år som Angel) då han besökte vår bordtennisklubb, var då i 12-13 årsåldern, och var en talang som jag aldrig sett maken till. Otroligt duktig spelare.
Läste sedan om honom i, tror jag, Aftonbladet, att han sysslat med lite "fel" saker, saker som inte bygger en komplett pingisspelare om vi säger så.
Verkar ha haft det trassligt på slutet.
Citera
2008-08-21, 20:44
Medlem
Vinciguerra - Tennis
Citera
2008-08-21, 22:52
Medlem
Ja, Oreskovic var och tränade med Milan när han var yngre men sen hände inte så mycket mer. Tror han spelade i Katrineholm ett tag och även i Eskilstuna. Nu huserar han i Kungsör i Div 4. Tror han inte har spelat högre än div 2 faktiskt.
Citera
2010-03-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooka - hey
Peter Madach - vad hände ?

Jan Ekholm - Sveriges målvakt i Barcelona-OS '92.

En sökning på honom ger ju knappt ens en träff. Kommer in på SOK:s hemsida.

ANgående Vougt blev han allsvenskans yngste målgörare vid 16 års ålder.
Citera
2010-05-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottten
Borde inte Sedinarna snart nämnas i dessa sammanhang. Tredjekedje-killar som bäst i NHL och inte så värst imponerande när de nu kommit tillbaka till elitserien. Jag får nästan känslan av att de var bättre för fyra år sedan än de är nu.

Ojojoj! Vad fel man kan ha!
Citera
2025-07-08, 16:28
Medlem
Jesper Blomqvist måste nog också nämnas som blev kock istället för världsstjärna i fotboll
Citera
2025-10-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thebeef
Jesper Blomqvist måste nog också nämnas som blev kock istället för världsstjärna i fotboll
Jesper hade en bra karriär med VM brons, SM Guld spel i Manchester United och vann väl även Champions League !?
Bra utfall utifrån hans kvaliteter, han var långt ifrån någon världsstjärna, men fick ändå ut mycket av karriären.
Citera
2025-10-01, 18:18
Medlem
Jag vill lägga till Daniel Berta en gång i tiden en av världens bästa tennisjuniorer sedan bara försvann kan!
Elias Ymer likaså var ett jätte löfte men sedan nästan inget.
Han hst varit 105 a i världen , kvalat in i alla Grand Slam turneringar iofs, men man trodde mycket mer om honom!

I viss mån Angelica Bengtsson också! Tog väl iofs en internationell mästerskaps medalj) inne EM kanske?), blev fyra på VM, och var i en OS final! Så nåt blev hon men inte på den nivå många trodde!

Linn Svahn är också på väg dit, men borde ha många år kvar! En mängd Världscup segrar har hon, och en total andraplats i världscupen. Samt en fjärdeplats på VM inte så dåligt trots alla skador?
Även Frida Westman är på väg dit efter alla skador men är ung än det finns möjligheter att nå långt än!Gundes dotter Julia Svan!

Kanske även golfaren Julia Engström som ju nu inte ens spelar längre!
Tilda Johansson var länge den stora talangen i skidskytte! Gjorde några bra VC resultat vann IBU cupen totalt!
Klarade inte den mentala pressen och har lagt ner elutsstsningen!
Senast redigerad av BHJS 2025-10-01 kl. 18:23.
Citera
2025-10-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag vill lägga till Daniel Berta en gång i tiden en av världens bästa tennisjuniorer sedan bara försvann kan!
Elias Ymer likaså var ett jätte löfte men sedan nästan inget.
Han hst varit 105 a i världen , kvalat in i alla Grand Slam turneringar iofs, men man trodde mycket mer om honom!

I viss mån Angelica Bengtsson också! Tog väl iofs en internationell mästerskaps medalj) inne EM kanske?), blev fyra på VM, och var i en OS final! Så nåt blev hon men inte på den nivå många trodde!

Linn Svahn är också på väg dit, men borde ha många år kvar! En mängd Världscup segrar har hon, och en total andraplats i världscupen. Samt en fjärdeplats på VM inte så dåligt trots alla skador?
Även Frida Westman är på väg dit efter alla skador men är ung än det finns möjligheter att nå långt än!Gundes dotter Julia Svan!

Kanske även golfaren Julia Engström som ju nu inte ens spelar längre!
Tilda Johansson var länge den stora talangen i skidskytte! Gjorde några bra VC resultat vann IBU cupen totalt!
Klarade inte den mentala pressen och har lagt ner elutsstsningen!

Väldigt få av dessa kvalar in i toppen på en stagnerade talanger-lista med tanke på att dom förbättrat/förbättrade sig som seniorer. Några var aldrig ens stora talanger.

Daniel Berta absolut, eftersom han var en juniorstjärna men inte gjorde ett skvatt sen.

Tilde Johansson vore ett bättre namn att lyfta från friidrotten. Där kan vi tala om stagnation när hon var bättre som 18-åring (och supertalang i ordets rätta bemärkelse) än som 24-åring trots hundraprocentig satsning. Många som stagnerar gör det av bristande motivation och att det inte riktigt finns resurser. Märk väl då att det inte är för sent.

Irene Ekelund är nog annars nummer ett på en sådan lista från friidrotten senaste 10-12 åren, med tanke på att hon nästan sprang svenska rekord som 16-åring och efter det aldrig var ens i närheten av det, samt att hon tagit/tog(har väl inte officiellt lagt av) betydligt fler SM-guld som junior än senior.

Sofi Flink och Lisa Gunnarsson är där uppe med Tilde också men i deras fall handlade det om skador och det tycker jag är en delvis annan femma.
Citera
2025-10-01, 20:26
Medlem
Stefan4s avatar
Leksandsfostrade Brynäsbacken Lars Jonsson gick som nr.7 i draften 2000. Det slutade med att han spelade 8 matcher i NHL. Något senior-VM spelade han inte hełler vad jag kan se.

Jonsson utsågs till bästa back i TV-Pucken 1997 och vann ett brons med Småkronorna i U18-VM 2000. Han deltog även i JVM 2002.

https://hockeysverige.se/intervju/karriaren-som-tog-slut-for-tidigt-old-school-hockey-lars-jonsson/

Citat:
Säsongen 2006/07 får äntligen Lars Jonsson chansen till spel i NHL, men inte för Boston Bruins utan för Philadelphia Flyers.
– Det är något av det roligaste jag upplevt. Just att stå i spelartunneln och sedan få kliva ut och titta upp mot läktaren som man tyckte aldrig tog slut. En dröm som gick i uppfyllelse.
– Vi spelade hemma mot Nashville och jag spelade den matchen tillsammans med Denis Gauthier.

Det blev bara 8 NHL-matcher för Lars Jonsson under hans två säsonger i USA. Den mesta tiden tillbringade han i AHL med spel för Philadelphia Phantoms. Fast någon besvikelse över att det inte blev mer NHL-spel känner han inte direkt.
– Nej, besvikelse känner jag inte. Självklart hade jag önskat att det blivit mer. Det var väldigt häftigt att spela där eftersom det är, vad jag tycker, det största du kan uppleva efter OS inom hockeyn.
– Det är mycket som ska spela in och, visst, det går att skylla på många saker som ställt till det och gjort det svårare, men i slutändan handlar det om vad du presterar. Just då var jag till och från bra men även till och från inte lika bra som tränaren önskade. Jag är jätteglad att jag fått spela och uppleva hur det är att spela där borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in