2025-10-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
I den tidigare tråden spekulerades det felaktigt om att klamydia kan visa negativt och sen blossa upp vid en graviditet (vilket inte stämmer) och att Nicci i själva verket smittat Andreas. Sen dök det upp en person som ska vara ex till Andreas (omöjligt att helt bekräfta, men fann den personen trovärdig med tanke på posthistorik etc). Jag citerar:

Det bekräftar också det som sades i podden.

Jag undrar också var det kommer ifrån att Andreas skulle ha testat negativt, jag har inte läst någonstans förutom att folk i tråden säger det. Det låter väldigt konstigt, är nyfiken på om det finns någon substans i påståendet.
Minns också när Onlygodknows dök upp i tråden. Först var hen stenhårt anti-A, pratade om gemensamma vänner och att han varit otrogen mot allt med puls, sen helt plötsligt vände det och personen började försvara A frenetiskt och kasta skit på N (vilket såklart inte behöver utesluta varandra). Efter det påstod hen dessutom att de hade varit tillsammans en kort sväng från ingenstans?

Trots det håller jag ändå med dig om att det finns något lite trovärdigt i personens sätt att skriva även om det är rörigt. Har själv försökt gräva i klamydia-härvan, men helt ärligt inte hittat något av värde, förutom det där citatet (om det nu stämmer). Har väl landat i att det är rätt lönlöst att spekulera mer utan någon form av substans :P

Hade varit kul om personen kunde dyka upp i denna tråden också, kanske har mer info att tillhandahålla
Citera
2025-10-01, 15:34
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Man kan inte umgängessabotera för någon om man har ensam vårdnad, det har vi redan avhandlat här i tråden. Kunskapen om hur saker fungerar i samhället är obehagligt låg här.

Varför påstår du saker som inte är sanna? De fick visst tag i N*cc* i faderskapsutredningen som gjordes av socialnämnden och hon berättar att det är Andr*as som är pappa.

Din kunskap är ännu lägre isåfall, har man ensam vårdnad så kan man fortfarande göra sig skyldig till umgängessabotage då det är barnet man tar i beakting, barnet har rätt till båda sina föräldrar, som förälder har du bara skyldigheter, inga rättigheter.

Sen beror det såklart också på hur avtalet ser ut när ena vårdnadshavaren fick ensam vårdnad. Så ser olika ut från fall till fall, men poängen kvarstår att man KAN göra sig skyldig till umgängessabotage även med ensam vårdnad kring barnet.
Citera
2025-10-01, 15:42
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Din kunskap är ännu lägre isåfall, har man ensam vårdnad så kan man fortfarande göra sig skyldig till umgängessabotage då det är barnet man tar i beakting, barnet har rätt till båda sina föräldrar, som förälder har du bara skyldigheter, inga rättigheter.

Sen beror det såklart också på hur avtalet ser ut när ena vårdnadshavaren fick ensam vårdnad. Så ser olika ut från fall till fall, men poängen kvarstår att man KAN göra sig skyldig till umgängessabotage även med ensam vårdnad kring barnet.

Min formulering blev knasig, det ser jag också. Man kan inte göra sig skyldig till umgängessabotage som ensam vårdnadshavare om det inte finns en annan rättslig förälder till barnet som har rätt till umgänge. För någon som inte är rättslig förälder finns ingen egen talerätt om umgänge.

Andr*as blev rättslig förälder genom dom 1/9 i år, alltså kan N*cc* inte anklagas för umgängessabotage för tiden som ärendet pågick i rätten.
Citera
2025-10-01, 15:47
Medlem
Citat:

Det är ju A och N vi pratar om i tråden så det var väl inte så svårt att räkna ut EXAKT vad BluePony menade? Eller förstod du inte det?
Jag har ju också skrivit hela tiden att N kan inte ”åka på umgängessabotage” just för att jag hela tiden vetat att att A inte har velat bekräfta.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-01 kl. 15:50.
Citera
2025-10-01, 15:49
Medlem
Citat:
Jag sökte lite i den gamla tråden. Var en härva utan dess like. Verkar mest vara en trådsanning och/eller ett obekräftat rykte.

Det första jag hittade är självklart, Millan75, som skriver att produktionen bekräftat att Andr*as varit ”symtomfri” före och efter inspelningen. Hon hävdar senare att det är DjPutte som kommit med informationen.

Länk: (FB) Love Island Sverige (alla säsonger till 2024)

När jag försöker följa det påståendet hittar jag att DjPutte är är den som påstår att Andr*as sagt att han var negativ både före och efter.

Två dagar utspelar sig en konversation mellan några användare som börjar med det här inlägget.

Aragon467 skriver, om N*cc*:
Påstår att A smittat henne som nu ryktas att A ej hade klamydia då han testa sig innan och då dom fick reda på att N hade det”

DjPutte skriver:
Tror dem blev testade innan LI äventyret av produktionen om jag nu kommer i håg rätt det hela!”

Senare skriver Aragon467 detta:
Jepp dom blev testade både före och innan programet A hade ingen klamydia gick han ut med då alla skrev att han var otrogen vilket Nessa skrev sen att det ryktet vara sanna även Nicci att han ej var otrogen
Då börja folk skriva men varför har då N anmält han för smittskyddslagen som det påstås.
Då hävde N på TT om både ena och det andra var då Emil försvara han första gången
Sen efter podden kom det fram att A inte hade symtom därför är hon & Nessa anmälda för förtal”

Hulken52 skriver då detta:
Som fler skriver dom blev testade före och innan A var symtom fri . Folk börja med ett rykte att han var otrogen, vilket ej var sant . Då börja folk lägga ihop 1+1 och fråga varför hon ljuger det var då man blev blockad bla jag som ifrågasatte vad hon & Nessa höll på med . Visa sej sen att A ej haft det och det var därför han kallat barnet horunge och sa att hon kan ta abort”

Ja, alltså huruvida han hade symtom eller inte spelar ju ingen roll. Jag har inte heller kunnat hitta något som styrker att han testade negativt, ni som vet annat får gärna skriva det samt var det kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Minns också när Onlygodknows dök upp i tråden. Först var hen stenhårt anti-A, pratade om gemensamma vänner och att han varit otrogen mot allt med puls, sen helt plötsligt vände det och personen började försvara A frenetiskt och kasta skit på N (vilket såklart inte behöver utesluta varandra). Efter det påstod hen dessutom att de hade varit tillsammans en kort sväng från ingenstans?

Trots det håller jag ändå med dig om att det finns något lite trovärdigt i personens sätt att skriva även om det är rörigt. Har själv försökt gräva i klamydia-härvan, men helt ärligt inte hittat något av värde, förutom det där citatet (om det nu stämmer). Har väl landat i att det är rätt lönlöst att spekulera mer utan någon form av substans :P

Hade varit kul om personen kunde dyka upp i denna tråden också, kanske har mer info att tillhandahålla

Jag fick intrycket av det också. Nä, det är omöjligt att veta. Det enda vi vet är att båda testade negativt innan LI. Historien efter det är att Andreas hade oskyddat samlag efter testet och innan de gick in i huset. Vi kan såklart aldrig veta om någon av dem varit otrogna så länge de inte skulle gå ut med det. Jag är mest nyfiken på det där om att han skulle ha testat negativt, om det bara är ett rykte eller om det stämmer. Jag skulle ju få en helt annan förståelse för att han krävt DNA isåfall.
Citera
2025-10-01, 15:52
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är ju A och N vi pratar om i tråden så det var väl inte så svårt att räkna ut EXAKT vad BluePony menade? Eller förstod du inte det?
Jag har ju också skrivit hela tiden att N kan inte ”åka på umgängessabotage” just för att jag hela tiden vetat att att A inte har velat bekräfta.

Hur ska en som inte är helt insatt i deras liv veta hur faderskapet o dylikt ser ut? Jag följer inte denna tråd. Men kollar tråden ibland. Var isåfall dåligt formulerat av honom/henne.
Citera
2025-10-01, 16:14
Medlem
Citat:
Hur ska en som inte är helt insatt i deras liv veta hur faderskapet o dylikt ser ut? Jag följer inte denna tråd. Men kollar tråden ibland. Var isåfall dåligt formulerat av honom/henne.
Okej, var nästan säker på att du följer tråden och bara hittade en ”lucka” att hugga på. Ber om ursäkt om jag misstog mig på det isåfall !!
Citera
2025-10-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Vad är detta för något? Ska det bli en skvallersida på vad var och en har sagt här inne? Ska man leka detektiv och peka ut några stycken här för att man ej delar samma åsikter? Tror faktiskt inte att någon medvetet har ljugit här inne. Naivt ja kanske, men jag tar för givet att man berättar om det man vet eller hört. Självklart blir det skvaller då detta är en sådan sida som är till för att diskutera.
Ja det diskuteras väl lika mycket nu som innan? Om samma ämnen som alltid ju. Är väl jättebra att det går att reda ut vad som är sant skvaller och falskt skvaller ? Åsikter just kommer man ju alltid ha olika !!
Att skriva att man måste uppge fadern först för att han ska kunna bekräfta är ju inte en åsikt. Att man tycker att det borde vara så är en åsikt.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-01 kl. 16:41.
Citera
2025-10-01, 16:43
Avstängd
Citat:
Nej, vill bara veta vad det finns belägg för och vad som är rykten.
Absolut, det vill väl alla . Men att hela tiden peka ut samma personer i inlägg blir väldigt fel kan jag tycka
Citera
2025-10-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ja, alltså huruvida han hade symtom eller inte spelar ju ingen roll. Jag har inte heller kunnat hitta något som styrker att han testade negativt, ni som vet annat får gärna skriva det samt var det kommer ifrån.

Jag fick intrycket av det också. Nä, det är omöjligt att veta. Det enda vi vet är att båda testade negativt innan LI. Historien efter det är att Andreas hade oskyddat samlag efter testet och innan de gick in i huset. Vi kan såklart aldrig veta om någon av dem varit otrogna så länge de inte skulle gå ut med det. Jag är mest nyfiken på det där om att han skulle ha testat negativt, om det bara är ett rykte eller om det stämmer. Jag skulle ju få en helt annan förståelse för att han krävt DNA isåfall.
Tror även han hade gått ut för längesen med varför krav på DNA var så viktigt isåfall. Och fått förståelse för det.
Citera
2025-10-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Absolut, det vill väl alla . Men att hela tiden peka ut samma personer i inlägg blir väldigt fel kan jag tycka

Inte min mening att peka ut någon, men kan vara bra att veta varifrån uppgifter kommer och så kan de kanske bekräfta om det stämmer eller förklara om de skrivit fel eller menat något annat, så att det inte sprids en massa trådsanningar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Tror även han hade gått ut för längesen med varför krav på DNA var så viktigt isåfall. Och fått förståelse för det.

Jag tänker lite samma, vi får se om någon vet något och vill dela med sig.
Citera
2025-10-01, 17:31
Avstängd
Citat:
Jag sökte lite i den gamla tråden. Var en härva utan dess like. Verkar mest vara en trådsanning och/eller ett obekräftat rykte.

Det första jag hittade är självklart, Millan75, som skriver att produktionen bekräftat att Andr*as varit ”symtomfri” före och efter inspelningen. Hon hävdar senare att det är DjPutte som kommit med informationen.

När jag försöker följa det påståendet hittar jag att DjPutte är är den som påstår att Andr*as sagt att han var negativ både före och efter.

Två dagar utspelar sig en konversation mellan några användare som börjar med det här inlägget.

Aragon467 skriver, om N*cc*:
Påstår att A smittat henne som nu ryktas att A ej hade klamydia då han testa sig innan och då dom fick reda på att N hade det”

DjPutte skriver:
Tror dem blev testade innan LI äventyret av produktionen om jag nu kommer i håg rätt det hela!”

Senare skriver Aragon467 detta:
Jepp dom blev testade både före och innan programet A hade ingen klamydia gick han ut med då alla skrev att han var otrogen vilket Nessa skrev sen att det ryktet vara sanna även Nicci att han ej var otrogen
Då börja folk skriva men varför har då N anmält han för smittskyddslagen som det påstås.
Då hävde N på TT om både ena och det andra var då Emil försvara han första gången
Sen efter podden kom det fram att A inte hade symtom därför är hon & Nessa anmälda för förtal”

Hulken52 skriver då detta:
Som fler skriver dom blev testade före och innan A var symtom fri . Folk börja med ett rykte att han var otrogen, vilket ej var sant . Då börja folk lägga ihop 1+1 och fråga varför hon ljuger det var då man blev blockad bla jag som ifrågasatte vad hon & Nessa höll på med . Visa sej sen att A ej haft det och det var därför han kallat barnet horunge och sa att hon kan ta abort”
Ursäkta men vad är det du vill bevisa med detta och vad är det du får ut av det att du delar andras inlägg ?
Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med du citerar " Det första jag hitta var självklart M*****75 som hänvisar att inlägget kom från D******

Alltså ljög inte hen .
När det gäller dom andra 2 A*****467 och H*****52 så får jag iallafall den känslan att dom skriver utifrån det dom vet.
Precis som du och alla andra i tråden .
Trodde ej heller att man fick skriva om andra användare här inne utan endast om ämnet det berör .
Men tydligen gäller inte detta nu 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in