2025-10-01, 14:32
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Kan vara att hon vill bort från E som nu vågat sätta ner foten och ryta ifrån och inte vara hennes dörrmatta längre och tvinga henne att betala hans del. Han har nog fått "jaga" henne för att få ut sin ersättning. Hon kan inte manipulera varken honom eller de stora barnen längre. Jättebra att någon äntligen vågar gå emot henne för hon har fått bestämma för länge nu och då ska hon bara bort från allt precis som en bortskämd unge. (Exakt vad hon är). Det är ju bra att ha något att skylla på för det ser ju bättre ut för henne.

Exaaakt, jag bekräftar att jag delar din uppfattning i min "kategori 2" inlägg. Så var för sig, kom vi fram till i princip samma sak.
Citera
2025-10-01, 14:36
Medlem
Jag tror mig veta vem det är Linda syftar på.

Fin lägenhet, och som hon säger, hon kommer ha de fyra minsta barnen precis som förut utifrån tidigare upplägg. Så att hon lämnar sina barn är inte sant, hon säger även att det är ändrat lite med barnen efter Eriks önskemål om helger, men hon har dem inte mindre.

Ser inte problemet om hon vill vara i stan någon helg med barnen i lgh, Hampus tog med alla barn till sin nya och de fick bädda ut på golvet till barnen i ett litet hörn då det huset N har är väldigt litet. Alla med mer än 1-2 barn vet att man kan inte ge alla barn eget rum och ofta anpassar sig både en själv och alla barnen till omgivningen så länge de har sin förälder med sig och det kan vara mysigt och roligt att åka iväg och bo lite litet och umgås nära. De har ju större ytor och rum i Strumsund att vara i på skolveckorna.

För övrigt tycker jag Linda gjort en riktigt fin glow up med både vikt, hår och makeup numer, och hon ser mer lugn och glad ut.

Alla kan inte tycka lika, men glöm inte att ni inte vet allt som hänt och jag hade heller aldrig stannat i en by där denna person kan utöva kontroll och bete sig ila.
Citera
2025-10-01, 14:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan

Fin lägenhet, och som hon säger, hon kommer ha de fyra minsta barnen precis som förut utifrån tidigare upplägg. Så att hon lämnar sina barn är inte sant, hon säger även att det är ändrat lite med barnen efter Eriks önskemål om helger, men hon har dem inte mindre.

Ser inte problemet om hon vill vara i stan någon helg med barnen i lgh, Hampus tog med alla barn till sin nya och de fick bädda ut på golvet till barnen i ett litet hörn då det huset N har är väldigt litet. Alla med mer än 1-2 barn vet att man kan inte ge alla barn eget rum och ofta anpassar sig både en själv och alla barnen till omgivningen så länge de har sin förälder med sig och det kan vara mysigt och roligt att åka iväg och bo lite litet och umgås nära. De har ju större ytor och rum i Strumsund att vara i på skolveckorna.

För övrigt tycker jag Linda gjort en riktigt fin glow up med både vikt, hår och makeup numer, och hon ser mer lugn och glad ut.

Alla kan inte tycka lika, men glöm inte att ni inte vet allt som hänt och jag hade heller aldrig stannat i en by där denna person kan utöva kontroll och bete sig ila.

Att du påstår dig TRO att du vet vem, men är för feg säga vem du tänker på är så jävla mycket värre än vad vi andra som är HELT ÖPPNA MED ATT VI INTE VET, MEN SPEKULERAR.

Vi har DESSUTOM den goda smaken att AVSKRIVA vilka vi inte förmodar det är.

Spill the beans, fegis.
Citera
2025-10-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Exaaakt, jag bekräftar att jag delar din uppfattning i min "kategori 2" inlägg. Så var för sig, kom vi fram till i princip samma sak.

Jag tror det är en kombination av kategori 1 och 2. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så är Strömsund en håla, såklart snacket går. Och åsikter åt båda hållen. Vissa försvarar nog L, andra inte. Så absolut att det kan kännas när hon går in på ICA att folk vänder ryggen till.
Men kategori 2 är nog den största anledningen. Att både H och E samt deras anhöriga vänt ryggen till. För nu när E köpt garderob tyder det på att han är beredd att ta barnen mer vilket gör att L blir ännu mer utfryst.

Med det sagt så kan jag förstå L:s känsla men hon får absolut skylla sig själv. Det är hon som gjort att det är så här, ingen annan. Men känslan får hon ha, oavsett vad man själv tycker. Absolut att folk kan gå hårt åt henne men det är som sagt hennes fel. Tycker det är så roligt när folk kommentarer på H:s inlägg om vad han tycker om flashback när alla försvarar han och E just nu.

Man är glad att barnen har såväl H och E som Niklas. Tror verkligen Niklas är den där trygga punkten som barnen behöver, som inte är intrasslad i allt drama.
Citera
2025-10-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Ja många utgifter.
Bil:. Lån, försäkring, skatt och bränsle.
Huset: lån, vatten, avlopp, sopor,
el och försäkringar. Underhåll.
Lägenhet: hyra , försäkring ev. Bredband m.m.
Jag skulle inte välja den lösningen men hon har inget konsekvenstänk alls av sina handlingar. Det kommer inte att gynna henne men förstår man inte det så är det riktigt illa.

Har inte hängt med men förstått att hon köpt ut hus i Strömsund från Erik och nu oxå hyr lägenhet i Östersund och jobbar deltid som städerska. Nåt går inte ihop här.
Citera
2025-10-01, 15:32
Medlem
Jag tror att hon bara säger att det är någon som gör henne något så hon känner sig otrygg. Om det hade vart något så hade det för det första inte vart något att hymla med.
Hon vet nog att folk i byn tycker att hon beter sig underligt så därför tycker hon nog att det känns jobbigt att vistas där bara.
I senaste videon hon la upp sa hon först att dom hade ändrat lite för Erik ville inte ha så mycket helger som han hade haft så nu skulle dom ändra lite. Sen ändrade hon och sa att dom kommer köra på det schemat som dom har gjort hela tiden så inget skulle bli annorlunda. I vilket fall som helst så kommer barnen knappt vara hos henne.
Hon har säkert träffat nån gubbe så nu kanske hon skaffade lägenheten för att ha närhet till honom och ska se om han kan bli nästa dörrmatta till huset eller om dom flyttar till något gemensamt och säljer huset då.
Det finns ingen rimlig förklaring till varför man bosätter sig i en etta flera mil från sina barn/skola/fritidsaktiviteter annars.
Jag tror snarare att det är hon som har tappat kontrollen än att det skulle vara någon som försöker kontrollera henne.
Citera
2025-10-01, 17:11
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan

Nej, det "vet" inte alla med 1-2 barn. Normala föräldrar gör allt man kan för att ge sina barn egna utrymmen där dom kan vara ifred.
Citera
2025-10-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Nej, det "vet" inte alla med 1-2 barn. Normala föräldrar gör allt man kan för att ge sina barn egna utrymmen där dom kan vara ifred.

Tänker också att det är rätt stor skillnad på att inte ha ett eget rum, och att inte ens ha en egen säng utan behöva dela med sina syskon 😑
Citera
2025-10-01, 18:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Jag tror det är en kombination av kategori 1 och 2. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så är Strömsund en håla, såklart snacket går. Och åsikter åt båda hållen. Vissa försvarar nog L, andra inte. Så absolut att det kan kännas när hon går in på ICA att folk vänder ryggen till.
Men kategori 2 är nog den största anledningen. Att både H och E samt deras anhöriga vänt ryggen till. För nu när E köpt garderob tyder det på att han är beredd att ta barnen mer vilket gör att L blir ännu mer utfryst.

Med det sagt så kan jag förstå L:s känsla men hon får absolut skylla sig själv. Det är hon som gjort att det är så här, ingen annan. Men känslan får hon ha, oavsett vad man själv tycker. Absolut att folk kan gå hårt åt henne men det är som sagt hennes fel. Tycker det är så roligt när folk kommentarer på H:s inlägg om vad han tycker om flashback när alla försvarar han och E just nu.

Man är glad att barnen har såväl H och E som Niklas. Tror verkligen Niklas är den där trygga punkten som barnen behöver, som inte är intrasslad i allt drama.

Verkligen, tack och lov barnen har H & N + E.

Det jag menar talar emot KATEGORI 1 är att det inte är något nytt eller akut under solen. För självklart finns det att vraka och välja från efter 10 år som Polyfamiljen, flerbarnsfamilj, företagare och kändisar. Jobbigt, trist, stör vardagen. Även för H och för E.

Så att effekten kommer just NU, som i att HON måste flytta till Östersund - det är mest troligt en konstrution som passar Lindas narrativ.
Citera
2025-10-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Verkligen, tack och lov barnen har H & N + E.

Det jag menar talar emot KATEGORI 1 är att det inte är något nytt eller akut under solen. För självklart finns det att vraka och välja från efter 10 år som Polyfamiljen, flerbarnsfamilj, företagare och kändisar. Jobbigt, trist, stör vardagen. Även för H och för E.

Så att effekten kommer just NU, som i att HON måste flytta till Östersund - det är mest troligt en konstrution som passar Lindas narrativ.

Det som kan vara nytt är det som skett senaste månaderna. Men ja, det är mycket som talar mer för kategori 2 men att 1 kan vara en bidragande orsak.

Och att det är mest en svepande ursäkt från L är det troliga. Det lilla att E satte ner foten gör att hon måste fly. Som att det kommer hjälpa att dra in till Östersund. Det är nog inte direkt så hon är okänd där heller. Det är trots allt bara 10 mil. Absolut att färre har koll på henne men folk vet nog om henne. Borde stått i lokaltidningar om de om inte annat.

Men någonstans är kanske det här det bästa för barnen, de får en trygg och stabil uppväxt hos E och H+N med korta besök hos L där L inte kan påverka de lika mycket. Tror ingen av barnen vill ha kontakt med henne egentligen.
Citera
2025-10-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess

Okej, kom tillbaka när du har 5 barn eller mer och de inte behöver dela rum och du är ensamstående.
Citera
2025-10-01, 19:36
Medlem
Nu är Hampus senaste vlogg nerlusad med massa kommentarer om Linda och hennes bravader. Likaså anklagelser att det är hans dotter som stalkar Linda. Herregud vilken cirkus 🤓🍿
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in