Det kan absolut behövas. Men vem ska starta det? Att göra ett sådant anonymt forum för 100 användare är trivialt. Det är när du ska skala upp det till Flashbacks trafikmängd som det blir problematiskt.
Och får du inte dit en stor mängd folk kommer det bara bli en enda stor ryggdunkarklubb som tävlar i hur ofta man kan säga neger, samt pratar om hur pk Flashback är för att man inte får säga neger där och att det är så skönt med ett forum där man får säga neeeeeeeeeeeeeeger.
Naturligtvis kommer detta inte att locka någon större mängd seriösa skribenter, så det kommer förmodligen stanna vid den ryggdunkarklubben. Några få flashbackare kommer hitta dit och testa, men snabbt fly fältet då de anser att det är viktigare med seriösa diskussioner än att få säga neger. Visst, jag tycker själv att det är tråkigt att samhället är så känsligt, men om det bara handlar om att få säga neger eller inte så är det inte en strid jag är beredd att ta. I synnerhet inte eftersom de enda jag skulle ha på min sida är ett jävla pack som jag inte sympatiserar med i en enda fråga utom att det faktiskt borde vara tillåtet att säga neger.
Citat:
Ursprungligen postat av
CooolaFlickan2014
Neger är definitivt ett elakt ord. Svarting väldigt nedvärderande och hatiskt.
Det är lustigt att 99% av de som tycker neger är ett neutralt ord också ogillar negrer och tycker de ska utvisas. Vilket sammanträffande.
Ska man resonera som dem så är ju "idiot" inte heller nedvärderande. Det är ju bara en medicinsk term på folk med väldigt låg IQ och det behöver ju inte vara negativt att påpeka det. Det är ju bara en siffra som alla andra, som att säga att någon är kort. Autism deluxe.
Och så alla dessa efterblivna jämförelser med andra språk, precis som att det skulle ha någon bäring. Det är ett annat språk.
Självfallet bör man få använda ordet, men att påstå att det är ett neutralt ord är bara helt jävla efterblivet.