• 1
  • 2
2025-09-30, 11:59
Avstängd
Jag har skapat en tråd där jag jämför olika etniciteters arbetsmoral och disciplin, den står nu under utredning för hets mot folkgrupp. Jag beskrev där romer som det de själva kallar sig, zigenare. Och jag beskrev svarta som negrer, vilket de också ofta kallar sig.

Det känns som att Flashback börjar bli mer PK och att det har blivit för stort, för många individer använder det som inte borde använda det. De börjar applicera sina pk fasoner de hämtat från mainstreammedia och inom samhällets censurkultur på forumet, anmäler saker konstant. Vi har även den uppmärksammade rättegången mot Flashbacks grundare där man från samhällets sida försöker komma åt forumet. I fallet med grundaren var det en person som hade skickat in en anmälan, en liten ängslig nolla som inte har nått liv och måste hacka ner på andra.
Det känns som att forumets moderatorer i och med detta blivit mer nojiga och restriktiva.

Har Flashback blivit för PK? Behöver vi ett nytt Flashback som verkligen tillåter yttrandefrihet och står upp för yttrandefriheten? Och hur kan man göra för att juridiskt kringgå svenska svenska lagstiftare så att man inte behöver anpassa sig till förtryckare av yttrandefriheten?
Citera
2025-09-30, 12:01
Medlem
Ganonitos avatar
Förlägga servrarna utomlands och låta ägarna vara anonyma. Det är allt som behövs.
Citera
2025-09-30, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Förlägga servrarna utomlands och låta ägarna vara anonyma. Det är allt som behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Finns ingen yttrandefrihet på Flashback det är borta numera är det hets mot folkgrupp om man benämner en svarting för neger.

Vi ser även hur hela subforum har försvunnit, exempelvis Mondo/Gore.
Citera
2025-09-30, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Varför görs det inte då? Vill man inte ha absolut yttrandefrihet från "ledningen"?
Citera
2025-09-30, 12:19
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Vi ser även hur hela subforum har försvunnit, exempelvis Mondo/Gore.
Du hittar säkert massa mondo i filmforumet.
Citera
2025-09-30, 12:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Varför görs det inte då? Vill man inte ha absolut yttrandefrihet från "ledningen"?

Bra fråga. Lathet kanske. De sitter hellre och hoppas på att lagen ska ändras, vilket den inte kommer att göra inom överskådlig framtid då samtliga riksdagspartier inklusive SD är för den.
Citera
2025-09-30, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du hittar säkert massa mondo i filmforumet.

De borde inte ha tagit bort det som subforum. Det fanns en pk anledning till att de gjorde det. Jag har även postat klipp därifrån och försökt diskutera i andra forum, men trådarna har plockats ner. Misstänker att de inte vill ha såna klipp alls mer på forumet då det blivit för mainstream.
Citera
2025-09-30, 12:24
Medlem
Klas-Vegass avatar
Flashback har inte blivit pk men, man märker hur feminiserade män blivit.

Rätt uppenbart hur män tagit efter kvinnor och försöker ta heder och ära av folk genom att kalla dom "slampa" (bara byta ut ordet till valfritt skällsord). Men man är allt för feminiserad för att ens förstå att det funkar inte på män som får sitt värde genom meriter tex genom att kunna saker.

Det spelar ingen roll vilket ord man kallar "negrer" då det är negativt att vara "neger". Vilket ord man än väljer istället kommer över tid att bli ett skällsord.
Inte beroende på hudfärgen (västindien har väl fler miss world än några andra) utan pga anti-socialt beteenden.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-09-30 kl. 12:27.
Citera
2025-09-30, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du kan säga ordet men det kan sluta illa för dig om du gör det om man säger så. Men visst, säg du ordet.

Jag märker att det går illa då forumet raderar trådar och utreder en för hets mot folkgrupp.

Det är ju det vi diskuterar här nu. Att detta forum börjar förvandlas till Aftonbladets kommentarsfält. Och då kanske det är dags med nått nytt? För då har ju det Flashback som en gång skapades för att stå i kontrast till allt pk spelat ut sin roll?

Vad kommer här näst? Forumet har fundamentalt förändrats sedan alla jävla ängsliga woke människor började hitta hit och de började referera till Flashback i mainstreammedia. Jag gillar inte utvecklingen.
Citera
2025-09-30, 12:35
Medlem
Ghastens avatar
Tänkt på det själv. Blivit så pk och tråkigt helt klart. Men kostar väl en del att starta något liknande med
Citera
2025-09-30, 12:38
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Jag märker att det går illa då forumet raderar trådar och utreder en för hets mot folkgrupp.

Det är ju det vi diskuterar här nu. Att detta forum börjar förvandlas till Aftonbladets kommentarsfält. Och då kanske det är dags med nått nytt? För då har ju det Flashback som en gång skapades för att stå i kontrast till allt pk spelat ut sin roll?

Vad kommer här näst? Forumet har fundamentalt förändrats sedan alla jävla ängsliga woke människor började hitta hit och de började referera till Flashback i mainstreammedia. Jag gillar inte utvecklingen.
Många så kallade PK-människor är ju faktiskt värre än detta forum. Se på Palestindemostranterna utanför riksdagen varje dag, där har du ett hot med PK i ryggen. Inte att puckon som användaren hemligakaptenen skriker neger på fyllan i lokaltrafiken och får sova ruset av sig för 50-11 gången.
Citera
2025-09-30, 12:47
Medlem
Fantens avatar
Vilken unik frågeställning. Det är verkligen första gången den dryftats och har verkligen inte ältats sen 2002. Argumentet är precis lika unika som frågeställningen.

(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in