2025-09-30, 01:07
Medlem
pn222jws avatar
Nu är du i en utåtriktad extrovert livsetapp - om 10 år kommer du att prioritera kvalitativa relaltioner. Vill man vara monogam (när man träffat någon) så måste man ju sluta söka sexuellt, men som vi lever våra moderna liv är det svårt.
Citera
2025-09-30, 02:45
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Ja, det är väldigt dum att stressa. 2 saker ska man aldrig stressa med

1. Kärlek
2. Minns inte den andra 😅

En souffle. Du kan aldrig stressa upp en souffle
Citera
2025-09-30, 07:34
Medlem
Incendios avatar
Stressa är sällan bra. Men tänk ut vad det är du vill ha, är det kvalité eller kvantitet? Är det kvalité du vill ha så måste du vara aktsam och noggrann i dina val.
Citera
2025-09-30, 09:32
Avstängd
Staffearas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsenrobban
Hej,
Jag är 21 år och har haft några flörtar här och där, men aldrig varit i en relation längre än sex månader. Efter min senaste relation, som gjorde ganska ont, valde jag att fokusera på mig själv och tro att saker och ting skulle lösa sig när tiden var rätt.

Just nu jobbar jag, tränar och har några hobbys, men jag känner att något saknas. Jag saknar det sexuella livet och den där känslan av närhet som jag haft i tidigare relationer. Jag skulle verkligen vilja hitta tillbaka till det.

Min största oro är att jag ska hamna i en rutin där jag bara jobbar, tränar och går i cirklar. Jag vill inte känna mig isolerad eller som att jag missar något viktigt, jag vill kunna vara social och inte bli fast i en bubbla.

När det gäller dejtingappar känner jag att det inte är lika lätt längre. Förut kunde jag gå på flera dejter i veckan, men nu känns det som om det är ganska dött. Kanske för att många appar nu försöker få en att betala för att få tillgång till fler funktioner?

Jag undrar vad andra tycker om detta. Hur borde jag tänka kring dejting och relationer när man är i den här fasen av livet?

Har du testat Grindr?
Citera
2025-09-30, 09:42
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag undrar vad andra tycker om detta. Hur borde jag tänka kring dejting och relationer när man är i den här fasen av livet?

Nu är jag gubbe, men jag har erfarenhet.

Mitt råd är att inte noja över relationer. Det är avtändande med människor som har bråttom att träffa någon.

Däremot bör du fundera på vad du bidrar med till andra. Jag pratar inte om att gymma och spara pengar (vilket förstås också är viktigt), utom om huruvida du är intresserad av andra människor, och om du bryr dig om andras väl och ve. Det vill säga huruvida du är social. DET är viktigt för kvinnor.

Det som verkligen kan bli ett problem, är när du är 35 år, har pengar, fin bil och tränar - och har en generell fuck you-attityd till allt och alla. Det är så vanligt för killar idag att de utvecklar resentiment och bitterhet, vilket gör dig helt ointressant för kvinnor.

Kort sagt - är du en bra, trevlig, rolig och bildad person så är du ett kap. Då behöver du bara vara uppmärksam på när intresse finns. Dumpa idéer om att du "förtjänar" saker, att kvinnor är horor eller att världen är orättvis.
Citera
2025-09-30, 09:48
Medlem
Fantens avatar
Lev det liv som du vill leva. Tids nog så kommer du, av till synes en ren slump ramla över någon som vill dela det livet med någon.
Citera
2025-09-30, 10:17
Medlem
Inget blir bättre av att stressa om man inte har väldigt bråttom att ta dåliga beslut.
Citera
2025-09-30, 10:18
Medlem
halaltarzans avatar

Bra där korven.

Dock kan man ju naturligtvis bli träffad av amors pilar även som ung, men ha absolut i bakhuvudet att du bara är ung en gång.
Citera
2025-09-30, 11:42
Bannlyst
Det är dumt att stressa över överhuvudtaget. Det är skitnice att ligga i sängen och slippa alla människor
Citera
2025-09-30, 11:56
Medlem
styckets avatar
Problemet är att du inte vågar vara dig själv och istället för att vara intim med dig själv (inte runka utan följa dina högsta drömmar) så känner du dig tom inombords och egentligen vill ta en runka (eller ett knull) för ett dämpa din känsla av att vara vilsen i livet inte riktigt mål eller riktning. Kompassen är i ditt hjärta broder kvinnorna vill du ha för du mår dåligt och är tråkig som resultat. Ett tråkigt liv för du levt dom en fegis. Inget illa menat.
Citera
2025-09-30, 12:26
Medlem
Citat:
Hej,
Jag är 21 år och har haft några flörtar här och där, men aldrig varit i en relation längre än sex månader. Efter min senaste relation, som gjorde ganska ont, valde jag att fokusera på mig själv och tro att saker och ting skulle lösa sig när tiden var rätt.

Just nu jobbar jag, tränar och har några hobbys, men jag känner att något saknas. Jag saknar det sexuella livet och den där känslan av närhet som jag haft i tidigare relationer. Jag skulle verkligen vilja hitta tillbaka till det.

Min största oro är att jag ska hamna i en rutin där jag bara jobbar, tränar och går i cirklar. Jag vill inte känna mig isolerad eller som att jag missar något viktigt, jag vill kunna vara social och inte bli fast i en bubbla.

När det gäller dejtingappar känner jag att det inte är lika lätt längre. Förut kunde jag gå på flera dejter i veckan, men nu känns det som om det är ganska dött. Kanske för att många appar nu försöker få en att betala för att få tillgång till fler funktioner?

Du ta det lugnt du är 21 år . Njut av livet tröna utbilda dig eller något. Ut och res träffa vänner. . Ha ett gott sexliv men skydda dig bara så kommer det gå galant skall du se.
Spaea lite pengar till äldre dagar med
Citera
2025-09-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Problemet är att du inte vågar vara dig själv och istället för att vara intim med dig själv (inte runka utan följa dina högsta drömmar) så känner du dig tom inombords och egentligen vill ta en runka (eller ett knull) för ett dämpa din känsla av att vara vilsen i livet inte riktigt mål eller riktning. Kompassen är i ditt hjärta broder kvinnorna vill du ha för du mår dåligt och är tråkig som resultat. Ett tråkigt liv för du levt dom en fegis. Inget illa menat.

Tack för feedbacken! Men hur vet du att jag inte runkar? Skulle det lösa problemet från din synvinkel? Relation är ju en annan grej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in