2025-09-29, 19:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
M och KD kommer inte ha några problem. L kanske väljer att byta plats med SD.
Detta har jag helt klart missat. Var har UK sagt något liknande. Sista jag hörde var att "vi kan inte bilda regering med Sd då vi har diametralt olika visioner för Sverige. Samarbeta i frågor där vi tycker lika ska man göra med alla partier".

Min fråga är inte retorisk, jag har tagit en paus från politik i flera år nu och nyligen återvänt till politiska forum.
Citera
2025-09-29, 19:47
Medlem
goofers avatar
S utspel om tvångsblandning kommer givetvis inte falla i god jord hos deras väljare om de håller fast vid det när det är dags för val.

SDs framgångar beror säkert på att den hårda kriminalpolitik som nu genomförs bär SDs signum.
Citera
2025-09-29, 19:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
S utspel om tvångsblandning kommer givetvis inte falla i god jord hos deras väljare om de håller fast vid det när det är dags för val.

SDs framgångar beror säkert på att den hårda kriminalpolitik som nu genomförs bär SDs signum.
Jag tror tvärtom att S väljare ser fram emot att få flytta till Djursholm och Mölle.
Citera
2025-09-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Ja, SD har ju ökat flera månader på rad. Kan det vara rädslan för att få uppsmackat hyreshus i villaidyller som lett till att de får mer röster. De flesta vet väl SDs inställning i frågan. De är knappast för tvångsblandning. Sen är det väl så att de tar röster från övriga Tidöpartier. Bara en tanke. Bodde jag i ett villaområde med villor 6-15 miljoner eller mer, så vill jag förmodligen bevara områdets karaktär. Stort komplex mitt i området med bidragstagare och lågavlönade drar väl ner värdet direkt nån, några miljoner.

Jag tror det gör det. Är själv så trött och besviken på svensk politik att jag övervägt att inte rösta i nästa val.

S tvångsblandninsgprojekt gör det dock nödvändigt att gå och rösta på SD.

S vill alltså på riktigt bygga hyresrätter i de välfungerande villakvarteren. Och fylla dem med somalier.
Det är ingen överdrift att konstatera: de vill förstöra våra liv.

Så ja, jag tror det har bidragit starkt till SD:s nuvarande medvind.
Citera
2025-09-29, 22:29
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Moderaternas nya anti-Israeliska linje kan kanske också ha spelat in, då SD verkar inte minst ha växt på deras bekostnad. Möjligtvis är folk kanske inte värst heta för Israel, men många avskyr verkligen Hamas och andra terroristgrupper, samt äcklas av deras pro-palestinska hejarklack av vänsterextrema och islamister, som överallt förpestar vår tillvaro.

Nja sionismen är snarare ett sänke för SD nu och värre kommer det bli, visst svansen som köper vad som helst är kvar men även gubbarna på golvet 60+ har tystnat med hamas snacket nu
Citera
2025-09-29, 22:58
Medlem
machinemans avatar
Att (S) har som ambition att göra hela Sverige till ett enda stort ghetto torde skrämma alla människor med förmåga till logiskt tänkande. Inklusive nysvenskar som lyckats distansera sig från ghetton.
Citera
2025-09-29, 23:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag tror det gör det. Är själv så trött och besviken på svensk politik att jag övervägt att inte rösta i nästa val.

S tvångsblandninsgprojekt gör det dock nödvändigt att gå och rösta på SD.

S vill alltså på riktigt bygga hyresrätter i de välfungerande villakvarteren. Och fylla dem med somalier.
Det är ingen överdrift att konstatera: de vill förstöra våra liv.

Så ja, jag tror det har bidragit starkt till SD:s nuvarande medvind.
Det är bara att vara tacksam över att S vill göra integrationen till en valfråga.
Citera
2025-09-30, 05:52
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror tvärtom att S väljare ser fram emot att få flytta till Djursholm och Mölle.
Gråsossen, den vanligaste s-väljaren är en svensk pensionär som utåt sett är för de stackars invandrarna
men som privat inte alls vill bo nära dem.

Tyvärr kommer dessa imbeciller ändå rösta på S, men jag tror de som velar i politiken mycket väl kommer inse att tvångsblandning kommer drabba medelsvenson och hans barn riktigt hårt och därför byter parti.

SD kommer bli den stora vinnaren om S går vidare med förslaget.

Sen tror jag gemene svensk nu myser när man läser att permanenta upphållstillstånd återkallas och det blir tal om att kriminella faktiskt kommer att få lämna landet för gått, det kommer ge röster åt högersidan.
Citera
2025-09-30, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Detta har jag helt klart missat. Var har UK sagt något liknande. Sista jag hörde var att "vi kan inte bilda regering med Sd då vi har diametralt olika visioner för Sverige. Samarbeta i frågor där vi tycker lika ska man göra med alla partier".

Min fråga är inte retorisk, jag har tagit en paus från politik i flera år nu och nyligen återvänt till politiska forum.

UK har inte sagt det rakt ut. Men jag tycker att man kan utgå ifrån att de kommer att mjukna på den punkten. SD har tydligt sagt att de antingen ska sitta i nästa regering eller gå i opposition. Finns ingen anledning att inte tro dem med tanke på att de anpassat sig i mängder av viktiga frågor för att sikta på att kunna vara med och bilda regering. M vill ha regeringsmakten och har mycket mer att förlora på att avstå den än att släppa in SD i regering. M skulle riskera ett riktigt stort väljartapp om de släpper fram en sosseregering bara för att de inte vill ha med SD i regeringen när de nu har ett samarbete där SD så sott som sitter i regeringen.
Citera
2025-09-30, 07:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Ja, SD har ju ökat flera månader på rad. Kan det vara rädslan för att få uppsmackat hyreshus i villaidyller som lett till att de får mer röster. De flesta vet väl SDs inställning i frågan. De är knappast för tvångsblandning. Sen är det väl så att de tar röster från övriga Tidöpartier. Bara en tanke. Bodde jag i ett villaområde med villor 6-15 miljoner eller mer, så vill jag förmodligen bevara områdets karaktär. Stort komplex mitt i området med bidragstagare och lågavlönade drar väl ner värdet direkt nån, några miljoner.

SD:s ökning beror på M:s misslyckanden. Uffe och co är inte omtyckta och då går M-väljare över till SD. Högersidan har dock ett stort problem och det är L. Åker L ut vid nästa val pekar allt på att S och co kommer bli störst.
Citera
2025-09-30, 07:40
Medlem
Som jag uppfattar det är en det en intern migration av borgerliga väljare som gillar SD istället för M eller KD så det beror nog främst på svårigheter för regeringen att leverera det väljarna vill ha och förväntar sig.
Citera
2025-09-30, 07:47
Medlem
Jag tror tvångsblandningen, samt palestinaaktivisterna från vänsterhåll har hjälpt till ganska rejält.
Vem vill liksom ha tvångsblandning när det faktiskt har förekommit innan i historien och är det som lade grunden till förorten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in