2025-09-29, 19:02
Medlem
Växjö har inga fans verkar det. Räknade till max 20-25 personer på bortastå i lördags. Löning och lördag, men icke! Vipers hade inte match då. Snåla bönder!
Senast redigerad av Palkranen 2025-09-29 kl. 19:04.
Citera
2025-09-29, 20:51
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Agree! Jag har haft säsongskort och följt mitt lag på plats i närmare trettio år. Inte följer jag dem på sociala medier för det. Vad är vitsen med det? Vadå "följer"? Vad innebär det? Dessutom använder jag inte sociala medier öht. Förutom att vara här då.

Jag har fortfarande säsongskort men åker inte på alla matcher numera pga bl a jobb och avstånd.

Jag hade säsongskort o sittplats i 15 år, numera är jag på plats några gånger per år... Gillar studiosändningarna o tjafset här på forumet.
Gillar inte direkt att 50% av publiken numera har matchtröjor och svingar halsdukar som i NHL vid mål...
Citera
2025-09-29, 21:09
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Växjö har inga fans verkar det. Räknade till max 20-25 personer på bortastå i lördags. Löning och lördag, men icke! Vipers hade inte match då. Snåla bönder!

Inga Fans nej
Däremot verkar gruppboendet ha 2 forumskribenter här. Utan humor utan klass.
Ingen ide att svara dem, den ena har förpestat förumet med sina mindervärdkomplex i flera år.. Bästa laget, bästa köpelaget, BÄSTA (sämsta) ungdomsorganisationen.

Bästa att låta han sitta på parkbänken o säga Vi e bäst på ALLT
Citera
2025-09-29, 22:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Vad tror vi, kommer Lennström spela för LHC i morgon mot sitt gamla lag? Sist hette det ju att han tränar för sig själv. Har varit avstängd sen mötet med Skellefteå och har inte kommit upp i nivå innan dess.

F.ö. flera spännande möten i morgon. Ska HV förlora igen, den här gången mot Leksand? Hur ska det gå för Brynäs borta mot Frölunda? Ska Örebro lyckas ta poäng hemma mot Djurgården? Frågorna är många.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-09-29 kl. 22:34.
Citera
2025-09-29, 23:00
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Inga Fans nej
Däremot verkar gruppboendet ha 2 forumskribenter här. Utan humor utan klass.
Ingen ide att svara dem, den ena har förpestat förumet med sina mindervärdkomplex i flera år.. Bästa laget, bästa köpelaget, BÄSTA (sämsta) ungdomsorganisationen.

Bästa att låta han sitta på parkbänken o säga Vi e bäst på ALLT

Lakers var inte bäst när de gick upp, men ganska snart efter det. Sedan har de bara rullat på och bönder och andra har inte accepterat det än. Plastklubbar, kommundopade klubbar, plastfans och arenakravet fick alla kapitulera inför Lakers framgång. Nu sitter det lite bittra gubbar här och muttrar om lite allt möjligt.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-29 kl. 23:24.
Citera
2025-09-29, 23:11
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vad tror vi, kommer Lennström spela för LHC i morgon mot sitt gamla lag? Sist hette det ju att han tränar för sig själv. Har varit avstängd sen mötet med Skellefteå och har inte kommit upp i nivå innan dess.

F.ö. flera spännande möten i morgon. Ska HV förlora igen, den här gången mot Leksand? Hur ska det gå för Brynäs borta mot Frölunda? Ska Örebro lyckas ta poäng hemma mot Djurgården? Frågorna är många.

Är han spelklar ser jag inte varför han inte skulle spela. Linköping måste få igång honom och vad har de att förlora. Varför skull han inte spela? När det gäller Linköping, så undrar jag mer, om tränaren har laget med sig. Med en sportchef som klampar in på hans kontor. Tycker han låter så osäker i intervjuer, men det kan vara en synvilla.

By the way, fina 8-0 mot Modo.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-29 kl. 23:18.
Citera
2025-09-29, 23:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är han spelklar ser jag inte varför han inte skulle spela. Linköping måste få igång honom och vad har de att förlora. Varför skull han inte spela?

By the way, fina 8-0 mot Modo.
Ser att Corren skrev tidigare i dag att han är spelklar och har tränat på is, så han är nog med i morgon.
Jag vet inte, tycker att det funnits frågetecken kring formen och vet att det pratats om att bänka spelare som en spark i arslet på laget, men nu verkar det ju vara andra som hamnar utanför i stället.

Yes, den karamellen fick man suga på i helgen.

Edit: Osäker på om "Musse" har laget med sig. Det visar sig inom kort.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-09-29 kl. 23:20.
Citera
2025-09-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Sen är det kanske inte så konstigt när lagen spelar i Sveriges två största städar. Frölunda är väldigt själva på västkusten också. Jag jobbar i hela Sverige och det känns nästan som de har fans från Strömstad ner till Halmstad. Såklart har andra lag fans i hela Sverige också men det känns mer självklart att bli frölundait om man bor västkusten. Jämför om du åker sträckan Karlstad - Jönköping där finns nästan ett elitlag var tiondemil.
Tja eller inte..Frölunda har väl mindre än 15 mil till Jönköping och ungefär lika långt ner till Ängelholm och sedan lite längre till Växjö, sedan 5 mil till Malmö så din teori håller inte riktigt.
Citera
2025-09-30, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Följare på sociala medier är inte Fans...möjligtvis en lightprodukt av fans. Man följer ett lag lite grand.
Fans ser matcherna. Håller på laget i vått o torrt.
Lag som fyller sin arena trots en längre förlustperiod är riktiga fans.
Så Frölunda som hade 25 fulla arenor i rad har inga riktiga fans? Så följare på nätet är inga fans? Lever du kvar på 80-talet eller något?
Citera
2025-09-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
För att inte tala om Lakers, som är helt omringade av elitklubbar. Växjö har dessutom haft 2 klubbar i högsta serien, vilket är imponerande. Men har aldrig fattat varför Frölunda, Karlstad eller Hv71 tycker de är något, om en nykomling som Lakers kan gå upp och ta över scenen totalt. Hade Kalmar, Nybro eller Gislaved tagit sig upp i Shl, tagit över efter Lakers så hade jag varit extremt imponerad av det. Samtidigt varit missnöjd med Lakers agerande. Det är något helt annat än om etablerat lag som Lakers tar sitt 5 guld på 10 år.
Nu har väl Växjö minst fans i Sverige! Inte ens fullt på Slutspels-matcherna.....
Citera
2025-09-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Lakers har ju inte supermånga fans. Men de har ju inte heller de förutsättningar som Frölunda har.
Småland har varit väldigt driftiga med många lag i de två högsta serierna.
HV71, Växjö, Oskarshamn, Nybro, Kalmar, Troja-Ljungby, Vimmerby.

Där har Göteborg ett och annat att lära. Men de är otroligt fega och vågar inte starta upp ett satsande lag i Sveriges näst största stad och låter ALLT gå via Frölunda. Sen har de mage att skryta.
Ska Frölunda starta upp ett annat lag i Gbg? Varför då? Finns många lag i div 1 och 2 i regionen redan.
Citera
2025-09-30, 06:47
Medlem
Har Luleå de sämsta fansen i hela Sverige alla kategorier? Som de skämmer ut sig.

Finns namnen på stolpskotten?
Åtal borde väckas om ett tag?
Avstängning från arenorna?

Alltså, hur tror de att de ska klara sig undan, när alla har mobiltelefoner med kamera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in