Kan du förklara varför du och väst inte bryr er om Sudan istället?
Seriöst? Det låter på ditt inlägg som om det finns ett krig i världen och ett lidande när ni lätt hade kunnat gå runt och skrika er hesa för barnen i Sudan istället.
Eller alla offer för IS. Eller alla offer för det brutala, dödliga våldet från myndigheter mot civila i Iran.
Osv.
Om du bott i Iran, och du blivit torterad eller din lillasyster slagits ihjäl av polisen för att hon använt sin röst, hade du velat att hela västvärlden betett sig som att din lillasyster och hela ditt land var oviktigt och att det bara finns en plats i hela världen som betyder någonting?
Ukraina också, ser inte ett enda demonstrationståg för alla Ukrainska barn som kidnappats och placerats ut i olagliga ryska fosterhem.
Är det en officiellt hållning? Eller vill du jag ska dra upp (igen) vad Israeliska politiker sagt?
Det är irrelevant vad israeliska politiker säger för de är inte i position att ge efter. Israel behöver inte ge palestinierna en stat, så det är där bollen ligger. Israel kan säga vad de vill för de har vunnit samtliga krig som palestinierna startat.
Det är irrelevant vad israeliska politiker säger för de är inte i position att ge efter. Israel behöver inte ge palestinierna en stat, så det är där bollen ligger. Israel kan säga vad de vill för de har vunnit samtliga krig som palestinierna startat.
Menar du att det inte spelar någon roll vad Israeliska ministrar säger? Men när någon random person i ett youtube klipp hävdar något så ska man ta det på allvar?
Menar du att det inte spelar någon roll vad Israeliska ministrar säger? Men när någon random person i ett youtube klipp hävdar något så ska man ta det på allvar?
Ja precis. Israel får säga precis vad de vill för det är inte Israel som ska bevisa någonting här. Frågan är varför Israel ska lita på att Fatah kommer deradikalisera palestinierna.
Ja precis. Israel får säga precis vad de vill för det är inte Israel som ska bevisa någonting här. Frågan är varför Israel ska lita på att Fatah kommer deradikalisera palestinierna.
FN ns oberoende folkmords kommission håller inte med dig! Dom håller minst tre personer ansvariga för folkmord pga vad dom sagt om Palestinier.
Det betyder ingenting i sammanhanget. Israel behöver inte ge palestinierna en stat oavsett vad israeliska politiker påstår.
Behöver och behöver. Deras problem kommer ligga i att dom blir en pariastat som helt hamnar utanför dom gemensamma samfunden. När dom ekonomiska sanktionera börjar ge effekt kommer ekonomin till sist krascha och dom tvingas mer eller mindre till eftergifter.
Lutar åt att hamas säger nej även till detta fredsförslag.
Israel har accepterat alla rimliga fredsförslag och hamas vägrar fred och släppa gisslan 🤮.
Bomba gaza hårdare och jaga hamas i alla andra länder även hamas runkarna här borde utvisas och fångslas i Israel för terrorism
är du en kristen Sverigepatriot eller en ateistisk/judisk Israelpatriot? Dags att bekänna färg och alla Netanyahu-IDF entusiaster här och reda upp eran relation med Gud och den av Gud givna nationen ni som förmodade svenskar tillhör.
Ni som tycker att "vi ska inte bry oss om Gaza", hur hade ni velat bli behandlande i liknande förhållande, t.ex. om främmande makt sönderbombade och sedan fördrev befolkning, plus orsakade svält och dess politiker diskuterade på annektera delar eller hela landet, samt att fördriva oss svenskar till någon grannland?
Har ni satt er i den situationen?
Empati en kristen dygd.
Jag kanske har skrivit detta förut men jag upprepar, om Netayahu var kristen och tog order från Påven skulle flrmodligen ingen folkmord pågå just nu och världen skulle vara en bättre plats.
Israel ligger långt härifrån i en annan världsdel. Den arabiska kulturen har ingenting med oss längst norrut i Europa att göra. Lämpligen borde Egypten bry sig om sina närmaste grannar, och vi kan gärna skicka pengar till Egypten för att bygga flyktingläger.
Ni som tycker att "vi ska inte bry oss om Gaza", hur hade ni velat bli behandlande i liknande förhållande, t.ex. om främmande makt sönderbombade och sedan fördrev befolkning, plus orsakade svält och dess politiker diskuterade på annektera delar eller hela landet, samt att fördriva oss svenskar till någon grannland?
Har ni satt er i den situationen?
Empati en kristen dygd.
Jag kanske har skrivit detta förut men jag upprepar, om Netayahu var kristen och tog order från Påven skulle flrmodligen ingen folkmord pågå just nu och världen skulle vara en bättre plats.
Det finns ca 8 000 000 000 människor.
Ca 2 000 000 av dom bor i Gaza.
Dom får sin beskärda fjärdedels promille av min empati.