2025-09-29, 14:27
Medlem
leolajbans avatar
Hej allesammans

För ett tag sen störde jag mig på att man inte längre kunde ignorera användare på Flashback (en funktion som faktiskt fanns förr), så jag knåpade ihop ett litet Chrome-plugin för att fixa det själv. Jag tänkte först att det bara skulle bli en enkel grej, men eftersom att jag och min vän hela tiden kommer på fler saker vi vill lägga till så har det vuxit en del med tiden och jag tänkte nu att någon annan kanske kan ta nytta av tillägget.

Just nu klarar tillägget av:
Ignorera användare – göm inlägg från folk du inte vill se i trådar.
Infinite scroll – nya sidor laddas in automatiskt i tråden när man scrollat till slutet av sidan.
Förhandsvisa innehåll – bäddar in media direkt i tråden.
Bypass "leaving site" – slipp extra klick när du öppnar länkar. Fungerar oavsett om du är inloggad eller inte.

Tillägget finns att ladda ner här:
Chrome Web store: https://chromewebstore.google.com/detail/kattskr%C3%A4lle/fjpkphodnakdkehikggcfmfpbcbblhlc

Github:
https://github.com/leolajban/Kattskralle

Har du idéer på fler funktioner eller ändringar? Släng gärna in dem i tråden!
Senast redigerad av leolajban 2025-09-29 kl. 14:30.
Citera
2025-09-29, 15:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Fint initiativ. Annan idé: ai-genererad sammanfattning strax under trådstart, för trådar längre än 1 000 inlägg.
Citera
2025-09-29, 17:37
Medlem
leolajbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Fint initiativ. Annan idé: ai-genererad sammanfattning strax under trådstart, för trådar längre än 1 000 inlägg.

Tack för en mycket bra idé!

Jag tror att det kan bli svårt utan en API-nyckel till någon LLM-tjänst, men det är definitivt något som bör undersökas.
Citera
2025-09-29, 18:02
Medlem
DrVonAnkas avatar
Skoj idé.

En funktion jag saknat ibland är en knapp man kan se vilka som citerat ett inlägg. Skriver någon något helgalet vill jag ofta påpeka att det är helgalet, men inte om 10 andra redan gjort det. Då skulle man kunna klicka på "Citerat av", skumma igenom och sedan posta om man är först på bollen.
Citera
2025-09-29, 18:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur mycket kommer detta kosta om x antal månader - när och om nog många kommer använda tillägget?
Citera
2025-09-29, 18:51
Medlem
interbeings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur mycket kommer detta kosta om x antal månader - när och om nog många kommer använda tillägget?
Han har GPLv3 som licens. Så nej det kommer sannolikt förbli gratis.
Citera
2025-09-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interbeing
Han har GPLv3 som licens. Så nej det kommer sannolikt förbli gratis.

Vad innebär detta? Går väl att förändra också, om man vill, eller? Är total novis på detta området, som du kanske märker...
Citera
2025-09-29, 18:58
Medlem
interbeings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad innebär detta? Går väl att förändra också, om man vill, eller? Är total novis på detta området, som du kanske märker...
Det är nog OT att gå in på i denna tråden. Men kortfattat licensen kräver att källkoden och samma friheter alltid följer med programmet, även om någon tar betalt för distributionen kan andra sprida det gratis igen..
Citera
2025-09-29, 19:11
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
En funktion jag saknat ibland är en knapp man kan se vilka som citerat ett inlägg.
(Finns ju redan. Klicka på den lilla pilen till höger om det aktuella inläggets datum.)
Citera
2025-09-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interbeing
Det är nog OT att gå in på i denna tråden. Men kortfattat licensen kräver att källkoden och samma friheter alltid följer med programmet, även om någon tar betalt för distributionen kan andra sprida det gratis igen..

Ok, tack för infon.
Citera
2025-09-29, 19:15
Medlem
Bra initiativ!

Döljs inlägg som svarar på en användare som är blockerad? Om inte så vore the trevligt som en extrafunktion som kan slås av eller på med typ en checkbox i inställningarna för detta plugin.

Vad jag minns fungerade inte den officiella blockeringsfunktionen på Flashback på det här viset, men jag skulle uppskatta det som ett alternativ. Ibland vill man ju varken läsa inlägg från något ärketroll/spammare eller de 50 efterföljande inläggen som svarar på det.
Citera
2025-09-29, 19:56
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
(Finns ju redan. Klicka på den lilla pilen till höger om det aktuella inläggets datum.)
Aha, se där, tackar.

Då önskar jag ett tillägg som gör att man hittar denna funktionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in