• 1
  • 2
2025-09-29, 14:27
Medlem
UK kallar idag till pressträff ang. de påhittade drönarna som de säger svävar runt lite här och där, tydligen med viss förkärlek till Danmark.

Jag förstår inte hur de kan hålla masken??
Måste ju vara stora profits för att kunna stå och öventyra freden med rent hittepå?

Trodde aldrig jag skulle få uppleva dagen då -"Sagan om kejsarens nya kläder" blev fullt verklighet..

Den aldrig tidigare provokationen mot Ryssland. Det är ju väst som är de i särklass största krigshetsarna mot bättre vetande!!

Hur länge ska denna fars få fortsätta innan journalister vågar ifrågasätta detta spektakel??

Både i europa och i USA ifrågasätter man detta, men i nordeuropa fortsätter man linda in befolkningen i den stora lögnen som mer och mer utarmar europa.
När fick du se eller höra ett debattprogram som vågar ifrågasätta spektaklet??

Vakna!!!
Citera
2025-09-29, 14:40
Medlem
Det är ju bara Ryssland som angriper andra stater i Europa.
Citera
2025-09-29, 14:43
Medlem
Riksreptilens avatar
Statsradion sammanfattning:
" Sverige står inte ensamt." - försvarsministern.

Oppositionsledare Magda stöder många av regeringens åtgärder.

Ekot tänker sända direkt, med expertsamtal ställvis, till kl 15.30.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/2677647
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-09-29 kl. 14:47. Anledning: Länk
Citera
2025-09-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
UK kallar idag till pressträff ang. de påhittade drönarna som de säger svävar runt lite här och där, tydligen med viss förkärlek till Danmark.

Måste ju vara stora profits för att kunna stå och öventyra freden med rent hittepå?

Trodde aldrig jag skulle få uppleva dagen då -"Sagan om kejsarens nya kläder" blev fullt verklighet..

Den aldrig tidigare provokationen mot Ryssland. Det är ju väst som är de i särklass största krigshetsarna mot bättre vetande!!

Hur länge ska denna fars få fortsätta innan journalister vågar ifrågasätta detta spektakel??

Både i europa och i USA ifrågasätter man detta, men i nordeuropa fortsätter man linda in befolkningen i den stora lögnen som mer och mer utarmar europa.

Vakna!!!
Ifrågasätter journalisterna i Ryssland "spektaklet" som pågår?
Citera
2025-09-29, 15:06
Medlem
Citat:

Vakna!!!

Hur har du kunnat avgöra att drönarna skulle vara påhittade?
Citera
2025-09-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur har du kunnat avgöra att drönarna skulle vara påhittade?
Har du eller krigshetsarna något bevis???
Citera
2025-09-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju bara Ryssland som angriper andra stater i Europa.
Sluta ljug!!

Det är väst som ständigt ser Ryssen som "dum", och där drömmen är att bl.annat få tillgång till enorma mineraltillgångar.
För att provocera än mer kom väst på att man helt plötsligt ska stödja en av de mest korrupta regimerna i europa!
Den stora eskaleringen startade med USA:s sändebud Victoria Nuland.
Vilket slutade med ett nej till fredsförhandlingar.
Resultatet ser vi idag....
Citera
2025-09-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Ifrågasätter journalisterna i Ryssland "spektaklet" som pågår?
Ja det gör dom faktiskt, och det har även visats på bl.annat SVT där man använder det som propaganda.
Citera
2025-09-29, 15:52
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Vakna!!!
För att ha ett debattprogram som vågar ifrågasätta krävs det väl först och främst att någon med lite kunskaper har ifrågasatt?
Annars blir det inte så mycket till debattprogram, liksom. Möjligtvis att man kan bjuda in Putin själv men jag tror inte att han skulle komma.
Citera
2025-09-29, 16:02
Medlem
Tomtekukars avatar
Källkritik är ju bara i vägen när den stora berättelsen ska baxas igenom – Ryssland är alltid ond, punkt. Lite samma logik som att män alltid är förövare, oavsett om verkligheten råkar vara mer komplicerad. Narrativet måste gå före fakta.
Citera
2025-09-29, 18:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har du eller krigshetsarna något bevis???
Bevisen kommer när vi skjuter ett ryskt stridsplan ur luften.
Drönarna som sköts ned i Polen borde gå härleda ursprung, ytterligare bevis.

Vi får väl se vad det är för fallfrukt som kommer ned.
Citera
2025-09-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
För att ha ett debattprogram som vågar ifrågasätta krävs det väl först och främst att någon med lite kunskaper har ifrågasatt?
Annars blir det inte så mycket till debattprogram, liksom. Möjligtvis att man kan bjuda in Putin själv men jag tror inte att han skulle komma.
Finns flertalet kända debattörer regimen kvävt. Sanningen får på inga villkor komma fram!
Läs bara hur många som kallar mig "rysstroll" mm men aldrig har vettiga argument....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in