2025-09-09, 14:25
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock så tas inte vad YLE rapporterar om, som är allt annat än slaskpress
Och står också i massor av annan press också, men låt mig gissa du försöker inbilla dig att donalds inte ändrat nått nu då.

Läs inlägget. Där står allt som är nödvändigt för att dra dom slutsatserna jag gjorde.

Har du information som står i kontrast till den fakta jag presenterat är du välkommen att bestrida denna med motfakta som kan styrkas av källor.

I övrigt är din hantering av det Svenska språket under all kritik. Varför har man noll språklig utveckling trots att dagligen postar och skriver här på FB? Över 53000 inlägg och noll framsteg tyder på något
Citera
2025-09-09, 14:29
Medlem
Trump's trade war timeline 2.0: An up-to-date guide
https://www.piie.com/blogs/realtime-...-20-date-guide
Denna tidslinje, ursprungligen publicerad den 25 februari 2025, kommer att uppdateras för att dokumentera USA:s handelsåtgärder under president Donald Trumps andra mandatperiod.
Citera
2025-09-09, 14:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Läs inlägget. Där står allt som är nödvändigt för att dra dom slutsatserna jag gjorde.

Har du information som står i kontrast till den fakta jag presenterat är du välkommen att bestrida denna med motfakta som kan styrkas av källor.

I övrigt är din hantering av det Svenska språket under all kritik. Varför har man noll språklig utveckling trots att dagligen postar och skriver här på FB? Över 53000 inlägg och noll framsteg tyder på något
Allt du behöver göra är att titta utanför AI, så ser du att för typ knappt en vecka sedan så kom det nya bud.
Citera
2025-09-09, 16:10
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Allt du behöver göra är att titta utanför AI, så ser du att för typ knappt en vecka sedan så kom det nya bud.

Jag skall översätta det obegripliga språket (Engelskan) för dig.

Där stod att stål och Aluminium inte var inkluderat i den överenskommelse som USA gjorde med EU i Juli. Därför så faller tesen att Trump bröt överenskommelsen med EU.

Har du annan information så är du välkommen att posta en källa på detta.

Är det inte dags med en källa efter över 53k inlägg?
Citera
2025-09-09, 16:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jag skall översätta det obegripliga språket (Engelskan) för dig.

Där stod att stål och Aluminium inte var inkluderat i den överenskommelse som USA gjorde med EU i Juli. Därför så faller tesen att Trump bröt överenskommelsen med EU.

Har du annan information så är du välkommen att posta en källa på detta.

Är det inte dags med en källa efter över 53k inlägg?
Och ändå så blev det ett par tullar med 50%.
Citera
2025-09-26, 08:48
Medlem
Beaver14s avatar
Nu är han igång igen med 100% tullar på alla farmaceutiska produkter som inte tillverkas i USA.

Antar att det är så mediciner ska bli 1500% billigare.
Citera
2025-09-26, 08:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu är han igång igen med 100% tullar på alla farmaceutiska produkter som inte tillverkas i USA.

Trump säger att eventuellt..!! kommer de företag som bygger fabriker i USA att undantas.
Tror den korken att företag riskerar det, flera år ,miljardinvesteringar m m.
Sen om ett halvår kommer Trump med ett helt annat besked.
USA riskerar sin framtid med denna galna administration.
Citera
2025-09-26, 09:26
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Inte bara det
Möbler och tunga lastbilar åker med också
"Trump slaps new US tariffs on drugs, trucks and furniture"
https://www.reuters.com/business/tru...-1-2025-09-25/
Citera
2025-09-26, 09:26
Medlem
klybans avatar
Citat:

Kanske donalds är arg på dom och för de inte säljer sina läkemedel genom att ge patienter och staten sina pengar, istället som andra företag gör tjänar pengar.
Det komiska är dock att läkemedelspriserna är vad bolagen som sköter försäljningen i USA har fixat till och för de är så satans giriga.

Men det komiska är att vi IGEN får reda på inga avtal finns och inga överenskommelser.
Och det vet vi genom donalds ändrat dom igen, nu till ett nummer som inte finns på bingolistan, vilket är imponerande och också svår inkompetens.
Citera
2025-09-26, 23:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Kanske donalds är arg på dom och för de inte säljer sina läkemedel genom att ge patienter och staten sina pengar, istället som andra företag gör tjänar pengar.
Det komiska är dock att läkemedelspriserna är vad bolagen som sköter försäljningen i USA har fixat till och för de är så satans giriga.

Men det komiska är att vi IGEN får reda på inga avtal finns och inga överenskommelser.
Och det vet vi genom donalds ändrat dom igen, nu till ett nummer som inte finns på bingolistan, vilket är imponerande och också svår inkompetens.

TACO lever upp till namnet och chickar ur igen. Igår var det ALL pharmaceuticals, idag meddelas att det inte gäller EU eller Japan. Blir inte några fabriker byggda denna gång heller.
Citera
2025-09-27, 13:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
TACO lever upp till namnet och chickar ur igen. Igår var det ALL pharmaceuticals, idag meddelas att det inte gäller EU eller Japan. Blir inte några fabriker byggda denna gång heller.
Mmm, verkligen en stor stor TACO igen.

Annars är det rätt komiskt i hur donalds fansen ropar om alla tullar som är så otroligt bra
Och avtal som ingen vet vart dom är, och sen försökte de påstå det var överenskommelser.
Och igen och igen och åter igen så berättar donalds för dom att jag har ingen aning vad jag gör, och att jag bara ljuger om att avtal finns och överenskommelser.
Inte lika ofta som innan, men ofta nog att vi ska förstå det existerar inga överenskommelse, utan det hänger helt på donalds lynne för dagen och om ett land inte slickat hen i röva tillräckligt mycket som en sjuklig narcissist kräver man ska göra.
Och avtal påstår dom också finns, men hur, det finns ju inte ens en överenskommelse ju
Citera
2025-09-29, 15:44
Medlem
Citat:
Donald Trump hotar återigen med att införa 100-procentiga tullar på filmer som är gjorda utanför USA.

I ett inlägg på Truth Social skriver han att USA:s filmverksamhet har ”stulits” av anadra länder.

”Precis som att stjäla godis från ett barn”, skriver han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1407754
Lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in