2025-09-28, 18:53
Vet nån nåt mer om detta fall : Sis-ungdom tog rakhyvel i butik – hotade att döda

Citat:
En ungdom intagen på Sis i Hässleholm var i en butik för att köpa panpizza.

Ungdomen ryckte åt sig en förpackning rakhyvlar, öppnade och hotade att döda både personal och andra i butiken.

Ungdomen slog därefter personalen i huvudet, gick runt i butiken och åt munkar och svalde ett rakblad.

https://www.kristianstadsbladet.se/h...tade-att-doda/

Kan det vara så att personalen utsatt henne för övergrepp som fick henne såhär traumatiserad? Jag antar att det är en hon eftersom hon svalde ett rakblad och åt munkar. Både rakblad och munkar är ju tjejgrejer.

Sis-personal är ju ökänd för att vara pedofiler som begår övergrepp. Så kanske hon inte orkade mer?
Senast redigerad av Blodsessa 2025-09-28 kl. 18:57.
Citera
2025-09-28, 19:05
Medlem
kalkryggars avatar
Fy fan.. svalde ett rakblad.

Då är det fan-i-mig något som inte stämmer. Hur klarar man det? Måste nog fan vara psykotisk av någon grad. Den fan ska inte vara på något SIS-hem. Hen ska omedelbums till psykakuten.
Citera
2025-09-28, 19:08
Medlem
-GGs avatar
Jag vet en ung kvinna som regelbundet svalde rakblad. Hon opererades akut flera gånger.

Hon svalde också batterier mellan varven.
Hela yttre magen var full av ärr från operationer.
Citera
2025-09-28, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy fan.. svalde ett rakblad.

Då är det fan-i-mig något som inte stämmer. Hur klarar man det? Måste nog fan vara psykotisk av någon grad. Den fan ska inte vara på något SIS-hem. Hen ska omedelbums till psykakuten.

Ja, men problemet är att psykakuten eller akut-BUP ibland vägrar hantera utåtagerande barn och ungdomar och skickar tillbaka dom till Sis.
Många som är på Sis är inte heller i sina hem-regioner så sjukvården saknar kunskap om dom.
Systemet funkar inte.

Mest illa far icke-kriminella tjejer på Sis som mår dåligt.

Att få komma till psykakuten är drömmen för många tjejer på sis. Att få slippa våld och övergrepp från personalen.
Citera
2025-09-28, 19:10
Medlem
Mittokrats avatar
Svalde troligtvis ett rakbladshuvud från sådana där fler- eller engångshyvlar. Jag skulle inte känna mig särskilt hotad av dem. Reportern är bättre på att dölja kön än att förklara vad som hände.
Citera
2025-09-28, 19:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
Ja, men problemet är att psykakuten eller akut-BUP ibland vägrar hantera utåtagerande barn och ungdomar och skickar tillbaka dom till Sis.
Många som är på Sis är inte heller i sina hem-regioner så sjukvården saknar kunskap om dom.
Systemet funkar inte.

Mest illa far icke-kriminella tjejer på Sis som mår dåligt.

Att få komma till psykakuten är drömmen för många tjejer på sis. Att få slippa våld och övergrepp från personalen.

Jo visst, jag vet att hela systemet är åt helvete. Allt faller ju i Sverige nu när alla pengar går till ..ja vi vet vad.

Den här personen ska ju absolut inte till SIS-hemmet. Men så blir det nog. Om hen klarar sig. Att svälja ett rakblad kan sluta jävligt illa.
Citera
2025-09-28, 19:54
Medlem
IanMcEwans avatar
Händelseförloppet får mig lite att tvivla på sanningshalten. Rakblad säljs väl så gott som alltid bakom disk eller i vart fall i en plomberad plastlåda som endast kan öppnas i kassa?
Citera
2025-09-29, 09:42
Medlem
Flaskpostenss avatar
En bedrift att svälja ett rakblad. Tjejen mår ju uppenbarligen väldigt illa. Hoppas allt löser sig för hon
Citera
2025-09-29, 09:45
Medlem
Måste vara medvetet skrivfel i artikeln för att locka flera läsare.
Måste nog handla om rakbladshuvud. Omöjligt att det handlar om rent rakblad med vassa kanter på bägge sidorna.
Citera
2025-09-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Måste vara medvetet skrivfel i artikeln för att locka flera läsare.
Måste nog handla om rakbladshuvud. Omöjligt att det handlar om rent rakblad med vassa kanter på bägge sidorna.

Tänkte samma. Ett rakblad måste ha skurit upp både tunga, svalg, hals och strupe på sin väg ner till magen. Där hade det orsakat livshotande skador.

Det finns en orsak till att vissa unga hamnar på SiS eller blir LVU:ade. De kan inte ta hand om sig själva eller så förmår föräldrarna helt enkelt att göra det av olika skäl.

Ett barn som är såhär utåtagerande behöver definitivt vård.
Citera
2025-09-29, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tänkte samma. Ett rakblad måste ha skurit upp både tunga, svalg, hals och strupe på sin väg ner till magen. Där hade det orsakat livshotande skador.

Det finns en orsak till att vissa unga hamnar på SiS eller blir LVU:ade. De kan inte ta hand om sig själva eller så förmår föräldrarna helt enkelt att göra det av olika skäl.

Ett barn som är såhär utåtagerande behöver definitivt vård.

Ja precis. Så vad fan gör hon på Sis kan man undra. Inlåst tillsammans med landets mest perversa och mest outbildade personal.
Citera
2025-09-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
Ja precis. Så vad fan gör hon på Sis kan man undra. Inlåst tillsammans med landets mest perversa och mest outbildade personal.

Jag håller med dig i mycket men jag kan inte tro att SiS har landets mest perversa och outbildade personal då jag känner några stycken SiS-anställda, vilka är både erfarna, högskoleutbildade och
empatiska samt absolut inte perversa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in