1. Du försöker påstå att jag motsäger mig själv mellan olika inlägg. Det stämmer inte. Att konstatera att en assistent både varit inblandad i stöld och lämnat vilseledande uppgifter är samma sak som att slå fast att hennes uppgifter är otillförlitliga. Det är inte en ändring – det är en förklaring.
2. När du påstår att jag sagt mig ”veta var Essie fanns” i ett hus utanför Enköping är det en ren lögn. Jag har aldrig lämnat några sådana garantier. Att andra i grupper eller forum spekulerat i adresser är inget som kommer från mig.
3. All relevant information har förts vidare till polis. Att du saknar insyn i vilka anmälningar som gjorts innebär inte att inget har gjorts. Dina påståenden bygger på antaganden.
4. Att HH fått kritik betyder inte att de är avskrivna – långt därifrån. Att assistenter är inblandade betyder heller inte att de nödvändigtvis själva förde bort Essie. Inblandning kan ske genom att de försett HH med information, lämnat vilseledande uppgifter, fördröjt sökinsatser eller på andra sätt försvårat utredningen. I juridisk mening är det medhjälp eller försvårande av rättssak – och det är också en del av ett brottsligt förlopp.
Sammanfattning:
Du bygger ditt case på ryktesspridning och vantolkningar. Jag står fast vid vad jag sagt: vissa assistenter har genom sina handlingar gjort sig otillförlitliga, och HH är inte avskrivna. Att flera parter kan ha agerat parallellt är fullt möjligt. Fakta avgörs inte av Flashback, utan av utredningar och bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olle.58
Om ni jämför inläggsnummer #14312 och Inläggningnummer #14320 kan ni läsa att det denna användare skriver överensstämmer inte.
Första inlägget står det att den assistenten med pojkvän visa sig vara inblandad i stölden på Essie och lämnat vilseledande uppgifter.
Senare i andra inlägget ändras det till att hon varit inblandad i stöld och det gör henne inte trovärdig.
Stå för det du skriver och ändra inte inläggen
för man ifrågasätter dig.
Sedan har det visst det framkommit du visste var Essie fanns, det var i ett hus utanför Enköping.
Men när ni kom dit var hon inte kvar.
Detta påstår jag är lögn!
Ingen polisanmälan upprättades varför?
Jo vi har hört och läst flera ggr vi vet var Essie är, hon är snart hemma igen!
Att HH fått ta så mycket skit och nu plötsligt är det inte de som stal Essie! Utan en assistent!
Helt jävla sjukt är denna historien om Essies försvinnande. Det jag även har koll på och undrar varför ändrades inläggen i gruppen Essie ska hem i ett? Jag har alla skärmdumpar på historiken, ju mer som kom fram i dager mer försvann och ändrades i inläggen! Nu är jag klar med dig då jag inte finner dig pålitlig!