2025-09-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Så mycket för hans IQ på 125+

Kollade även hans gamla trådar, jättemycket handlar om att livet är meningslöst och att att han slutar tända på sin partner efter ett par år.
Nej ts, dra inte in oss i din depression. Det är ingen poäng i att diskutera vad något som bara finns i din deppiga skalle beror på.
Citera
2025-09-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Någonstans måste det ju ändå förklaras att relationer snabbt dör ut , även att nya relationer har svårt att skapas

Porrens lättillgänglighet är inte hela boven men jag tror den har en del i det

Det kan ju vara individuellt det här med att man har svårt att skapa djupa relationer, bero på en massa inre problem man har
Citera
2025-09-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det kan ju vara individuellt det här med att man har svårt att skapa djupa relationer, bero på en massa inre problem man har

Depression gör ju att man ser det mesta negativt. Verkar som att TS partners drabbas av detta fenomen. Väldigt trist då en partner annars kan bli ett fint stöd.
Citera
2025-09-28, 20:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Den känslan har tyvärr alltid varit förödande för mig , efter det så går det snabbt utför eller så blir vi som kompisar

Förr i tiden tror jag inte man agerande på den känslan utan man höll ihop oavsett

Idag så tror jag att den betyder slutet på dom flesta relationer, med dagens snabba värld och all porr lättillgänglig så kanske detta med att vara tänd på sin partner går fort över ?

Jag tror att parrelationer kommer få det ännu tuffare om 10-15år

Vad tror ni ?

Jag tror att du bortser från själva grundproblemet här, vilket är att du förväntar dig att syftet med ett förhållande, är att du ska få spännande sex.
Citera
2025-09-28, 20:18
Medlem
Citat:
Du menar att porr inte kan ge skev bild och göra att folk bara tänder på "porriga" tjejer eller fantasier dom ser ?

Män i relationer kollar väl porr för att de vill ha omväxling, inte för att de enbart tänder på porriga tjejer.

Självklart blir man mindre kåt på sin tjej om man bor ihop, det förvärras ju längre tiden går, och ju mer hon tjatar och kräver.

Därför bör kloka män aldrig bo ihop med sin kvinna. Eller kvinnor.
Citera
2025-09-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Kollade även hans gamla trådar, jättemycket handlar om att livet är meningslöst och att att han slutar tända på sin partner efter ett par år.
Nej ts, dra inte in oss i din depression. Det är ingen poäng i att diskutera vad något som bara finns i din deppiga skalle beror på.

Men varför stiger då singelhushållen ständigt då ?
Citera
2025-09-28, 20:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Någonstans måste det ju ändå förklaras att relationer snabbt dör ut , även att nya relationer har svårt att skapas

Porrens lättillgänglighet är inte hela boven men jag tror den har en del i det

Vilket har väldigt lite med porr att göra.

Backar du bandet femtio år, så var prio för det mesta att hitta en livskamrat i närområdet, skaffa barn och hus. Alla fattade att förälskelsen går över efter ett par år, och det var okej. Man slog sina påsar ihop, och det var själva poängen.

Idag har människor helt försvunnit upp ni någon sorts narcissistisk fantasi, där ett förhållande inte är "värt" om man är tvungen att dela med sig av sina sparpengar och inte får dagliga avsugningar.

Vilken barnunge som helst fattar att man inte längre får ståfräs så fort din tjej visar brösten, när ni delat badrum i fem år och luktat på varandras pruttar. För att ta förhållandet vidare, måste man vilja. Och där har vi ditt problem. Du ser tjejer som en jävla tv-serie på Disney plus, som du tröttnat på.
Citera
2025-09-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag tror att du bortser från själva grundproblemet här, vilket är att du förväntar dig att syftet med ett förhållande, är att du ska få spännande sex.

Det är faktiskt en bra fråga som ständigt har ändrats över tid !

Vad är anledningen till att vi går in i relationer

Många svarar nog direkt kärlek, men tittar vi lite på det historiskt så har det ändrats över tid

2025 skulle jag säga att just sex/kåthet kanske mer avgörande för en relations hållbarhet än tidigare
Citera
2025-09-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vilket har väldigt lite med porr att göra.

Backar du bandet femtio år, så var prio för det mesta att hitta en livskamrat i närområdet, skaffa barn och hus. Alla fattade att förälskelsen går över efter ett par år, och det var okej. Man slog sina påsar ihop, och det var själva poängen.

Idag har människor helt försvunnit upp ni någon sorts narcissistisk fantasi, där ett förhållande inte är "värt" om man är tvungen att dela med sig av sina sparpengar och inte får dagliga avsugningar.

Vilken barnunge som helst fattar att man inte längre får ståfräs så fort din tjej visar brösten, när ni delat badrum i fem år och luktat på varandras pruttar. För att ta förhållandet vidare, måste man vilja. Och där har vi ditt problem. Du ser tjejer som en jävla tv-serie på Disney plus, som du tröttnat på.

Eg så var det väl nästan exakt det jag syftade på i trådstarten

Porren var en del men även att världen snurrar snabbare och vi tröttnar fortare och när vi tröttnar så tänker vi att det känns fel !
Citera
2025-09-28, 20:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
2025 skulle jag säga att just sex/kåthet kanske mer avgörande för en relations hållbarhet än tidigare

Du tänker på dig själv som "2025". Sveriges invandrare fortsätter gifta sig, skaffa barn och bilda traditionella familjer. Sveriges unga vita fortsätter leta snabba kickar. Folkgrupper som inte bildar familj och skaffar barn dör ut. Är du okej med att dö ut?
Citera
2025-09-28, 20:32
Medlem
Citat:
Det är helt sjukt på flashback

Man kan alltså skriva något som är så uppenbart att det nästan känns onödigt att ens skriva, trots det så går det in gökar som vill påvisa att minsann för 25+40år sen alltså för 65år sen så var porren också lättillgänglig!!

Javisst allt är ju relativt
Ja. Du får räkna med att vi gamlingar har ett annat tidsperspektiv…🤪😂
Citera
2025-09-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Men menar du att folk idag har mer problem ?

Eller tror du att vi lever i en allt snabbare värld och att vi tröttnar snabbt på att ha en partner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in