2025-09-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Nä men du har sett hur det upprepade gånger ältats om det i tråden och hur dålig mamma N är som misshandlar sitt barn så.
Tar du avstånd ifrån det så ber jag om ursäkt för det .

Ja, men det är inget jag ska hållas ansvarig för. Tack.
Citera
2025-09-28, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Så någon som kritiserat Andr*as men i övrigt håller sig ganska neutral har riktat sin ilska och sitt hat mot honom men du som ägnat oceaner av tid åt att skriva långa, bittra utläggningar där du gör allt för att framställa N*cc* i så dålig dager som möjligt sitter bara och diskuterar aktuella händelser i saklig ton?

Jag tycker du ska läsa dina egna inlägg i tråden en vända och rannsaka dig själv utifrån hur tusan du håller på och vad du utsätter en annan person för innan du över huvud taget yttrar dig om att andra utsätter dig för ”påhopp”.
kasta inte sten i glashus. Tyvärr håller jag inte med dej . Du har din syn att se det och jag min vi tycker helt enkelt olika .
Och innan du ber mig att rannsaka sig så borde du göra detsamma .
Citera
2025-09-28, 19:47
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Återigen...Den här tråden är till för att dela tankar och information med skvaller om NH.
Om man inte önskar ta del av viss information så behöver man ju inte heller skapa ett konto och vara en del av Fb.
Det är som sagts fritt att välja själv.

Jag och de allra flesta här inne försöker vara väldigt noga med att skriva ut när vi bara "tror" någonting eller om man bara gissar fritt. Så förtal i det fallet kan det aldrig bli eftersom man säger att man inte vet säkert.

N förtalar A i Nessas podd då hon uttalar sig om A i ett fall som inte alls stämmer överens med verkligheten. Och det är inte baserat på hur N uppfattas utan det är ett rent faktamässigt fel.

Du behöver nog gå tillbaka i tråden och läsa flertalet av både dina, vännerna och textbotarnas inlägg. Ingen av er är ”väldigt noga” med att skriva ut när ni gissar fritt, spekulerar eller till och med fantiserar.

Eftersom att jag självklart lever som jag lär har jag gått genom alla dina inlägg och jag undrar hur tusan du fick tag på information nedan om förundersökningen? Med tanke på att den ju verkligen borde vara belagd med förundersökningssekretess. Vad som görs inom ramen för förundersökningen är väl inte information man kan få ta del av genom offentliga handlingar?

Samma med alla uppgifter som kommit fram i tråden om åtalspunkter som lagts ner, det kan man ju inte riktigt heller få reda på genom att lurka bland offentliga handlingar?

Citat:
En utredning ska väl, om jag minns rätt egentligen ske så skyndsamt det bara går men det finns, vad jag vet ingen tidsgräns för hur länge en utredning kan pågå.

En bit in i förundersökningen så skickade N in mer "bevismaterial" på begäran då det hon hade uppgivit vid anmälan ej var tillräckligt för att föra ärendet vidare vilket i sig har förhalat utredningen.

Frågan kvarstår dock om N:s sk. "bevis" räcker för en fällande dom?
Tydligen ska 2 punkter av 5 vara nedlagda?

Det förefaller sig mycket märkligt att man som vittne/offer "helt plötsligt" sitter på ytterligare bevis en tid efter anmälan?...
Varför redogjorde inte N med ev. vittnen allt som hänt redan från början?
Citera
2025-09-28, 19:56
Medlem
Citat:
Jag upplever att familjen har fått mest skit och blivit utsatta för hat . Sekten som dom så ”kärvänligt” tillskrivs i tråden. Det är inte så ’jag tänker endast på barnet’ -tänk. Är ju vidrigt att prata så illa om personer som C älskar och behöver så mycket. Och nu även V och hans familj. Hur försvarar man det?

Vad idioter har skrivit ger inte Nicci en fribiljett till att bete sig hur som helst mot andra. Hade hon satt sitt barn i första rummet så hade hon agerat helt annorlunda, hon hade kämpat och varit samarbetsvillig kring vårdnad/umgänge/faderskap, absolut inte förtalat och misskrediterat barnets pappa i sina olika kanaler. Men eftersom Nicci prioriterar sånt som gynnar henne själv så tänker hon inte så. För hon behöver inte ha något av A så därför kommer hon kunna gå hur långt som helst för att hålla han utanför.

Bara det att samma dag som A lägger upp att han är pappa till C så lägger Nicci upp en story om att C hejar på pappa när han spelar hockey. Det är ingen slump, det är så utstuderat och bara det säger väldigt mycket om vad Nicci är för typ av människa.
Citera
2025-09-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Du behöver nog gå tillbaka i tråden och läsa flertalet av både dina, vännerna och textbotarnas inlägg. Ingen av er är ”väldigt noga” med att skriva ut när ni gissar fritt, spekulerar eller till och med fantiserar.

Eftersom att jag självklart lever som jag lär har jag gått genom alla dina inlägg och jag undrar hur tusan du fick tag på information nedan om förundersökningen? Med tanke på att den ju verkligen borde vara belagd med förundersökningssekretess. Vad som görs inom ramen för förundersökningen är väl inte information man kan få ta del av genom offentliga handlingar?

Samma med alla uppgifter som kommit fram i tråden om åtalspunkter som lagts ner, det kan man ju inte riktigt heller få reda på genom att lurka bland offentliga handlingar?

Som återkoppling ang. din fråga på det jag tidigare skrivit:
Det är N själv som uttalat sig om allt detta med inskick i efterhand av bevismaterial på SM. All denna information kommer från målsägandet själv.

Vill minnas att N även nämnt åtalspunkter i ett Poddavsnitt, men inte specificerat vilka eftersom det går under sekretess.

Ja, förundersökningen är sekretessbelagd och ingen information om den går att hämta.

😊
Citera
2025-09-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myraite
Vad idioter har skrivit ger inte Nicci en fribiljett till att bete sig hur som helst mot andra. Hade hon satt sitt barn i första rummet så hade hon agerat helt annorlunda, hon hade kämpat och varit samarbetsvillig kring vårdnad/umgänge/faderskap, absolut inte förtalat och misskrediterat barnets pappa i sina olika kanaler. Men eftersom Nicci prioriterar sånt som gynnar henne själv så tänker hon inte så. För hon behöver inte ha något av A så därför kommer hon kunna gå hur långt som helst för att hålla han utanför.

Bara det att samma dag som A lägger upp att han är pappa till C så lägger Nicci upp en story om att C hejar på pappa när han spelar hockey. Det är ingen slump, det är så utstuderat och bara det säger väldigt mycket om vad Nicci är för typ av människa.
Vi ser olika på faderskapssituationen. Jag skriver utifrån hur jag ser på deras situation.
Att prata illa om den andra föräldern är inte ok men hon har rätt att dela sin historia på sina kanaler ändå trots allt. Hon har blivit anklagats för mycket saker som ju nu visat sig vara sant. Tex att hon inte hade något att dölja osv osv

Jag ser inte något fel i att hon lägger upp på sin sida exakt det hon vill som hon alltid gjort och som alla andra influenser också gör.
Att alla inte gillar det är nåt annat men jag ser ändå inget fel i det. Du ser ju att det är väldigt många som gillar det också .
Citera
2025-09-28, 20:13
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Som återkoppling ang. din fråga på det jag tidigare skrivit:
Det är N själv som uttalat sig om allt detta med inskick i efterhand av bevismaterial på SM. All denna information kommer från målsägandet själv.

Vill minnas att N även nämnt åtalspunkter i ett Poddavsnitt, men inte specificerat vilka eftersom det går under sekretess.

Ja, förundersökningen är sekretessbelagd och ingen information om den går att hämta.

😊

Ändå har du och vännerna både i denna och Love Island-tråden uttalat er med säkerhet om vilka åtalspunkter som finns och som är nedlagda och inte. Det ser verkligen inte bra ut och den första man skulle misstänka som läcka är Andr*as med familj. 🥲
Citera
2025-09-28, 20:25
Medlem
På tal om N…

En annan sak jag tycker är intressant är hur hon säger att det värsta hon vet är andra kvinnor som suktar efter män i förhållande - men enligt Lisa Siden var det just hon som hade kontaktat Lisas dåvarande pojkvän Alex (hockeyspelare såklart) under tiden dom var tillsammans.
Senast redigerad av Qwerty4 2025-09-28 kl. 20:27.
Citera
2025-09-28, 20:27
Medlem
Citat:
Vi ser olika på faderskapssituationen. Jag skriver utifrån hur jag ser på deras situation.
Att prata illa om den andra föräldern är inte ok men hon har rätt att dela sin historia på sina kanaler ändå trots allt. Hon har blivit anklagats för mycket saker som ju nu visat sig vara sant. Tex att hon inte hade något att dölja osv osv

Jag ser inte något fel i att hon lägger upp på sin sida exakt det hon vill som hon alltid gjort och som alla andra influenser också gör.
Att alla inte gillar det är nåt annat men jag ser ändå inget fel i det. Du ser ju att det är väldigt många som gillar det också .

Men det är fel oavsett vad du tycker. Man får inte att sitta och prata om vem som helst, hur som helst. Nicci har flera gånger insinuerat att A har utsatt henne för psykisk/fysisk misshandel, skrivit ett text riktad till hans tjej om att hon bör springa fort därifrån, att han är en hemsk människa. Av all fakta som är känd så har inte A blivit dömd för något av detta som hon påstått han har gjort. Det är att förtala någon, och att hålla på att göra det mot sitt barns pappa visar på stor omognad och oförmåga att tänka längre bort än sig själv.
Citera
2025-09-28, 20:37
Medlem
BluePonyGirls avatar
Jag tycker verkligen att det är helt underbart att barnet fått en så stabil och snäll pappa i V*ktor. Han kommer ju dessutom alltid vara pappa till hennes lillasyster så de har ju verkligen ett speciellt band.

För syskonen kommer V*ktor alltid vara den första de kallade för pappa och det har något alldeles fantastiskt.

Medan Andr*as lallat runt och gjort sig själv till ett offer har någon annan klivit in. Helt fantastiskt tycker jag.
Citera
2025-09-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myraite
Men det är fel oavsett vad du tycker. Man får inte att sitta och prata om vem som helst, hur som helst. Nicci har flera gånger insinuerat att A har utsatt henne för psykisk/fysisk misshandel, skrivit ett text riktad till hans tjej om att hon bör springa fort därifrån, att han är en hemsk människa. Av all fakta som är känd så har inte A blivit dömd för något av detta som hon påstått han har gjort. Det är att förtala någon, och att hålla på att göra det mot sitt barns pappa visar på stor omognad och oförmåga att tänka längre bort än sig själv.
Ja hon var gravid och väldigt ledsen , hormoner du vet.
Men det var A som skickade all deras privata SMS till den där Nessa eller va skvallerkonto nu heter va? Du får gärna redogöra för hur han gjorde deras SMS offentliga och varför. Eller om någon annan kan göra det för nya i tråden . Jag har inte varit så involverad i dom bitarna men vet att folk reagerade väldigt på hur dumt han var sig åt.

Jag vet inte vad hon har varit utsatt för eller inte. Det har jag sagt många gånger. Men flera i tråden menar på att ’dom vet’ fast dom inte har där.

Jag har också sagt här i tråden att har N utsatt honom för allt NI påstår så är han bara korkad som inte anmäler det. ’Han vågar inte det’ pga ditten och datten osv osv ’Han är smart som inte gör det pga sekten’ osv osv
Jag tycker precis tvärtom.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-28 kl. 20:59.
Citera
2025-09-28, 20:52
Medlem
J verkar ju sjukt manisk för tillfället? Vore nog hälsosamt att ta en paus från SM ett tag. Kan ju omöjligt må bra. Allt inför allmän beskådan också, fy tusan!

A gör ju helt rätt i att hålla sig borta från SM, inte fläka ut sig totalt som familjen H gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in